Kia Optima
test

Kia Optima

Dobrý sluha, ještě lepší pán

Optimální vůz pro moderního manažera by měl být prostorný, svižný a pohledný. Kia provedla u Optimy mnoho optimalizací, aby se takovým vozem stala. Dokonce si věří na krále segmentu jménem Volkswagen Passat, je ale optimismus na místě? Pro pokrytí co největší poptávky se dokonce nebála jít si zaplavat do plug-in hybridních vod, které jsou zatím pro většinu konkurentů moc hluboké.

Galerie

Zhodnocení: myslí to upřímně

Na trhu je mnoho aut, která první tři dny testování vypadají jako bezchybné a dokonalé stroje, pak ale začnete nacházet další a další nedostatky. Kia Optima jakoby byla pravým opakem. Hlavní neduhy jsou patrné po prvních pár kilometrech (i když se za týden určitě nedají odhalit všechny) a jakmile přežijete otravné a neustálé pískání, levnější plasty v interiéru a nebudete chtít závodit, dám ruku do zásuvky za to, že budete spokojeni. Jezdí se za pár litrů a prvních 50 kilometrů to dokonce zvládnete bez jediné kapky fosilního paliva.

Pokud nebudete chtít závodit, dám ruku do zásuvky za to, že budete spokojeni.

Nejvíc vás ale bude bavit vnitřní prostor, kterého se vám dostane na kterémkoli sedadle a ani v kufru to není žádná tragédie. Plug-in hybrid se navíc prodává pouze v nejlepší výbavě Premium, což znamená, že za částku 1 149 980 korun dostanete úplně plnou výbavu a připlatit si můžete pouze za metalický lak.

Konkurence: německo-korejská válka

Levněji vás vyjde pouze konkurenční Ford Mondeo HEV za 836 990 korun, ten však nezapojíte do zásuvku. Plug-in hybrid nabízí již zmiňovaný Volkswagen v podobě Passatu GTE. Passat má jistě lepší interiér a umí ujet také slušnou porci kilometrů, v ohledu spotřeby si však vede hůř. I když v základu stojí Passat GTE rozumných 1 166 900 Kč, v konfigurátoru budete i za maličkosti připlácet a připlácet, až se podíváte na docela divoké částky. Ve dvoulitrovou atmosféru vozu Kia máme navíc větší důvěru v ohledu spolehlivosti než u přeplňované 1,4 TSI Volkswagenu.

Teoreticky byste se mohli trošku rozmazlit a kouknout se k prémiovým Němcům. Tam máte k dispozici například BMW 330e iPerformance nebo Mercedes-Benz C 350e. BMW ujede na jedno nabití zhruba 30 kilometrů, zatímco Mercedes zvládne sotva 20. Obě prémiovky jsou sice menší, ujedou méně a jsou dražší, nabídnou však výkon přes 250 koní a pořádnou porci zábavy díky náhonu na zadní.

kia-optima-2015
Klady
  • základní výbava
  • vnitřní prostor
  • dojezd na elektřinu
  • bezdrátové nabíjení
  • spotřeba
Zápory
  • chybí punc výjimečnosti
  • příliš časté a výrazné výstrahy
  • nulové sportovní ambice
  • tvrdé plasty v interiéru
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze