Volvo XC90 B5
test

Volvo XC90 B5

Bylo nás šest

Když přišlo největší Volvo na trh, většina automobilových novinářů i široké veřejnosti se křižovalo, že jízda s čtyřválcem v takovém obrovi nebude zrovna hitparáda. Jiný, než čtyřválcový motor přitom v autě nenajdete. My jsme si minulý rok vyzkoušeli plug-in hybridní verzi, které pravděpodobně patří budoucnost. S faceliftem však přišla i do klasického dieselu mild-hybridní technologie. U většiny aut si ji ani nevšimnete, bude Volvo výjimkou?

Jízdní vlastnosti: důstojná náhrada za šestiválec?

Jízdní vlastnosti vždy byly slabou stránkou Volva: automobilka v této kategorii ani nechtěla být dobrá. Vůz se vám snaží vsugerovat klidnou a bezpečnou jízdu a vy ten tichý hlas klidně posloucháte. Model XC90 byl prvním autem na platformě SPA a předfaceliftovou verzi jsem káral za špatné odladění. Situace se malinko zlepšila, což může být i dieselovou motorizací, která je o něco lehčí než plug-in hybrid

Cesta je příjemně plavná a díky mild-hybridnímu pohonu ani nemáte touhu vypnout start-stop systém. Motor se vypíná inteligentně při dojezdech na křižovatku a naskakuje mnohem hladčeji, než tomu bylo dříve. Bez mild-hybridní technologie jsme stejný motor měli v XC60 a také v V90 a hrubý chod dieselového čtyřválce s častými starty na křižovatkách mě tahal za uši. Mild-hybrid chování zjemnil a slyšel jsem, že se hodně přiblížil šestiválci. S tím tak úplně souhlasit nemůžu, protože se mu nevyrovná tahem ani zvukem, posun dopředu ale určitě pozná i laik.

Volvo XC90 B5

Nikdo nepotřebuje na 100 km/h zrychlit v SUV rychleji než za 7,6 vteřiny. Přesto jsme si tak nějak zvykli, že jsou nejvyšší modely automobilek rychlejší. Pokud chcete šetřit a zároveň být na křižovatkách vždy první, budete se muset poohlédnout jinde, nebo vzít monstrózní plug-in hybrid T8 s 408 koňmi. Finální dynamika není špatná a bude stačit každému rozumnému tatínkovi. Plně naložené auto začne být trochu dýchavičné až při předjíždění nad povoleným limitem na dálnici.

Teoretická spotřeba se vždy hodně lišila, od čísel 6,5 až 7,5 litru na 100 km jsem však na konci testu zas tak daleko nebyl. Dálniční tempo bralo z nádrže 7,5 litru každých 100 kilometrů. Po městě počítejte zhruba o litr víc. Naopak na okreskách, pokud budete využívat eko mód a plachtění, se dokážete pod 6 litrů na 100 km. Jako vždy hodně záleží na jízdním stylu a předvídavosti řidiče. Nádrž na 71 litrů vám zajistí exkluzivní dojezdový rádius. I při svižném jízdním stylu můžete ujet přes 700 km. Pokud budete šetřit, není nesmysl ujet i kolem tisíce kilometrů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze