Volvo se spojilo se švédskou značkou POC zabývající se bezpečností při provozování sportovních aktivit. Společně firmy jako první na světě provedly sérii crash testů cyklistické helmy při střetu s automobilem. Vše bylo součástí výzkumu zaměřujícího se na ochranu cyklistů.
Střet cyklisty a automobilu může vést k fatálním následkům. Proto Volvo Cars přichází se strategií, jak takovým nehodám s pomocí technologií aktivní bezpečnosti předcházet. Systém detekce cyklisty díky funkci automatického brždění plnou brzdnou silou využívá palubní kamery a radaru k rozpoznání cyklisty, varuje řidiče před bezprostředně hrozící kolizí a případně dá pokyn k zahájení automatického brždění. Vše je součástí systému automatického brždění a detekce chodců vyvinutého Volvo Cars.
Jak testy probíhají? Helmy POC nasazené na hlavách figurín jsou připevněny k testovacímu zařízení, které figuríny za účelem různých měření vysílá v různých rychlostech a pod různými úhly do střetů s různými částmi kapoty stojícího automobilu Volvo. Dosavadní testy cyklistických helem byly v podstatě primitivní. Helmy se při testech pouští z různých výšek na rovný nebo zkosený povrch, přičemž neberou ve zřetel střet cyklisty s automobilem. Projekt Volva a POC má za cíl takové testování vylepšit.