Rozlučková edice nejrychlejší Hondy současnosti se stala skutečností

Rozlučková edice nejrychlejší Hondy současnosti se stala skutečností
Fotografie: Honda
  • Type S se vyznačuje zvýšením výkonu a vylepšeným motorem
  • Změnou prošlo také hybridní ústrojí
  • Baterie vozu dostala o 20 % vyšší kapacitu

Fanoušci Hondy se konečně dočkali. Japonský výrobce opravdu pustil do světa očekávanou limitovanou edici modelu NSX, jak píše carwow.co.uk. Přináší více výkonu, vylepšenou techniku a bohužel i náznak blížícího se konce produkce. Vůz jako takový je na trhu již šest let, avšak za celou tu dobu pro něj Honda nenašla dostatečné množství klientů. I z toho důvodu je NSX Type S tou poslední novinkou v rámci řady NSX.

V prvé řadě se jedná o navýšení výkonu na hranici 600 koní. V útrobách vozu pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru kombinovaný hned se třemi elektromotory. Jednotka vygeneruje 667 Nm točivého momentu a motor samotný se dočkal nových vstřikovačů paliva a turbodmychadel ze závodního vozu NSX GT3 Evo. U něj došlo k navýšení plnicího tlaku z 15,2 na 16,1 psi. Úpravou prošly také jednotlivé elektrické části hybridního ústrojí, přičemž baterie vozu nyní nabídne o 20 % vyšší kapacitu.

Standardem se stane karbonová střecha, závodní pneumatiky Pirelli P-Zero a za příplatek půjde zvolit paket Lightweight. Ten sníží hmotnost vozu o 26,2 kg a přinese karbonový kryt motoru a karbon-keramické brzdy Brembo. Zajímavostí je, vůz vznikne v počtu 350 kusů, z čehož rovných 70 dostane speciální lak karoserie Gotham Grey. Trošku stranou ale zůstává evropský trh, kde se nepočítá s oficiálním uvedením. Hlavní přednost dostal trh v USA, kam poputuje 300 kusů. Dostane se také na domácí Japonsko, kam zamíří hrstka ze zbylých 50 kusů.

Technické parametry Honda NSX (2016) Type S

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 470 × 2 220 × 1 210 mm, 1 730 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon442 kW, 600 koní, točivý moment: 667 Nm / 6 000 ot/min
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze