Špatná souhra náhod se nevyplatila majiteli Tesly Model 3. Škoda je totální

4
Špatná souhra náhod se nevyplatila majiteli Tesly Model 3. Škoda je totální
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Tesla Model 3 doplatila na chybějící kusy zábradlí
  • Její řidič může pojišťovně nahlásit totální škodu
  • Hašení vozu bylo opět velmi komplikované

Jak to dopadne, když jedete na mokré silnici příliš rychle a k tomu máte „štěstí“? Přesně o tom se přesvědčil řidič Tesly Model 3, který v půlce října letošního roku dostal na mokré vozovce smyk a ze svého vozu udělal hromadu šrotu. O nehodě informuje insideevs.com a došlo k ní ve státě Indiana v USA na silnici I 65 ve West Lafayette. Podle všeho mohla nehoda dopadnout mnohem lépe. V neprospěch řidiče ale den předtím na tentýž místě poškodilo jiné vozidlo přilehlé kovové zábradlí. Model 3 tak rovnou narazil do kovových sloupků, které zničily baterii, což vedlo k okamžitému požáru.

Vůz byl navíc v okamžiku nárazu přepnutý na Autopilota. Odkryté kovové sloupky z chybějícího zábradlí pak auto rozpáraly v jeho spodní části. Podle řidiče by pak přítomnost zábradlí naopak způsobila jen to, že vůz by se odřel na straně spolujezdce. V přiloženém videu je ale zřejmé, že kvůli porušenému zábradlí se z vozu stala ohnivá koule, kterou podporovaly hořící válcové bateriové články typu 2170. Zajímavé je i to, že ačkoliv elektromobil byl takřka celý ohořelý a skoro z něj nic nezbylo, do poslední chvíle mu svítila výstražná světla. Hasiči ale s hašením Tesly měli spoustu práce a vůz bylo potřeba nakonec otočit podvozkem vzhůru, aby se dalo lépe uhasit rozsáhlý požár.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Američanům nikdo neřekl že autopilot nepilotuje sám, ale musí by tam být nezbytně řidič co nespustí oči že silnice a ruce z volantu? Tohle asi na Muskovi nebo pojišťovně neukecá že šlo o chybu auta 🤔
Marcel Delponte
Marcel Delponte
Emise CO2 asi tak 10x vyšší než při požáru normálního auta. 🤮
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 30. 11. 2021 07:33
V takovem pocasi, tme a v useku s omezenim dopravy si muze autopilota pustit jen americka jitrnice a pak to nemuze jinak skoncit. To neni zadna souhra nahod…

PS: Ostatni vyrobci davaji do svych produktu kurvitka, aby pokud mozno nevydrzeli moc dlouho po zaruce. Tesla to dotahla k dokonalosti. Dava do svych aut autopilota…!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze