V Británii smart pořídíte o 4 tisíce korun levněji než Škodu Citigo iV

1
V Británii smart pořídíte o 4 tisíce korun levněji než Škodu Citigo iV
  • Vozy smart EQ fortwo a forfour dostaly novější design pro rok 2020
  • Na britském trhu bude cenovkou konkurovat Škodě Citigo iV
  • Nabídne výkon až 82 koní, 17,6kWh baterii a dojezd pouhých 133 km

Smart, známý svými malými městskými vozy, aktualizoval své portfolio elektrických vozů EQ, konkrétně verzi bez zadních sedaček s názvem fortwo a a čtyřmístný forfour. Letošní modely nabídnou hlavně vylepšený design, nicméně největším lákadlem je cena, protože v přepočtu na britském trhu startuje na hranici 496 000 Kč, díky čemu je základní verze smartu o pár tisíc korun levnější než Škoda Citigo iV. První elektrická Škodovka se na tamním trhu prodává za 19 915 eur, tedy 500 tisíc Kč. Už brzy vám přitom přineseme naše první jízdní dojmy z nových vozů přímo ze Španělska.

Smart EQ ForTwo

Celkově se bude smart EQ fortwo a jeho bratříček se 4 sedačkami forfour prodávat ve 4 různých verzích. Základní Passion Advanced, pak Pulse Premium, Prime Exclusive a nejdražší Edition One, jak píše carscoops.com. Co se týče specifikací, jsou u všech verzí stejné a liší se pouze vybavením interiéru a designovými prvky. Motor mají o výkonu 82 koní a 17,6kWh baterie by měla stačit na 133 km celkového dojezdu na nabití dle cyklu WLTP. Nabídne i 22kW nabíječku a díky ní se dobije z 10 na 80 procent za méně než 40 minut. Za pomocí domácího wallboxu by se měl dobít za méně než 6 hodin. Maximální rychlost je stanovena na 130 km/h.

Smart EQ ForTwo

Pokud se koukneme na specifikace, Citigo iV je sice v Británii dražší (u nás to bude otázkou, tuzemskou cenu EQ neznáme), ale nabízí výkonnější motor, zadní sedačky a v praxi skoro dvojnásobný dojezd + rychlejší nabíjení.

V čem však rozhodně Škoda strádá, je vybavenost interiéru a samotný design vozu. V základu smart nabídne 7palcový displej infotainmentu, který v Citigo iV nahrazuje váš displej telefonu, Android Auto a černé sedadla s bílým vyšíváním. Takže je otázka, zda jste kvůli designu ochotni obětovat skoro polovinu ujeté vzdálenosti. Na naše první dojmy přímo ze Španělska se můžete těšit již brzy.

Diskuze ke článku
CarlosEV
musíte pořád opisovat ty blbosti co kde píšou ? baterie 17.6 kWh ... nabíjení z domácího wallboxu necelých 6h ... otázka co je to za wallbox který nabíjí auto 3kW ? to zvládne klasická zásuvka taky a nepotřebuju za 20k+ wallbox

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze