Toyota začala v australském městě Victoria s produkcí vodíku

Toyota začala v australském městě Victoria s produkcí vodíku
Fotografie: Toyota
  • V nové továrně se má denně vyrobit 80 kg bezemisního vodíku
  • K výrobě vodíku se bude využívat také sluneční energie

Toyota otevřela v australském státě Victoria první komerční podnik na výrobu vodíku, což znamená, že produkce bude zcela ekologická, bez použití fosilních paliv a emisí CO2. Produkovat bude okolo 80 kg bezemisního vodíku denně, s využitím sluneční energie. Podnik Toyota Hydrogen Centre vznikl v areálu bývalého automobilového závodu Toyoty v Altoně a jeho součástí je i sklad a čerpací stanice. K produkci bude sloužit elektrolyzér o výkonu 200 kW napájený systémem fotovoltaických článků o výkonu 87 kW podporovaný 100kilowattovou baterií. Systém bude zabezpečen zapojením do elektrické sítě.

Elektrolyzér je zařízení na výrobu vodíku a kyslíku elektrolýzou, tedy štěpením molekuly vody pomocí elektrické energie. Vodík se bude uchovávat ve střednětlakých a vysokotlakých nádržích a bude sloužit k tankování nákladních vozů a vysokozdvižných vozíků pracujících v objektech Toyoty v Altoně. Čerpací stanice Toyota Hydrogen Centre bude k dispozici rovněž pro osobní vozy, jako je Toyoty Mirai. Toyota Hydrogen Centre je testovací objekt, jenž je součástí většího komplexu, ve kterém se nacházejí také vzdělávací centrum a servis modelu Mirai. Na sklonku minulého roku dovezla Toyota do Austrálie dvacet testovacích exemplářů Mirai druhé generace.

továrna na výrobu vodíku v australském městě Victoria

Zahájením prodeje nového vodíkového sedanu Toyota naplňuje svůj závazek docílit do roku 2050 klimatické neutrality, a to ve všech světových působištích automobilky. Tento svůj plán podrobně formulovala v šesti cílech Toyota Environmental Challenge 2050. Toyota Mirai debutovala v roce 2014, nejprve pouze v Japonsku a o rok později také v USA a vybraných evropských zemích. Jednalo se o středně velký sedan s elektromotorem o výkonu 154 koní.

Na přelomu let 2020 a 2021 se na trhu objevila druhá generace vozu zkonstruovaná na platformě GA-L známé z Lexusu LS a Lexusu LC. Nový model je větší, luxusnější a prostornější. Přitom má delší dojezd na jedno natankování, jenž podle metodiky WLTP činí až 650 km. Kromě toho se může pochlubit i silnějším motorem o výkonu 182 koní, který pětimetrové auto umí rozjet z nuly na sto za devět sekund.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze