Renault ZOE
test

Renault ZOE

Bublinka s reálným dojezdem 300 km
1

Když se řekne Zoe, je to pro mnoho lidí pouze hezké dívčí jméno. Ti znalejší však vědí, že jde už sedmým rokem o stálici mezi elektromobily, která patří mezi nejprodávanější elektromobily nejen v Evropě, ale i na světě. ZOE nyní začal Renault prodávat i v Česku my jsme se mu podívali na zoubek. Dojede skutečně 300 kilometrů? Nevadí absence rychlonabíjení? Jak se s ním celkově žije a jezdí? To prozradí náš redakční test.

Zhodnocení: městský společník s dlouhým dojezdem

Na Renault ZOE jsme se v redakci těšili, zejména kvůli dlouhému dojezdu. A nezklamal. Avizovaných tří set kilometrů v reálných podmínkách skutečně není problém dosáhnout a se ZOE se tak dá dobře cestovat. Delší dojezd trochu zmenšuje největší nevýhodu ZOE, a sice absenci rychlého nabíjení. ZOE není a nebude určen pro dlouhé cesty s krátkými zastávkami u rychlonabíječek. Hodí se do města a na příměstské cestování, kdy nabíjíte doma nebo v práci. Pokud takovou možnost nemáte a denně ujedete pár desítek kilometrů z práce nebo do práce, tak ho stačí dvě a půl hodiny nabíjet jednou týdně třeba ve vašem oblíbeném nákupním centru.

Velká baterie něco stojí, a tak se jinde šetřilo.

Městská džungle je ideálním prostředím této svižné bublinky. Díky délce čtyři metry se snadno vejde i na menší parkovací místa a oceníte také snadné ovládání i bezhlučný provoz. Pro kratší cesty ani tak moc nechybí technologické vychytávky, spíše zamrzí levné plasty v interiéru a pocit, že se na spouště míst muselo šetřit pro minimalizaci výrobních nákladů. Velká baterie něco stojí a osobně dám raději přednost dojezdu o 100 kilometrů delším před prošívanou palubní deskou.

Renault Zoe (2018)

Hledáte-li praktický městský elektromobil, který nemusíte často nabíjet a pokud ho vezmete někam na výlet, dojedete s ním poměrně daleko, a přitom překousnete levnější zpracování, je ZOE přesně pro vás. Nejlevnější verze začíná na 830 tisících korunách, dražší verze Intens se silnějším elektromotorem, který doporučujeme, vás vyjde na 900 tisíc.

Konkurence

Renault ZOE je o něco levnější než srovnatelné elektromobily na trhu. Přímým městským konkurentem může být BMW i3, které nabídne lepší technologie a zpracování i výrazně větší požitek z jízdy. V rozumné výbavě však vyjde minimálně o 300 tisíc dráž a zdaleka nemá takový dojezd na jedno nabití. O něco větší jsou pak stálice elektromobilního trhu v podobě Volkswagenu e-Golf, Nissanu Leaf nebo Hyundai Ioniq, který Renaultu zatopí i cenou, a to přesto, že je větší.

renault-zoe-2018
Klady
  • velmi dobrý dojezd 300 reálných kilometrů
  • nízká spotřeba
  • praktický interiér
  • on-line funkce a mobilní aplikace
  • praktický barevný displej před řidičem
  • velmi příznivé ceny příplatkových výbav
  • solidně velký a hluboký kufr
Zápory
  • absence rychlonabíjení
  • pouze tvrdé plasty v interiéru
  • vyšší cena v Česku oproti zahraničí
  • bezklíčkové otevírání občas zlobí
  • horší fungování infotainmentu
  • nepraktické otevírání zadních dveří
  • absence Android Auto / Apple CarPlay
Diskuze ke článku
Peppa
Co nabíjení doma ze 3 fází? 3x16A (11kW) nebo méně, třeba 3x10A (kdyby měl někdo strach, že 3x25A na vstupu domku nestačí pro všechny další spotřebiče)?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze