Hned na začátku je třeba dodat, že statistiky zahrnují i požáry z externích příčin, jako je žhářství, požáry infrastruktury či vyšší moc, nevypovídají tedy výhradně o technických příčinách ze strany samotných automobilů. Dále že do nich patří i stará auta, která zvyšují věkový průměr vysoko nad průměrné stáří Tesel, vyráběných teprve 13 let. A stará auta jsou k požárům náchylnější. Dále že i samotné Tesly budou stárnout a pak se možná čísla změní. Nicméně i po pomyslném odečtení těchto externalit je rozdíl natolik očividný, že se nelze divit tomu, jak rád se s ním Elon Musk podle insideevs.com chlubí.
A dělá to už třetím rokem, z čehož plyne další zajímavý fakt. Když předloni Tesla prezentovala obdobnou statistiku za období 2012–2018, činila tato hodnota „jen“ 273,5 milionu kilometrů, o rok později pak 281,5 milionů. Je tedy nabíledni, že se Tesly v čase zlepšují. Na rozdíl od celoamerického průměru, který zůstává víceméně stejný. Ano, může to i znamenat, že si je majitelé lépe chrání před žháři a přírodními živly, pravděpodobnější ale je, že se projevuje dlouhodobá snaha Tesly o průběžné zlepšování hardwaru i softwaru. Už nyní se proslýchá, že Autopilot umí řídit bezpečněji než člověk, a tohle by mohl být jeden z hmatatelných, byť nepřímých důkazů.
Byť je ještě brzy na definitivní závěry a není pochyb, že této statistice nahrály do karet i prudce rostoucí prodeje Modelů 3 a Y (které dále snížily věkový průměr provozovaných Tesel), pozitivní trend je nezpochybnitelný. A zcela jednoznačně lze konstatovat, že Tesly nehoří ani zdaleka tak často, jako konvenční automobily, které ve složení amerického vozového parku zatím ještě stále drtivě převažují.