Třetí generace Range Roveru Sport je tady. Zlepšení je rozhodně znát

První dojmy ze statické prezentace
Třetí generace Range Roveru Sport je tady. Zlepšení je rozhodně znát
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • V nabídce budou dvě plug-in hybridní verze
  • Jedná se o třetí generaci slavného sportovního SUV z dílny Land Roveru
  • Zlepšila se průchodnost terénem a také dynamické schopnosti

Milovníci pravověrných offroadů značky Land Rover se konečně dočkali. Svou českou premiéru si totiž v Praze odbyla třetí generace Range Roveru Sport. Odhalení proběhlo v autosalonu Dajbych v pražském Motole a my jsme u toho nemohli chybět. A co je vlastně nového? Vůz o pár centimetrů povyrostl do všech směrů a například rozvor se natáhl až na úctyhodných 2 997 mm. To znamená, že dozadu se konečně zcela pohodlně posadí dvě dospělé osoby s výškou až 190 cm. Právě nedostatek místa na zadní řadě sedadel byl často kritizován v předešlé generaci. V rámci inovací se Land Rover rozhodl pro instalaci nového obložení palubní desky, přibyly také nové odstíny kůže. Přichází také vůbec poprvé 13,1" obrazovka infotainmentu Pivi Pro, kterou doplňuje 13,7" interaktivní displej řidiče se vzdálenou aktualizací softwaru OTA.

Tím však novinky teprve začínají. Nový Range Rover Sport je vybaven bezdrátovým připojením Android Auto a 15W bezdrátovou nabíječkou pro mobilní telefony. O čistotu vzduchu v kabině se stará nově vyvinutá klimatizační jednotka s technologií Cabin Air Purification Pro. Ta kombinuje filtraci PM2,5 a technologii nanoeTM X, jež výrazně omezuje zápach a dokáže zachytit bakterie, alergeny a dokonce i viry. V interiéru vozu tak může být naprosto čistý vzduch, a to ještě před tím, než do vozu nastoupíte. Vyšší výbavy totiž umožňují auto „vyvětrat“ před vaším příchodem. Milovníky kvalitní hlasité hudby jistě potěší fakt, že Land Rover nabízí pro nový Sport několik typů audiosystému Meridian. Jeho nejvyšší řada, označovaná jako Signature Sound System, je nejpokročilejším a nejvýkonnějším audiosystém, jaký kdy Land Rover do svých vozů instaloval. Nabízí totiž výkon 1 430 W, 29 reproduktorů a nový subwoofer.

Na palubě bude přítomna i nová generace systému Active Noise Cancellation starající se o potlačení okolního hluku, za který může jak povrch silnice, tak i samotné pneumatiky a další ruchy. Technologické hračičky by mohla zajímat zpráva, že v rámci konektivity bude možné využívat služby Amazon Alexa pro ovládání pomocí hlasových pokynů. Land Rover myslel i na bezpečnost, a tak jsou všechny varianty v základu vybaveny paketem ADAS obsahujícím systém nouzového brzdění, 3D prostorovou kameru, paletu parkovacích senzorů + systémy Wade Sensing a ClearSight Ground View7. Došlo také na změny pod kapotou. A jelikož ekologie není značce Land Rover cizí, kromě klasických motorizací si připravila i dvě plug-in hybridní varianty.

Ty nesou označení P440e a P510e Electric Hybrid a jak jsme již zvyklí, číslovka v názvu značí počet koní pod kapotou. Slabší provedení tak nabídne 440 koní prostřednictvím třílitrového šestiválce a elektromotoru. Baterie vozu má kapacitu 38,2 kWh s čistě elektrickým dojezdem okolo 88 km. Tato hodnota je dle automobilky reálná a snaživější řidiči nebudou mít problém atakovat hranici o 12 km vyšší. Slabší provedení P440e zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a maximální nejvyšší rychlost bude omezena na 225 km/h. Ti nejnáročnější pak mohou zvolit vrchol elektrifikované nabídky, kterým je provedení P510e. To se chlubí elektromotorem o výkonu 105 kW, baterií o stejné kapacitě jako slabší verze a emisemi 18 gramů na ujetý kilometr. V tomto případě lze počítat se zrychlením z 0 na 100 km/h v čase 5,4 sekundy a maximální nejvyšší rychlostí 250 km/h.

Pokud by vás snad ani jedna z verzí nezaujala a hledáte zmínku o čistě elektrické verzi, nezoufejte. Stačí si počkat na rok 2024, kdy na trh dorazí Range Rover Sport 3 EV. O něm ale zatím nejsou známy jakékoliv bližší podrobnosti. Novince není samozřejmě cizí ani jízda v náročném terénu. Z toho důvodu nechybí systém Terrain Response 2, jenž automaticky pozná povrch a typ terénu, po kterém se řidič právě pohybuje, a podle toho přizpůsobí vůz aktuální jízdní situaci. Novinkou je také adaptivní tempomat speciálně pro jízdu v terénu. Land Rover ho použil vůbec poprvé v historii a jedná se o nadstavbu systému All-Terrain Progress Control. Na výběr jsou čtyři nastavení a řidič si může zvolit požadovanou rychlost. Vůz by se pak měl sám prodrat čímkoliv, co se mu postaví do cesty.

Na další dojmy si počkejte na klasický test. Vůz lze již nyní objednat, přičemž základní cena startuje na částce 2,6 milionu Kč. Buďte si však jisti, že již v základu dostanete velkou porci luxusu, kvality a pohodlí. Verze P440e vyjde na 3,7 milionu Kč. Právě ta byla vystavena v rámci statické prezentace a musím uznat, že plně vybavená verze HSE si v ničem nezadá se všemi konkurenčními prémiovými výrobci. V kabině je cítit, že Land Rover se zde snažil hrát na luxusní notu a slovo Sport vlastně tak trošku „vynechal“. To ale není chyba. Místa je ve všech směrech dostatek, všude je kvalitní kůže a tvrdý plast, aby člověk hledal lupou. Snad jen lesklý klavírní lak na panelu vedle řadící páky by ve mě vzbuzoval obavy. Náchylnost na nečistoty a škrábance bude totiž v případě Range Roveru Sport zřejmě velká. To je ale jediné negativum, které se mi povedlo během delšího průzkumu vozu najít.

Technické parametry Land Rover Rover Sport 3 P440e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 946 × 2 209 × 1 820 mm, 2 735 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon324 kW, 440 koní, točivý moment: 620 Nm
Baterie38,2 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od2 875 840 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze