Škoda už má v Česku více než tisíc objednávek na elektrické Citigo

4
Škoda už má v Česku více než tisíc objednávek na elektrické Citigo
Fotografie: skoda-auto.cz
  • Škoda Citigo iV je prvním elektromobilem Škoda Auto
  • Papírový dojezd dle WLTP činí 265 kilometrů na jedno nabití
  • Prvních 500 kusů se v Česku vyprodalo za pouhé dva měsíce

V minulosti, kdy Škoda Auto ještě neměla žádný elektromobil, se spekulovalo o tom, že právě ona dokáže s trhem v České republice nejvíce zahýbat. Ačkoli nejde o žádný přelomový elektromobil, tak objednávky rostou a skutečně to vypadá, že právě elektrické Citigo bude díky množství objednávek nejúspěšnějším elektromobilem letošního roku. Aktuálně už má Škoda Auto více než tisíc objednávek jen pro český trh.

Prvních 500 kusů bylo vyprodáno během prvních měsíců a k těmto vozům nadělila Škoda ve spolupráci s ČEZem nabíjení na rok zdarma. Škoda Auto poté navyšovala kapacitu a nyní se povedlo překročit i metu tisíc objednaných kusů. Dodávky aut prvním zákazníkům budou zahájeny v nejbližších týdnech. Výrazným vnějším identifikačním znakem elektrické verze vozu je z větší části uzavřená a v barvě vozu lakovaná maska chladiče. Citigo iV má kromě toho na zádi nápis Škoda a plakety iV. Součástí sériové výbavy jsou mlhové světlomety a LED-světlo pro denní svícení, na přání je k dispozici i funkce odbočovacího světla.

Škoda Citigo iV (2019)

Energie vozu je uložena v lithium-iontové baterii s kapacitou 36,8 kWh. Díky tomu má městský minivůz dojezd až 265 kilometrů v režimu WLTP. Z 0 na 100 km/h je nejmenší model z vozů Škoda schopen vystartovat za 12,5 sekundy a z 60 na 100 km/h za 7,6 sekundy.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku, říká: „Zahájením výroby modelu Citigo iV jsme dosáhli nového milníku v historii společnosti Škoda Auto: Je prvním modelem naší značky s čistě bateriovým pohonem a přesvědčí mnoha praktickými přednostmi i velmi vysokou kvalitou výroby.“ Citigo iV s bateriovým elektrickým pohonem se vyrábí v závodě Volkswagen ve slovenské metropoli Bratislavě. Zde měl tento model také 23. května minulého roku svou světovou premiéru v rámci IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji.

Jaká je první elektrická Škodovka? Se Citigo iV jsme se projeli v Holandsku

Technické parametry Škoda Citigo iV (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon61 kW, 80 koní, točivý moment: 212 Nm
Baterie36,8 kWh (32,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 40 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,8 kWh / 100 km, dojezd: 252 km
Cena od499 900 Kč
Diskuze ke článku
Pepa
Zajímalo by mě jaká je skutečná kapacita výroby... Protože to nevypadá moc růžově. Samé pěkné marketingové prohlášení, ale...
Boban
Přijde mi že objednaných 1000 vozů je spíše k pláči. Pro srovnání Peugeot ohlásil že plánovali vyrobit 300 000 vozů 208. Z toho 30 000 elektro a je o ně takový zájem že navyšují výrobu na dvojnásobek. Čtvrtina předobjednávek na novou 208ku se týká právě plně elektrické verze. Sono motors a jejich vůz Sion má před objednávky na 12 tisíc vozů. O Tesle a jejich modelu 3 nemluvě.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze