Řidič Tesly Model 3 prožil peklo. Jeho vůz přestal na dálnici zcela reagovat

14
Řidič Tesly Model 3 prožil peklo. Jeho vůz přestal na dálnici zcela reagovat
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Tesle přestal fungovat pedál plynu, směrovky a všechna tlačítka
  • Vše se stalo v rychlosti 133 km/h
  • Servis našel pouze drobnou závadu

Něco neuvěřitelného se stalo majiteli Tesly Model 3, který kvůli banálnímu důvodu mohl přijít o život, jak píše carscoops.com. Během jízdy na dálnici rychlostí 133 km/h přestal vůz zničeho nic reagovat na jakýkoliv pokyn. Nejprve zamrzla obrazovka palubního systému, skrze který se dá ovládat většina funkcí vozu. Dále situace pokračovala tak, že se vůz začal náhle zahřívat a z výdechu klimatizace se začal linout zvláštní zápach. Všechna tlačítka a spínače, včetně směrových světel, výstražných světel a dokonce i pedál plynu posléze přestaly fungovat.

Jediný prvek, který na voze fungoval, byly brzdy, které ale i tak vykazovaly nižší účinnost než obvykle. Možná jen zázrakem se ale řidiči povedlo z dálnice sjet, bezpečně zastavit a vůz deaktivovat. Po následném dalším startu se vše vrátilo do normálu a celý systém fungoval bez jediné chyby. To samozřejmě řidiči nestačilo a vůz nechal preventivně odtáhnout do servisu Tesly. O to více zarážející je ale závěr, se kterým servis přišel. Podle všeho totiž byla diagnostikována špatná komunikace dvířek nabíjecího portu. Tato drobná chyba způsobila vypnutí měniče výkonu, aby bylo chráněno palubní zařízení před poškozením během jízdy.

Dotčený řidič se však s takovým vysvětlením nehodlá spokojit. Požaduje další vysvětlení, protože jen zázrakem se nic nestalo. Navíc vůz nehlásil žádnou závadu ani chybu, což je minimálně podezřelé. Nyní zbývá než vyčkat na to, zda se k celému případu vyjádří i sama Tesla, nebo vše nechá bez povšimnutí a bude dělat, že se nic nestalo.

Technické parametry Tesla Model 3 Standard Range Plus

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 745 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon208 kW, 283 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 430 km
Cena od1 028 990 Kč
Diskuze ke článku
Vít Ožana
Vít Ožana
Letadla žádnou "mechanickou kontrolu" nemají už mnoho let a nikomu to nevadí.
Jiří Ostarek
Jiří Ostarek
Co by kdo měl chtít více po tabletu s koly? Když se tablet zasekne, tak se taky restartuje. Aha, drobný rozdíl v tom je. V tabletu bez kol nesedí lidé.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Tesla je hlavně o softwaru, a ten není nikdy bez chyby a vždy je jen otázka času kdy se nějaký bug projeví. Další problémová věc může být vzdálený přístup kdy si technik může sáhnout na funkce vozu - když může technik, je otázka času kdy může hacker (klidně i jen ten zhrzený technik). To ale nemění nic na tom, že i softwarové auto pokud má být bezpečné musí mít pod mechanickou kontrolou kola/volant, brzdy a otevírání dveří... Tak se k těm standardním bezpečnostním normám Tesla zase vrátí, jako se vrátí konečně i k některým mechanickým tlačítkům a kapličce/head-up za volantem v ose a zorném poli řidiče. Některé cesty slepé cesty už byly prošlapány, někteří to holt potřebují zkusit znovu...
Dini Dini
Dini Dini
Zatuhlý posilovač řízení, který ovládá udržení v pruhu, zná nejeden majitel VW...to mi přijde o dost větší průšvih. Naopak o Tesly se ukázalo, že řízení a brzdy fungují nezávisle na SW. A jestli si někdo myslí, že Tesla je víc prošpikovaná elektronikou jen proto že má tablet na ovládání, tak se plete. Já to nevím přesně, ale v Tesle 3 bude těch čipů podstatně menší množství, než v Passatu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze