Jak se jezdí s hybridní Hondou HR-V e:HEV
test

Jak se jezdí s hybridní Hondou HR-V e:HEV

Ideální pro dojíždění ze satelitu za prací

Kromě úspory emisí má mít tento model i kladný dopad na peněženku řidiče auta. Jestli tomu tak je, jsem zjišťoval nejen na našem tradičním okruhu, ale i při běžné jízdě ze satelitu nedaleko Prahy do zaměstnání v centru Metropole.

První generace Hondy HR-V se vyráběla mezi lety 1998 až 2006, ale pak se až do roku 2014 zcela odmlčela. Následně přišla druhá generace a nyní mám v testu třetí. Ta už má zabudované zcela nové hybridní ústrojí, které pomáhá automobilce snižovat emise CO2 na hodnotu 122 g na ujetý kilometr a kombinovaná spotřeba by se dle normy WLTP měla pohybovat okolo hodnoty 5,4 l/100 km.

Moderní hybridní technologie v atmosféře

Tento model dostal posílenou soustavu známou z Jazzu, kde spalovací atmosféricky plněný zážehový 1,5litrový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu a vybavený proměnným časováním i-VTEC má výkon 79 kW (107 koní) a dohromady s elektromotorem dokáže auto rozhýbat výkonem 96 kW při 253 Nm točivého momentu. Kromě toho se zvýšil počet článků v baterii na 60 a celkem dokáží uchovat až 1,08 kWh. Tuto trakční baterii při delším hledání nenajdeme v motoru ani v prostoru pro posádku, ale v podlaze kufru. Dodává tak vyváženou hmotnost mezi motorem a ve velké části jízd prázdným zavazadlovým prostorem.

Velmi příjemným překvapením je interiér. Vše je tam, kde by to řidič nebo posádka měla hledat, ale velkým plusem z mého pohledu jsou tlačítka místo hojně se objevujících dotykových ploch. Kromě toho v něm najdeme indukční dobíjení mobilního telefonu s aktivačním tlačítkem, což je také výhodou, jelikož si sami zvolíte, kdy chcete mobil nabíjet. Kromě této funkce je tu ještě jedna libůstka – krytka nouzového tlačítka systému eCall, který vám v případě nehody dokáže sám zavolat na linku 112. Krytka plní funkci ochrany před nechtěným zmáčknutím, jelikož okolo jsou tlačítka na světla nebo servis. Co je však pro mě velice nepraktické, je seřízení opěradla sedadla spolujezdce a řidiče páčkou, nikoliv kolečkem. Páčka totiž není tak přesná jako známé kolečko.

V zadní části je dostatek prostoru pro nohy, ale i hlavu větších osob. Při mé výšce nad 180 cm jsem měl dostatek místa pro nohy i hlavu, což je vidět na fotce. Ještě však nesmím zapomenout na jednu perličku – plné krytí prahů po otevření dveří. Ochrání vaše kalhoty při vystupování a nastupování do auta v nepříznivém počasí nebo po projetí polní cesty.

Zavazadlový prostor vozu disponuje v základu objemem 335 litry a po sklopení zadních sedadel naroste na 1 305 litrů. V tomto ohledu se však jedná o zmenšení oproti předchozí generaci. U elektrického zavírání zadního kufru také najdeme druhé tlačítko, které slouží pro zavření kufru po poodejití od vozu. Tuto funkci navíc jsem však z praktického hlediska nepochopil, ale třeba ji někdo využije. Ovšem co zde najdeme, jsou zadní Magic seats. A opravdu se jedná o magická sedadla. Díky sklopení sedací části zadních sedaček k opěradlu totiž můžete přepravovat i větší náklady vzadu, místo ukládání do zavazadlového prostoru.

Test spotřeby

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač Hondy HR-V e:HEV ukázal po dojetí celého okruhu spotřebu 4,9 l/100 km. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 4 °C.


Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 4,5 l/100 km, při „stodesítce“ na silnici pro motorová vozidla je to 6,5 l/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h stoupla spotřeba na 7,8 l/100 km.

Zhodnocení

Auto je vhodným kandidátem pro každodenní dojíždění do práce a zase domů například ze satelitu. Ve městě totiž při troše snažení a „hraní“ si s pádly pod volantem můžete téměř vždy jezdit čistě na baterii, a tím hodně uspořit benzín v nádrži. Jakmile se ale dostanete na okresku nebo dálnici, přidává se nefalšovaný zvuk spalováku a začíná růst spotřeba, ovšem naštěstí nijak závratně. Budete ale bojovat s „nezdravým“ zvukem motoru ve vysokých otáčkách a ne ideálně umístěným ukazatelem stavu paliva v nádrži.

Technické parametry Honda HR-V (2021) e:HEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 340 × 1 866 × 1 582 mm, 1 377 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon (79 + 96) (107 + 131), točivý moment: 131 Nm / 4 500 ot/min
Baterie? (1,08 kWh využitelná kapacita)
Nabíjení
Spotřeba?, dojezd: 741 km
Cena od729 900 Kč

Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz

honda-hr-v-2021
Klady
  • nízká spotřeba a sladěné hybridní ústrojí
  • ovládání rekuperace pádly pod volantem
  • tlačítka ovládání místo dotykových displejů
  • kryté tlačítko na nouzové volání eCall
Zápory
  • hluk od benzínového motoru
  • špatně viditelný ukazatel stavu paliva v nádrži
  • nastavení předních sedadel páčkou
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze