Snažil se Autopilot Tesly zabít řidiče? Nový případ vyvolává řadu otázek

6
Snažil se Autopilot Tesly zabít řidiče? Nový případ vyvolává řadu otázek
Fotografie: Tesla
  • Řidič Tesly tvrdí, že Autopilot se odmítal deaktivovat
  • Nehoda skončila vážným poškozením vozu

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (dále jen NHTSA) vydal před pár dny zajímavou zprávu o nedávném incidentu řidiče Tesly Model Y v americkém Los Angeles. Úřad analyzuje stížnost související se systémem Tesla Full Self-Driving a soudě dle dostupných informací se jedná o zatím nejzvláštnější případ svého druhu. Jak píše insideevs.com, řidič Tesly se nemohl zmocnit kontroly nad vozem, ačkoliv se o to snažil. Jak je to možné? Dle jeho výpovědi se Autopilot Tesly rozhodl mít svou hlavu a jednoduše se po řidičově zákroku nedeaktivoval.

Následkem toho pak auto nabouralo do vedle jedoucího vozu. Řidič Tesly vypověděl, že vůz s aktivním FSD Beta odbočoval doleva, ovšem přitom svůj cíl odbočit přehnal a přejel o jeden pruh navíc. V tu chvíli se však jednalo již o protisměr a přesně v polovině automatizovaného odbočovacího manévru vůz vydal varování. To řidič poslechl a otočením volantu se snažil celé situaci zabránit. Jenže Tesla neposlechla. Model Y byl vážně poškozen, nikomu se však naštěstí nic nestalo.

NHTSA bude vše nadále prověřovat a snad se brzy dočkáme vysvětlení, jestli si řidič náhodou něco „nepřibarvil“. V případě, že by bylo vše tak, jak říká, má Tesla závažný problém, který je potřeba řešit.

Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 284 900 Kč
Diskuze ke článku
Alex Ander
Alex Ander
Klidne bych priplatil za to, ze mi z auta "vyndaji" veskerou jizdni asistenci.
Martin Lacina
Martin Lacina
No jasne. To servo co hybe volantem ma silu jak Herkules. To fakt nejde pretlacit a brzdovy pedal se pri zapnutem autopilotu zablokuje, takze na nej fakt nejde slapnout.
Teslacky autopilot je fakt totalni katastrofa a zapnout si ho na obousmerne silnici a nechat manevrovat mezi pruhy muze jen idiot, coz pak vysvetluje i jeho idiotskou vymluvu, kdyz to dopadne jak to dopadnout muselo a on se zabyval buhvi cim.
Jan Vašátko
Jan Vašátko
Vzhledem k tomu, že se to stalo v USA, tak je otázkou, jak to vše bylo. Nedivil bych se, kdyby řidič se vůbec nevěnoval řízení a pak zazmatkoval. A celé to svést na Teslu. Samozřejmě, že asistenti nejsou dokonalí, ale nevěřím, že nešlo přetlačit řízení.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze