Opel Corsa-e v roli technického průkopníka
test

Opel Corsa-e v roli technického průkopníka

Dlouhodobý test Opel Corsa-e

Opel Corsa-e je mezi čtyřmetrovými elektrickými modely výjimečný. Můžete do něj totiž získat prvky výbavy, které nejsou obvyklé ani mezi prémiovou konkurencí. Jestli stojí za to za ně připlácet, případně co vám přinesou, když je dostanete standardně, jsme se rozhodli zmapovat v tomto přehledu.

S Opelem Corsa-e už jezdíme po silničkách, dálnicích i metropolích v rámci dlouhodobého testu několik týdnů a od začátku nás těší doslova luxusní výbava. Kromě atraktivního dvoubarevného lakování a velkých kol nechybí řada dalších příjemností, na jaké jsme byli donedávna zvyklí pouze ve větších modelech prémiové kategorie. A některé, například maticové světlomety, jsou unikátem mezi čtyřmetrovými městskými modely segmentu B dodnes. Proto jsme se rozhodli nejdříve důkladně prolistovat ceník a přidat první zkušenosti s jednotlivými prvky. Berte to tedy jako stručného rádce, co podle našeho názoru smyslu má a co nikoliv.

Tepelné čerpadlo

Tento prvek sice nepatří mezi příplatkovou výbavu, ovšem Corsa z jeho výhod těží v zimních měsících natolik výrazně, že stojí za zmínku. Konkrétně v pošmourných dnech, kdy teploty oscilují mezi nulou a deseti stupni Celsia, je díky němu spotřeba topení pouhým zlomkem toho, kolik vykazují modely vybavené pouze odporovými topnicemi. Konkrétně se jedná až o vyšší jednotky kilowattů. Úbytek zimního dojezdu proto nebude zdaleka tak výrazný a pokud nám počasí během dlouhodobého testu dopřeje, změříme jej v různých teplotách.

Opel Corsa-e (2019)
Šetření v praxi: ovládací panel sice obsahuje dva knoflíky ovládání teploty, klimatizace je ovšem pouze jednozónová

Třífázové nabíjení

Tento prvek sice má svou cenu, zaplatíte za něj nemalých 20 000 Kč, ale aktuálně jej dostanete do akčního model Corsa-e Edition zdarma, a to rozhodně stojí za úvahu. Rozdíl v nabíjecí rychlosti sice zdánlivě není velký (11 oproti 7,4 kW), ovšem v praxi to znamená, že například domácí ostrovní systém budete zatěžovat rovnoměrněji na všech třech fázích najednou, navíc menšími proudy. Praktický rozdíl ve stráveném času na veřejných AC nabíječkách je také citelný, v případě časové tarifikace obvyklé například v Rakousku je znát i finančně. Na druhou stranu je třeba zvážit, jestli stojí za to vozit sebou trvale pár kilogramů navíc.

Opel Corsa-e (2019)
Nabíjecí port je vlevo vzadu, to není při podélném parkování u chodníku příliš praktické

Vyhřívaný volant

To už sice není nic extra výjimečného, jenže Corsa si jeho vypíchnutí zaslouží. Byla to totiž právě ona, která tento nedávno ještě luxusní prvek zavedla v předminulé generaci do této dostupné třídy, tehdy ještě pochopitelně pro spalovací motorizace. V zimě je k nezaplacení, navíc je jeho ovladač na očích – přímo na volantu. Umožňuje také v chladných obdobích přežívat cesty s trochu nižší teplotou na palubě. K vrcholné linii Ultimate, kterou testujeme my, jej dostanete automaticky, v ostatních doplatíte akceptovatelné 4 tisíce korun. Tento prvek rozhodně doporučujeme.

Opel Corsa-e (2019)
Klasické mechanické ovladače včetně rolovátek jsou nejlepším a nejintuitivnějším řešením

Matrix světlomety

Nejvýraznější prvek výbavy dokáže obkreslovat protijedoucí auta a svítit dálkovými i tehdy, než vás minou. Samotný přínos této technologie je nesporný, noční jízdy jsou díky ní zásadním způsobem příjemnější a bezpečnější. V tomto konkrétním případě vozovku navíc osvětluje více zdrojů s vyšším světelným výkonem, přínos se tak dále zvyšuje. A protože Opel zůstává průkopníkem této technologie v nižších třídách (právě ukončovaný Opel Astra K byl svého času apoštolem v neprémiové nižší střední třídě), je Corsa prvním autem neprémiového segmentu B, tedy čtyřmetrových městských modelů, který tuto technologii nabízí, byli jsme dvojnásob zvědaví, co dokáže.

Aktivace jako obvykle nepřináší žádnou uživatelskou komplikaci; pokud máte přepínač světlometů v poloze Auto, tak při puštění dálkových světel rovnou spustíte i jejich inteligentní funkci. Pokud z nějakého důvod chcete natvrdo pustit dálková světla, stačí stejný pohyb učinit podruhé a světlomety se rozzáří nadobro. Rychlost reakcí svědčí o jisté opatrnosti konstruktérů podle hesla „lépe bezpečně později než zbrkle dříve“, ovšem není to nic tragického. Horší je, že při aktivaci na vás tu a tam nějaké protijedoucí auto blikne, protože se bude cítit oslněno.

Jejich světelný výkon je nadprůměrný a v této cenové hladině luxusní. Dokáží rozzářit temnou vozovku či les na stovky metrů. Rozdíl proti standardním LED světlometům je v tomto případě velice výrazný. Okraje osvětlené plochy nejsou zcela rovné, což lze vzhledem k menšímu počtu světelných segmentů (2×4) zcela pochopit a nijak zvlášť to neruší. Horší je, že přechod mezi zónou osvětlenou potkávacím modulem a výrazně výkonnějšími dálkovými je nejen dobře patrný, ale také nerovnoměrný a v některých místech dokonce ne zcela osvětlený. Dá se s tím žít, ale všimnete si toho pokaždé, když vám na příslušné místo sklouzne zrak. Ovšem přínosy v tomto případě jednoznačně převládají, takže za nás palec nahoru.

17" kola

Efektní doplněk, který dává Corse šmrnc. Jenže poměrně těžká kola s profilovým číslem 45, navíc osazená tvrdými ekologickými pneumatikami huštěnými na předepsaných 2,5 baru, dělají jízdu s poměrně tuhým podvozkem poněkud uskákanou a o citelný kousek také budou znát na spotřebě. Na kvalitním povrchu dělají, co mají, ale na špatné vozovce jízdu provází poskakování. Pokud nepokukujete po jinak velmi rozumně naceněné vrcholné linii Ultimate, kde jsou 17" kola standardem, pak si doplatek 11 000 Kč za větší kola dobře rozmyslete. Standardní 16" pro ostatní výbavy Edition, GS Line a Elegance nedělají o moc menší parádu a komfort poskytují lepší. Pouze u startovní Edition stojí za zvážení náhrada standardních ocelových disků litými za 18 000 Kč.

Opel Corsa-e (2019)
Na výběr jsou dvě velikosti litých kol, tedy 16" a 17" (na snímku), vzor je však u Corsy-e vždy stejný

Dvoubarevné lakování

Parádička, která mimo prémiové vody rovněž není úplně běžná, i když unikátem jako maticové světlomety už není. Autu dodává mimořádně efektní vzhled a estetický přínos je jednoznačný. Navíc jde o skutečně poctivé lakování, žádnou fólii. Přechody mezi barvami jsou na skrytých místech, takže po případném poškození laku nebude velký problém jej přestříkat. Otázkou je, jestli dosažený efekt stojí za rozpálenou střechu v létě, která bude žádat vyšší výkon klimatizace. Pokud pro vás toto není téma, tak neváhejte. K linii Ultimate dostanete černou střechu zdarma, pro Edition a Elegance stojí 16 000, respektive 13 000 Kč.

Opel Corsa-e (2019)
Kromě většího rozpalování střechy nemá kontrastní lakování střechy další praktické nevýhody

Masážní sedadla

Mimořádně vítaný prvek na delších cestách zásadním způsobem omezuje únavu zad plynoucí z jejich strnulé polohy. Sice se jedná o nejjednodušší provedení, kdy prostě jen vyjíždí a zajíždí vzduchová bederní opěrka, avšak svůj účel plní dostatečně a navíc je s ní spojená právě ona stavitelná bederní opěrka, kterou jinak nedostanete. Bohužel si za tento mimořádně příjemný prvek nedoplatíte jinak než pořízením vrcholné linie Ultimate, to však, vzhledem k cenovému odstupu od nižších linií, nemusí být nereálné. Berte to tedy spíše jako silný argument, proč si právě Ultimate vybrat.

Opel Corsa-e (2019)
Aktivace masáže je jednoduchá, program jediný, ale svůj účel plní dobře

Opel Connect

Telematická aplikace pro chytrý mobil, která se umí spojit s autem. Bohužel toho zatím moc neumí (například chybí extrémně praktické dálkové odemčení/zamčení), avšak klimatizaci či nabíjení si na dálku spustíte a stav baterie či doplňkových služeb si rovněž zkontrolujete. Bohužel je aktivace poměrně zdlouhavá, nepříliš intuitivní a související off-line aktualizace palubních systémů a mapových podkladů extrémně zdlouhavá. Velmi zajímavou elektronickou knihu jízd se nám sice podařilo zprovoznit, avšak dosáhnout toho, aby vždy fungovala, už nikoliv. Dalším vývojem bude praktický pomocník, avšak zatím nic moc. Na druhou stranu tuto službu dostanete vždy automaticky a zpočátku neplatíte ani za připojení k internetu, takže proč ne.

Prodloužená záruka

Pokud si otázku, kolik se toho může běžným provozem porouchat u elektromobilu, který je proti spalovacímu autu mechanicky nesrovnatelně jednodušší, odpovíte, že si nejste jistí a máte oprávněné obavy z vysokých cen případných oprav, neváhejte a rozumných 7 665 Kč za plnou pětiletou záruku si doplaťte. Bohužel se nezbavíte omezení na 100 000 km, avšak to by mělo i běžnému motoristovi stačit na déle než standardní dva roky (+3 roky záruky na pohonný řetězec, kterou Opel tradičně poskytuje, jež však právě u elektromobilu valný smysl nemá). Ještě zajímavější je možnost předplaceného servisu FlexCare, kdy si můžete od 13 988 Kč předplatit na pět let pravidelný servis, případně od 19 735 Kč veškeré výměny opotřebených dílů. Plnou záruku máte v obou případech automaticky v ceně.

Foto: Ladislav Čermák, fDrive.cz

Technické parametry Opel Corsa-e (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 060 × 1 809 × 1 437 mm, 1 455 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 330 km
Cena od879 990 Kč
opel-corsa-e-2019
Klady
  • vyhřívaný volant
  • tepelné čerpadlo
  • možnost třífázového nabíjení
  • funkční masážní sedadla
  • účinné maticové světlomety
Zápory
  • aplikace toho zatím moc neumí
  • jízdní komfort na 17" kolech
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze