Toyota otevřela v australském státě Victoria první komerční podnik na výrobu vodíku, což znamená, že produkce bude zcela ekologická, bez použití fosilních paliv a emisí CO2. Produkovat bude okolo 80 kg bezemisního vodíku denně, s využitím sluneční energie. Podnik Toyota Hydrogen Centre vznikl v areálu bývalého automobilového závodu Toyoty v Altoně a jeho součástí je i sklad a čerpací stanice. K produkci bude sloužit elektrolyzér o výkonu 200 kW napájený systémem fotovoltaických článků o výkonu 87 kW podporovaný 100kilowattovou baterií. Systém bude zabezpečen zapojením do elektrické sítě.
Elektrolyzér je zařízení na výrobu vodíku a kyslíku elektrolýzou, tedy štěpením molekuly vody pomocí elektrické energie. Vodík se bude uchovávat ve střednětlakých a vysokotlakých nádržích a bude sloužit k tankování nákladních vozů a vysokozdvižných vozíků pracujících v objektech Toyoty v Altoně. Čerpací stanice Toyota Hydrogen Centre bude k dispozici rovněž pro osobní vozy, jako je Toyoty Mirai. Toyota Hydrogen Centre je testovací objekt, jenž je součástí většího komplexu, ve kterém se nacházejí také vzdělávací centrum a servis modelu Mirai. Na sklonku minulého roku dovezla Toyota do Austrálie dvacet testovacích exemplářů Mirai druhé generace.
Zahájením prodeje nového vodíkového sedanu Toyota naplňuje svůj závazek docílit do roku 2050 klimatické neutrality, a to ve všech světových působištích automobilky. Tento svůj plán podrobně formulovala v šesti cílech Toyota Environmental Challenge 2050. Toyota Mirai debutovala v roce 2014, nejprve pouze v Japonsku a o rok později také v USA a vybraných evropských zemích. Jednalo se o středně velký sedan s elektromotorem o výkonu 154 koní.
Na přelomu let 2020 a 2021 se na trhu objevila druhá generace vozu zkonstruovaná na platformě GA-L známé z Lexusu LS a Lexusu LC. Nový model je větší, luxusnější a prostornější. Přitom má delší dojezd na jedno natankování, jenž podle metodiky WLTP činí až 650 km. Kromě toho se může pochlubit i silnějším motorem o výkonu 182 koní, který pětimetrové auto umí rozjet z nuly na sto za devět sekund.