Solární elektromobil Sion se chystá do výroby. Společnost shání peníze z burzy

Solární elektromobil Sion se chystá do výroby. Společnost shání peníze z burzy
Fotografie: Sono Motors
  • Vývoj levného německého elektromobilu se chýlí ke konci
  • Společnost hledá prostředky pro posílení výroby

Společnost Sono Motor z Mnichova, založená v roce 2016, finišuje vývoj svého technicky pozoruhodného solárního elektromobilu. Konvenčně tvarované, nízkonákladové vozidlo za 25 500 eur (656 000 Kč) s řadou netradičních řešení si prý objednalo už 14 000 zákazníků, což reprezentuje čisté tržby zhruba 300 milionů eur (7,7 miliard Kč). Společnosti to přineslo také 38,8 milionů eur (1 miliardu Kč) na depozitech.

Jenže to zjevně nebude na zajištění výroby stačit, proto se společnost rozhodla požádat o vstup na burzu. Jejím cílem je usilovat o tržní kapitalizaci ve výši jedné miliardy dolarů (22,1 miliard Kč). Pro zajímavost, Rivian aktuálně usiluje o totéž, jen jeho finanční ambice jsou proti Sonu 80násobné.

Sono Motors, která sází na totální transparentnost, se navíc pochlubila novinkami ve vývoji. Vůz pokrytý solárními články během vývoje citelně narostl a dostal větší baterii s 54 kWh místo stávajících 35 kWh. To nejenže prodloužilo dojezd o 48 km na výsledných 301 km, ale také nově umožnilo DC dobíjení (CCS) až rychlostí 74 kW. K tomu se přidává možnost získat skrze solární články týdně 110 až 240 km dojezdu navíc.

Ačkoliv bývá aktuální podoba stále ještě intenzivně vyvíjeného vozidla, které by mělo přijít na trh v roce 2023, často kritizována, dobrý poměr ceny a výkonu by měl přesvědčit dostatek zákazníků, aby se výroba stala rentabilní. Cena pod úrovní srovnatelného benzinového vozidla ale není jediným trumfem. Vůz také nabízí unikátní systém vytápění, kdy chladicí okruh omývá i elektromotor, výkonovou elektroniku i trakční baterii. Touto cestou lze chytře zužitkovat jinak odpadní teplo a zároveň baterii předehřívat, protože součástí okruhu je i pětikilowattové topné těleso. To také ohřívá posádku v případě, že tepla z elektropohonu není dost. Toto řešení je nejen účinné, ale i levné. Kromě toho posádce slouží i nezávislý klimatizační okruh.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze