Toyota dodala nové články pro vodíkovou loď Energy Observer

2
Toyota dodala nové články pro vodíkovou loď Energy Observer
  • Loď Energy Observer má za sebou tři roky provozu a více jak 20 tisíc námořních mil
  • Novou soustavu palivových článků vyvíjelo Evropské technické centrum Toyota

Vodíková loď Energy Observer je plavidlo budoucnosti, které kombinuje obnovitelné energie a systém produkující vodík z mořské vody bez uhlíkových emisí. Už třetím rokem se plaví kolem zeměkoule. Toyota se v projektu tohoto katamaránu angažuje již od počátku. Nyní nově vyvinula speciální soustavu palivových článků pro další plavbu.

Novou soustavu palivových článků vyvinulo Evropské technické centrum Toyota s využitím součástí, které se nejprve představily v sedanu Toyota Mirai a poté byly zasazeny do kompaktního modulu vhodného pro použití v námořním plavidle. Nabídne vyšší výkon, efektivitu a spolehlivost potřebnou k letošnímu překonání Atlantiku a Pacifiku.

Na vodík jezdí už i autobusy a nákladní auta

Systém palivových článků kromě vozu Toyota Mirai začíná fungovat i v autobusech a nákladních autech. Vodík urychlí odbourávání uhlíku z energetiky, přičemž obecné přijetí této technologie se může zrychlit díky stavebnicovému řešení systému palivových článků Toyota, které má potenciál nasazení v širokém spektru aplikací.

Po třech letech a bezmála 20 tisících námořních mílích v rámci vývoje je již systém dodávání a ukládání energie pro Energy Observer velmi spolehlivý, a tak se těšíme na další krok tohoto projektu: připravit spolehlivý a cenově dostupný systém tak, aby byl k dispozici pro naši námořní komunitu. Jsme přesvědčeni o tom, že systém palivových článků Toyota je pro tyto účely dokonalou volbou. Jsou vyráběny v průmyslových podmínkách, hospodárně a bezpečně,“ říká Victorien Erussard, kapitán Energy Observer a zároveň tvůrce celé myšlenky tohoto plavidla.

Toto spojení ukazuje možné využití technologie palivových článků Toyota v nejrůznějších oblastech. Koncem loňského roku byl modul s palivovými články podroben zkouškám v roli pohonu katamaránu při plavbě v loděnici. V současnosti probíhá finální testování na moři za plného výkonu a na polovinu února je potom naplánován start katamaránu Energy Observer na Tour 2020.

Projekt ukazuje, že technologii palivových článků Toyota lze využít v libovolném prostředí a též ji rozšířit v rámci mnoha dalších obchodních příležitostí. Posiluje naší vizi vodíkové společnosti,“ říká Johan Van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.

Diskuze ke článku
P.
"Loď Energy Observer má za sebou tři roky provozu a více jak 20 námořních mil ". Ne, že by to z matematického hlediska bylo špatně, když 20 tisíc je i více než 20, přeci jen bych to ale doplnil.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze