Volkswagen Golf VIII Life 1.0 eTSI DSG
test

Volkswagen Golf VIII Life 1.0 eTSI DSG

Tříválcový spořílek
2

Může být tříválcový Golf s mild-hybridní technikou ideálním rodinným autem? Dostali jsme do rukou provedení s litrovým motorem o výkonu 81 kW, které navíc přijelo v nejzákladnější výbavě Life. Výrobce u této verze slibuje velmi nízkou spotřebu, a tak jsme se rozhodli zjistit, jak to doopravdy je.

Málokdy se stane, že na týdenní test dorazí vůz v základní výbavě. Testovaný Golf ale nepsané pravidlo porušil a já jsem za to vlastně rád. Bohatá výbava sice není na škodu, ale v případě německého bestselleru je někdy dobré se podívat na to, jak to vlastně vypadá v případě, že někdo chce Golf osmé generace za cca 700 tisíc Kč. Navíc je verze s motorem 1.0 eTSI vstupenkou do světa elektrifikovaných pohonných jednotek v rámci této modelové řady. Musím také upozornit, že vůz v galerii dostal modrý příplatkový lak karoserie (+ 15 900 Kč), 18" kola Dallas (+ 29 800 Kč) a LED světlomety Plus (+ 25 700 Kč). Tím ale vnější vylepšení končí.

Technické parametry Volkswagen Golf (2020) 1.0 eTSI

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 284 × 1 789 × 1 441 mm, 1 306 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon81 (110 + 80) kW, 110 (150 + 109) koní, točivý moment: 200 Nm
Baterie? kWh (? kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: ? kW, palubní: ? kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od668 900 Kč

Pokud bych měl osobně uvažovat o koupi Volkswagenu Golf osmé generace, pak bych si nejspíše připlatil za výše zmíněné prvky. Není nad to mít dobře osvětlenou vozovku a alespoň trošku pohlednější auto, za kterým se mnozí otočí. Naopak světlé látkové čalounění sedadel bych raději vynechal. Je dost náchylné na nečistoty – kdo by vozil malé děti, jistě by měl časem mnoho práce s čištěním. Ve výbavě Life potěší, že je základem digitální přístrojový panel s 10,25" obrazovkou a schopností zrcadlit mapové podklady. Naopak dotyková plocha nalevo vedle volantu je dle mého názoru trošku nešťastné řešení. Kromě ovládání světlometů se zde nachází i odmlžování čelního a zadního skla. Tyto dva prvky bych ale čekal v menu klimatizace.

Naopak pochvalu uděluji za multifunkční kožený volant, který postrádal dotykové lesklé plochy. Místo nich se zde nacházela klasická tlačítka. Ovládání některých palubních funkcí je tak mnohem snazší a přehlednější. Sedadlo řidiče bylo vybaveno elektrickým ovládáním a možností zapnout masáž. I zde ale je nutné vynaložit větší příplatek. Po stránce místa pro posádku je na tom aktuální Golf velmi dobře. S mou výškou 180 cm jsem se za volant vešel s naprostým přehledem a ani rozměrnější středový tunel nebyl problémem pro moje pravé koleno. Dozadu se díky tvaru karoserie posadí pohodlně osoby s podobnou výškou, přičemž prostor pro kolena je zde tak akorát. Mild-hybridní verze nabízí v základním uspořádání 380 litrů zavazadlového prostoru. Po sklopení druhé řady sedadel se prostor zvětší na 1 237 litrů.

Kabina se dá shrnout tak, že příjemně se v ní budou cítit hlavně ti, kteří jsou navyklí na moderní technologie a nevadí jim absence většiny fyzických tlačítek. Na tlačítka se zde ale „nejezdí“ a mnohem důležitější je pohonná jednotka, kterou můžeme najít například u Škody Octavia. Jedná se o motorizaci 1.0 eTSI s převodovkou DSG, která produkuje výkon 81 kW a točivý moment 200 Nm. Podle výrobce by měl mild-hybridní Gold jezdit za něco málo přes 5 litrů na 100 km, což je přesně to, co nás zajímalo nejvíce. Vůz uměl v rychlostech do cca 150 km/h vyřazovat do neutrálu, čímž se snažil co nejvíce šetřit palivo. V útrobách vozu je ukryt lithium-iontový akumulátor, kam se během brzdění ukládá elektrická energie. Tu pak vůz využívá například při rozjezdech.

Hodně překvapila pohotovostní hmotnost, kdy prázdný vůz vážil 1,3 tuny. To se dnes již moc nevidí, díky tomu je zde výkon 81 kW plně dostačující. Náročnější ale mohou sáhnout po silnějším motoru, kterým je 150koňová jednotka 1.5 eTSI. U ní ale počítejte s vyšší spotřebou. A jak je to se spotřebou u mnou testované litrové verze? Během testu se mi povedlo ujet lehce přes 1 000 km a přibližně 40 % z celkových cest bylo po městě. Dalších 30 % tvořily dálnice a zbytek okresní silnice. I tak se průměrná spotřeba nedostala přes 5,9 litrů na 100 km. Vůz přitom nenabízel volbu jízdních režimů, takže vše záviselo pouze na mé pravé noze.

Navzdory příplatkovým 18" diskům netrpěl jízdní komfort, což pro mě bylo příjemným překvapením. Ani horší nerovnosti a výmoly nezpůsobily v kabině žádné větší drama. Volkswagen Golf patří od doby svého vzniku k vozům, které nabízejí solidní řidičský zážitek a vždy to platilo snad pro všechny dostupné verze. Ostatně právě to byl jeden z benefitů, kvůli kterým si Golf získal takovou popularitu. Bohužel si ale nechá za vše docela královsky zaplatit a ve srovnání se Škodou Octavia, která nabídne totožnou techniku a větší vnitřní prostor, to nejsou jen banální tisíce navíc. Jedná se o desítky tisíc korun. Za to ale získáte hodnotnější interiér a celkově lepší dojem z jízdy.

Mild-hybridní verze s litrovým motorem je pak určena hlavně pro ty, kteří se bojí větší elektrifikace a zároveň se nepohybují pouze ve městě. Testovaný Golf mě během testu dokázal přesvědčit o tom, že umí jezdit úsporně. Zároveň se i základní výbava Life nedá považovat za „holátko“, kde by nebylo vůbec nic. Osmé vydání Volkswagenu Golf ale hodně sází na digitalizaci, což nemusí vyhovovat každému. Záplava dotykových lišt a absence podsvícení lišty pro ovládání hlasitosti audiosystému považuji za negativa, která Golfu nebudou do budoucna příliš prospívat.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

volkswagen-golf-2020
Klady
  • vnitřní prostor
  • bohatá základní výbava
  • dostatečný výkon
  • okouzlující spotřeba
Zápory
  • nepodsvícená lišta ovládání audiosystému
  • tlačítko pro odmlžení oken nalevo pod volantem
Diskuze ke článku
Honza Neřeknu
Honza Neřeknu
Nechápu koupi 1.0eTSI když 1.4tsi jezdí v průměru 6.0L. Kolegyně má 1.5eTSI a má stejný průměr jako mám ja bez E...
🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze