Renault ZOE R135
test

Renault ZOE R135

Jeho palubní nabíječka nemá konkurenci
7

Renault ZOE je nejprodávanější elektromobil v Evropě a není divu, rozhodně jde o povedené auto. Předchozí verze sice neměly rychlonabíjení, ale díky nejvýkonnější palubní nabíječce na trhu se perfektně hodily v době, kdy bychom rychlonabíjecí stanice spočítali na prstech jedné ruky. Teď už je ale infrastruktura mnohem lepší, proto Renault ZOE dostal rychlonabíjení. Pojďme se tedy podívat, jak se s ním jezdí.

Poprvé jsem Renault ZOE řídil ještě v době, kdy se v Česku neprodával a Renault o tom v té době ani neuvažoval. Tehdy jsem právě kvůli rychlému nabíjení přes Mennekes v kombinaci s tím, že většina veřejných nabíjecích stanic v Česku nebyla rychlonabíjecí, řekl, že by to byl ideální elektromobil pro český trh. Mezitím postupně Renault ZOE dostával výkonnější motory, větší baterie a teď i nově rychlonabíjení.

Tip: Zaujal Vás nový elektromobil od Renaultu? Prohlédněte si nabídku vozů Renault ZOE od autosalonu TUkas. Kromě zmíněného modelu zde najdete i další oblíbené řady jako jsou Renault Clio, Megane nebo Scénic. Vybírat přitom můžete ze skladových i z prověřených ojetých vozů.

Jak v našem testu obstál Renault ZOE?

Technické parametry Renault ZOE (2020) R135

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 087 × 1 787 × 1 562 mm, 1 502 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 245 Nm / 1 500 ot/min
Baterie52 kWh (55 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,7 kWh / 100 km, dojezd: 386 km
Cena od1 027 000 Kč

Původně měl Renault ZOE 66 kW (90 koní), později dostal 80 kW (110 koní) a testovaná verze R135 má výkon 100 kW, přičemž číselné označení udává počet koní. Souběžně se prodává levnější verze R110. I když má nejvýkonnější verze docela odpich v městských rychlostech, například při rozjezdu z křižovatky, žádný trhač asfaltu to není a akcelerace končí na 140 km/h, tedy docela brzo.

car
Zkrátka Renault ZOE není primárně sportovně zaměřený, od toho jsou na trhu jiné elektromobily.

Ani podvozek v zatáčkách není stavěn na sportovní jízdu, je naladěný spíše komfortněji. Ale při běžné jízdě poskytne dostatečnou jistotu. Zkrátka Renault ZOE není primárně sportovně zaměřený, od toho jsou na trhu jiné elektromobily. ZOE je spíše praktičtěji zaměřený a svým charakterem vybízí ke klidnější jízdě.

Na první pohled je ZOE malinké městské auto, ale vnějšími rozměry regulérně patří do segmentu B, tedy malých vozů. Překvapil mě ale vnitřní prostor, protože i když jsem si za volantem dopřál dostatek místa, vešel jsem se za sebe, aniž by mě přední sedačka tlačila do kolen. Sice jsem se jimi sedačky lehce dotýkal, ale nebylo to nijak nepříjemné, což při mé výšce přes 190 centimetrů není pravidlem ani ve větších autech. Stejně příjemným překvapením pro mě byl zavazadlový prostor a zejména jeho využitelnost po sklopení zadních sedaček, protože se mi do auta podařilo dostat 80 ks Covmask, tedy stejné množství jako do DS7 Crossback. I když ZOE měl výhodu v tom, že některé krabice byly menší po 5 kusech masek místo deseti, tak se snáze využily skuliny v autě.

Spotřeba se mi většinou pohybovala okolo 15 kWh/100 km, takže při kapacitě baterie 52 kWh není problém dojezd přes 300 km. I při cca polovičním podílu dálniční jízdy jsem se pohyboval okolo zmiňovaných 300 km dojezdu. Při jízdě s lehkou nohou na dálniční trase jsem se ale dostal i na 12,5 kWh/100 km, a to už vycházel součet kilometrů ujetých od nabíjení a zbývajícího dojezdu na téměř 360 km. Zejména při jízdě s lehkou nohou mi chyběla možnost regulace rekuperace pomocí pádel pod volantem. Z dálničních klesání je sice možné vyřazovat na neutrál pomocí páky pro volbu směru jízdy, ale není to tak intuitivní ani pohodlné jako zmíněná pádla pod volantem, která má stále více elektromobilů.

Palubní nabíječka Renaultu ZOE je bezkonkurenční

Tak výkonnou palubní nabíječku nemá například ani Audi e-tron s téměř dvojnásobnou baterií.

Právě nabíjení je velkou výhodou Renaultu ZOE. Nejnovější verze dostala kromě větší baterie i rychlonabíjení výkonem 50 kW, což lze považovat za jakýsi standard mezi elektromobily. Zároveň ale zůstala možnost nabíjet výkonem 22 kW střídavým proudem přes zásuvku Mennekes, a to je hodně zajímavé. Tak výkonnou palubní nabíječku nemá například ani Audi e-tron s téměř dvojnásobnou baterií: v základu má 11 kW a 22 kW až za příplatek. Elektromobily Hyundai/Kia mají většinou palubní nabíječku také „pouhých“ 11 kW a například prémiové vozy Mercedes EQC a Jaguar I-PACE se musí spokojit dokonce pouze se 7kW palubní nabíječkou. V tomto ohledu tedy Renault ZOE nemá konkurenci.

Abych ilustroval, jak silná výhoda to je, použiji příklad z praxe. Během vysílání Future Castu jsem nabíjel na chytré lampě od PRE. Přijel jsem tam s 9 % v baterii a včetně porady s kolegy jsem byl v kanceláři cca 2,5 hodiny. Když jsem přišel k autu, měl jsem nabito na 99 %, takže jsem odjížděl v podstatě s plnou baterií. S Renaultem ZOE tedy nabijete rychle prakticky kdekoli, stačí obyčejná nabíječka s konektorem Mennekes.

ZOE dostal kromě kompletně nového interiéru i nový infotainment, který má mimo digitálního kokpitu také na výšku orientovaný středový displej. Právě orientace na výšku je pro mě příjemnější zejména kvůli navigaci. Ta vestavěná ovšem nemá on-line informace, systém ale umožňuje Apple CarPlay a Android Auto.

Celkově Renault ZOE hodnotím jako povedené auto. Je to elektromobil, který se dokázal přizpůsobit většímu počtu rychlonabíjecích stanic, ale zachoval si svoji velkou výhodu v podobě výkonné palubní nabíječky. Nemusíte se tedy obávat například toho, že rychlonabíječka bude obsazená, protože relativně rychle nabijete i z Mennekesu. I když ZOE nejlépe vyhovuje městský provoz, díky dlouhému dojezdu se nemusíte bát vyrazit na delší cestu po dálnici, zvláště když nabijete docela rychle prakticky kdekoliv.

renault-zoe-2020
Klady
  • prostornost při kompaktních rozměrech
  • dostatečný dojezd
  • výkonná palubní nabíječka
Zápory
  • absence regulace rekuperace
Diskuze ke článku
VB
Zapůjčení na 2dny ,velice potěšen dojezdem a nabijenim!! -cena,-prostor na nohy vzadu pod sedadly, palubní nabíječka Nej na trhu!! Díky Renault 😁✌
Honza
S novým ZOE jsem měl tu možnost se projet a zas tak pozitivně jak je to zde popsáno bych to neviděl.
Pozitiva: Výkonná palubní nabíječka. Slušný kufr. Docela líbivý vzhled.
Negativa: Sedadlo řidiče není výškově nastavitelné (prý v žádné verzi ani za příplatek). Na zadních sedačkách je sice místo na na nohy, ale není místo na hlavu. Motor se chová naprosto vlažně - vůbec jsem po sešlápnutí pedálu neměl pocit, že řídím elektromobil. Volant je naprosto mimo realitu - měl jsem pocit, že vůbec není ničím mechanicky spojen s předními koly - jako bych hrál nějakou hru. A podobně se choval podvozek - naprosto nevyspytatelně. Většina plastů vevnitř vypadá hodně lacině což je škoda.
Petr
Docela by mne zajímalo, jestli auto má nějaký management baterie. Protože zrovna Váš způsob nabíjení u Vás se dost zásadně negativně podepíše na životnosti tohoto automobilu.

Nabíjet do "99 %" to jako vážně !!! To je ve spojení s životností baterie docela sebevražda. Klesání pod 20 % taky, ale měli jste alespoň 9 %.

Nechtěl bych mít toto auto po vašem redakčním testu.
Robert Šindler
Souhlasím s autorem . Vnitřní nabíječka 22KW je absolutní výhoda tohoto modelu. Pro majitele domácích solárních elektráren je významné, že je třífázová s možností nastavení odběru . Z vlastní zkušenosti vím jak je na rychlonabíjecích stanicích často již opravdu husto a toto je skvělé řešení . AC zásuvek 22KW je zásadně více, mnohdy navíc mají i levnější proud než DC . Navíc pokud toto provedení má zároveň i DC rychlonabíjení , tak není co řešit . Navíc baterie 55KW /h (52KW použitelných ) je vhledem k velikosti vozu též skvělá hodnota vhledem k ceně vozidla. Základní Tesla 3 s dvojnásobnou cenou nemá větší. Prostorné auto a přitom malé vnější rozměry - tak to je dle mého ideál. Auto má i velmi levné karosářské díly a sklo. Malou pihou na dokonalosti je nemožnost topit během nabíjení a nemožnost zcela vypnout rekuperaci při plachtění . Protože pro úspornou jízdu je plachtění efektivnější , než rekuperace . (myšleno tím mimo město ) . Vodou chlazená a ohřívaná baterie jako má KONA , JAC nebo Tesla je asi taký lepší řešení . Ale je zde alespoň chlazení vzduchem ...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze