Shell mění čerpací stanice na nabíjecí a čeká, co to udělá

1
Shell mění čerpací stanice na nabíjecí a čeká, co to udělá
Fotografie: Shell
  • Velké ropné společnosti investují do nabíjecího byznysu
  • Shell není výjimkou a buduje infrastrukturu ve velkém
  • Chce přinést možnost dobíjení obyvatelům velkých měst

Zatímco poptávka po fosilních palivech se ještě ani zdaleka nevydala na sestup, petrolejářské společnosti, které jsou na ní závislé, už se začaly připravovat na elektrickou revoluci. Stavějí infrastrukturu, nakupují perspektivní startupy a hledají cesty, jak přivést elektrické služby co nejblíže jejich odběratelům. Shell se pustil logickou cestou; kromě budování husté sítě pouličních dobíječek ubitricity a smlouvy s britským potravinovým řetězcem Waitrose spustil pilotní projekt přestavby klasických čerpacích stanic na nabíjecí stánky s nadstandardními službami.

Zatímco první takový vyrostl už loni v Paříži, právě v těchto dnech se dokončuje v londýnské čtvrti Fulham. Na místě nevelké nárožní benzínky, jejíž podobu si můžete prohlédnout například ve službě Google Street View, roste nabíjecí hub s devíti ultrarychlými stojany o výkonu 175 kW. Ty dodal australský výrobce Tritium, jehož nabíječky používá například Ionity. Vybaven bude mj. solárními panely.

Ačkoliv může fakt, že právě v Londýně, v nedávných měsících stiženém těžkou ropnou krizí, kdy se lidé téměř prali o poslední zbytky paliva na benzínkách, se začínají klasické čerpačky bourat, působit poněkud ironicky, faktem je, že jejich přeměnu na nabíjecí body lze vnímat i jako posílení stability a omezení závislosti na dodávkách z nepřátelských zemí. Každopádně najdou motoristé na nové stanici srovnatelné služby jako u klasické benzinky, tedy kavárnu, hygienické zázemí a dokonce i malý obchod Waitrose. Už to lze vnímat proti aktuálním standardům nabíjecích stanic, jimž mnohdy chybí i prostý přístřešek či osvětlení, jako velké zlepšení.

Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Dlouho se mluví o tom, že na spoustě benzínek je prodejna důležitější než tankování. Z tohoto pohledu je to logický krok. Navíc řidič na nabíječce se zdrží déle a má tak více času utrácet v prodejně.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze