Siemens vstupuje do bezdrátového byznysu ve velkém

Siemens vstupuje do bezdrátového byznysu ve velkém
Fotografie: Siemens
  • Společnost Siemens ohlásila významnou akvizici v oblasti bezkontaktního nabíjení
  • Zakoupila menšinový podíl v americkém startupu WiTricity
  • Trh bezdrátového nabíjení údajně čeká bouřlivý rozvoj

Americká firma WiTricity založená v roce 2007 chorvatským rodákem a profesorem Marinem Soljačićem se od počátku věnuje bezdrátovému přenosu energie magnetickou rezonancí. O deset let později se začala intenzivně zabývat bezkontaktním nabíjením elektromobilů a navázala spolupráci s řadou automobilek i dalších odborných firem, mj. Audi, BMW, Honda, Mitsubishi či Mahle GmbH. Mezi investory najdeme rovněž zajímavá jména; v první řadě Toyotu, Foxconn, Schlumberger či Haier. V roce 2019 koupila technologii Qualcomm Halo včetně veškerých souvisejících práv. A nyní společnost získala v podobě Siemensu skutečně silného partnera.

Mezi prvotní cíle této spolupráce patří dokončení mezinárodní standardizace bezdrátového nabíjení, přičemž obě společnosti deklarují, že budou preferovat otevřené, interoperabilní standardy, které pomohou rychlé demokratizaci této technologie. Objevit by se také mělo co nejdříve konkrétní a cenově dostupné řešení nabíjecí podložky umístěné buď na zemi, nebo v zemi. Technologie rezonanční indukce by zároveň měla zajistit vysokou účinnost při různých světlých výškách nabíjených vozidel. Podle průzkumu mezi současnými a budoucími majiteli elektromobilu je o tuto technologii velký zájem. Zásadně usnadnit by také měla zavádění autonomních vozidel.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze