Honda e Advance
test

Honda e Advance

Technologická hračka, kterou je radost řídit

Honda sice už měla ve výrobě elektromobily, například Jazz nebo elektrickou verzi modelu Clarity, ale žádný z nich se neprodával v Evropě. Honda e je tedy prvním elektromobilem značky na starém kontinentě a je naopak určená pouze pro evropský trh. Vychází ze studie Honda Urban EV Concept a je inspirovaná legendární první generací Civicu.

Interiér: kombinace retro designu a moderních technologií

Interiér se nese ještě výrazněji v duchu kombinace retro designu a moderních technologií. Zcela jasně jsou tu vidět prvky vozů ze sedmdesátých let, například hranaté a jednoduché tvary přístrojové desky bez sloupku k podlaze uprostřed, jak známe z většiny moderních aut. K tomu dvouramenný volant nebo prakticky ploché výplně dveří. To vše napomáhá tomu, že je interiér na poměry aut této velikosti prostorný. Zároveň tu ale je pět barevných displejů na samotné přístrojové desce a k tomu jeden jednoduchý trochu níže na ovládání klimatizace. Testovaná verze Advance má navíc i zpětné zrcátko virtuální, resp. můžete si na něm místo klasického zrcátka zapnout displej. Takže celkem je těch displejů sedm! Vše je ale krásně skloubeno tak, že retro prvky s displeji jdou dohromady a výsledek působí futuristicky.

Jak už jsem zmínil, díky jednoduchým tvarům interiéru se ušetřil i prostor uvnitř ve srovnání s běžnými vozy. Výsledek je, že i s výškou 192 centimetrů se za sebe relativně pohodlně vejdu. Sice se dotýkám koleny sedačky před sebou, ale není to nijak nepohodlné, protože se jí dotýkám jen lehce a netlačí mě to. Čtyři dospělí lidé průměrného vzrůstu by se tedy měli v pohodě usadit. Ostatně, Honda e je jen čtyřmístná, takže není třeba řešit místo na šířku. Dva lidé vzadu mají místa dostatek.

Honda e

Infotainment a systémy: spousta technologických vychytávek

Zmíněné displeje ve voze nejsou jen tak, ale jsou skutečně využité. Po usednutí do auta se zobrazí domovská obrazovka, což v tomto voze bylo krásné noční panorama Prahy. To je přes dva displeje infotainmentu. Řidič má před sebou základní displej, který ukazuje rychlost a údaje z palubního počítače. Může ale zobrazovat i navigační pokyny, a to dokonce nejen z vestavěné navigace Hondy (systém Garminu), ale i například z navigace Waze nebo Google Map z telefonu přes Apple CarPlay či Android Auto. A to je rozhodně nadstandardní funkce a nevybavuji si jiné auto, které by to umělo.

Honda e

Dvojice displejů samozřejmě může zobrazovat dvě různé informace, ale dají se prohazovat. Když má řidič blíže k sobě navigaci a potřebuje do ní něco zadat, může ji jedním kliknutím poslat před spolujezdce, ten do ní něco nakliká a displeje opět prohodí, aby měl navigaci řidič před sebou. Řidič tak nemusí za jízdy obsluhovat navigaci, a to ani když jede sám. V takovém případě může využít služeb hlasového asistenta, kterého aktivuje slovy „OK Honda“. Přes toho lze nejen zadat cíl, ale zároveň zobrazit různé funkce, třeba včetně předpovědi počasí. Umí však jen anglicky.

Honda e Advance

Za zmínku stojí určitě i technologie NFC na B-sloupku auta i na přístrojové desce, přes kterou je možné se identifikovat telefonem. Pokud byste tyto funkce chtěli vidět, podívejte se na video, ve kterém se tomu podrobněji věnoval kolega Martin Pultzner. V tomto případě je určitě názorná ukázka lepší než jen textový popis. Zmíním ještě třeba možnost propojení přes kabel HDMI nebo zásuvku na 230 V, která poskytne výkon až 1 500 W. Zkrátka pokud jde o technologie, není moc aut, které se Hondě e vyrovnají. A v této třídě a cenové kategorii to není žádné auto.

Honda e Advance
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze