MG EHS 1.5 TGI PHEV
test

MG EHS 1.5 TGI PHEV

SUV pro nenáročné

Elektrifikované SUV střední velikosti s britsko-čínským rodokmenem cílí na početnou evropskou konkurenci. Nabízí však pouze přední pohon a v Česku se zatím prodává výhradně plug-in hybridní verze. Stačí tato kombinace na ostřílené konkurenční matadory v kategorii SUV?

Pryč je doba, kdy MG patřilo výhradně Britům. Bez Číny by se tato značka nejspíše nikdy neoživila a model EHS je toho zářným příkladem. Středně velké SUV si bere za konkurenci třeba Toyotu RAV4 a na délku měří 4 574 milimetrů. Na šířku vůz má 1 876 mm a na výšku 1 685 mm. A zatímco na jiných světových trzích je MG EHS dostupné s přeplňovanými čtyřválci o objemu 1,5 a 2,0 litru, Česko se zatím musí spokojit s benzinovým čtyřválcem TGI o objemu 1,5 litru, který je doplněn o elektromotor a malou baterii. Co se týče vizáže testovaného vozu, během týdne se z mnoha stran ozývaly názory, že MG se ve velké míře inspirovalo konkurencí. Někdo tak v EHS vidí podobnost s Renaultem Kadjar, jiný zase vidí Mazdu CX-5.

Technické parametry MG EHS 1,5T PHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 574 × 1 876 × 1 685 mm, 1 812 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon190 (119 + 90) kW, 258 (162 + 122) koní, točivý moment: 370 Nm
Baterie16,6 kWh
Nabíjenípalubní: 3,7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,8 l / 100 km
Cena od887 940 Kč

O tom, že se MG EHS vyrábí v Číně, se můžete přesvědčit v okamžiku, kdy se zaměříte na spárování některých dílů karoserie. Velké mezery mezi některými díly jsou totiž do očí bijící. Stejně tak fakt, že kabeláž od baterie vede poměrně volně podél podvozku a v horším terénu hrozí její utržení. To se opravdu jen tak nevidí. O něco lepší je to v kabině, kde jsme se cítili poměrně útulně a kvalita materiálů (a jejich zpracování) patřilo k lepšímu průměru. Hlavní část palubní desky je potažena kůží s prošíváním a již v základu se nachází digitální přístrojová deska s 12,3" displejem. Kdo by si chtěl EHS vyšperkovat, moc možností mu MG nenabídne.

Výrobce si připravil dva výbavové stupně, přičemž v tom vyšším je k dostání jen pár prvků výbavy navíc. Ve vyšší specifikaci lze těžit ze statických Full LED světlometů, polokoženého čalounění sedadel a nechybí ani 360° panoramatická kamera. Když pomineme jednoduchost hlavních světel, která výkonem patří k průměru, pak je parkovací kamera v modelu EHS další věcí, která se úplně nepovedla. Její obraz byl velmi nekvalitní a její rozlišení připomíná první mobilní telefony se skromnými fotoaparáty. V tomto ohledu má MG co napravovat.

Pro náročné tak bude MG EHS nezajímavé. Naopak, kdo nehledí na dokonalost a potrpí si hlavně na královský vnitřní prostor, bude spokojen. Na obě řady sedadel se pohodlně vejdou osoby s výškou do 192 cm a taktéž zavazadlový prostor se základním objemem 448 litrů neurazí. Po sklopení druhé řady sedadel se prostor zvětší na 1 375 litrů. Vynikající výhled z vozu pak potěší hlavně ženy. A co technická stránka vozu? Předně je potřeba říci, že vůz disponuje palivovou nádrží s objemem pouhých 37 litrů. V případě, že někdo nebude stíhat nabíjet, vůz ho „odmění“ spotřebou okolo 9 litrů na 100 km, a to se bavíme o klidné jízdě. Ani nabíjení ale není úplně rychlé a dá se provést pouze za pomoci AC kabelu s výkonem maximálně 3,7 kW. To znamená, že baterii s kapacitou 16,6 kWh nabijete za skoro pět hodin.

Jízdní vlastnosti

Jízdně MG EHS příjemně překvapilo. Není to sice vyloženě sportovní náčiní, ale díky systémovému výkonu 258 koní má solidní zátah. Stinnou stránkou je fakt, že při řazení je cítit poměrně dlouhá prodleva. Otázkou je, zda je to unikátním řešením desetistupňové převodovky (6 stupňů pro spalovací motor a 4 stupně pro elektromotor), nebo prostě tím, že jsme zvyklí na dvouspojkové automaty a už nám taková prodleva připadá dlouhá. Každopádně, auto pro nadšence do sportovní jízdy to nebude, ale běžnému řidiči poskytne solidní zážitek i jistotu například při předjíždění nebo nutnosti rychlého rozjezdu při najíždění na frekventovanou silnici.

Podobně je to i s podvozkem. Jak se u SUV dá čekat, není primárně sportovně nastavený. Vypadá to, že konstruktéři cílili na kompromis mezi komfortem a jistotou v zatáčkách a podle našeho názoru se to podařilo dobře. Typické české okresky totiž zvládá celkem obstojně z hlediska komfortu, ale ani se v zatáčkách příliš nenaklání a na suchu i hezky drží. Na mokré vozovce nebyl problém auto dostat do nedotáčivého smyku, ke kterému má jakožto předokolka sklony, ale auto se chová předvídatelně.

Hybridní systém a spotřeba

Pojďme se detailněji podívat na hybridní systém. Přeplňovaná patnáctistovka s přidaným elektrickým pohonem vypadá na první pohled jako běžné řešení, typické pro většinu evropských výrobců. Ale není tomu tak. MG EHS totiž používá unikátní 10stupňovou převodovku, která má šest stupňů pro spalovací motor a čtyři stupně pro elektromotor. Jak jsme psali výše, po stránce dynamiky vše funguje obstojně. Kombinovaná spotřeba je 1,8 l/100 km dle WLTP, což ale předpokládá časté nabíjení. My jsme k vozu neměli kabel s koncovkou Mennekes na straně nabíjecí stanice a nebyla příležitost auto nabít z domácí zásuvky, což si říkalo o pořádné prověření hybridního systému při vybité baterii. Při testu dynamické jízdy se auto nestydělo říci o více než 15 litrů na 100 kilometrů. Ale co když se jede klidněji?

MG EHS 1.5 TGI PHEV

Vyjíždíme z Peček u Kolína a míříme do cca 100 kilometrů vzdáleného Berouna. Baterie je vybitá a po dálnici tedy zapínáme nabíjení baterie jízdou. Během nabíjení samozřejmě spotřeba stoupá, ale pokud se následně podaří při jízdě přes Prahu využít nastřádanou energii k jízdě s vypnutým spalovacím motorem, bude to celkově efektivnější. V Letňanech, kde najíždíme na Libereckou ulici směrem dolů do centra, je v baterii cca třetina kapacity a auto ukazuje elektrický dojezd 13 kilometrů. Po vypnutí nabíjení jízdou a přepnutí na základní hybridní režim auto vypíná spalovací motor, alespoň cestou z kopce. Když před vjezdem do tunelu Blanka přichází rovinka, je potřeba tlačítkem EV manuálně zapnout elektrický režim.

Elektrický pohon stačí až na Zličín, kde zbývají 3 kilometry elektrického dojezdu. Po dálnici D5 tedy jedeme v automatickém režimu, protože zbytek elektrického dojezdu stačí i na průjezd Berounem. Po dálnici samozřejmě běží spalovací motor a auto ho nevypíná ani při pomalejší jízdě po Berouně. Stisknutím tlačítka EV by se dala spotřeba snížit, ale necháváme to na autě, které z nějakého důvodu nechává běžet spalovací motor. V cíli je tedy spotřeba 8,8 l/100 km a zbývající elektrický dojezd 3 kilometry. Spotřebou při vybité baterii tedy nijak neohromí, ale výsledek je srovnatelný s evropskou konkurencí. Na konkurenty z Dálného východu ale výrazně ztrácí.

Závěr

MG EHS se musí v další generaci (nebo po faceliftu) zbavit mnoha nedokonalostí a přešlapů. Čínsko-britská spolupráce nejspíše nefunguje tak, jak by měla. Na jednu stranu se totiž jedná o velmi dobře jezdící SUV, které ale vzápětí ukáže nedokonalosti, z nichž by mnohým stály vlasy na hlavě. Obraz parkovací kamery je takřka nepoužitelný a maličká nádrž je vůči velikosti vozu skoro až výsměch. Navíc, model EHS nejde pořídit s pohonem všech kol, což je asi největší mínus, pokud vezmeme srovnání s většinovou konkurencí.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

mg-ehs
Klady
  • dojezd na elektrický režim
  • komfortní podvozek
  • výbava a cena
  • vnitřní prostor
Zápory
  • nemožnost pohonu 4×4
  • grafika parkovací kamery
  • maličký objem palivové nádrže
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze