Jedním z limitujících faktorů současných elektromobilů je jejich dojezd. V této „disciplíně“ mohou elektrická vozidla zatím jen těžko konkurovat autům se spalovacími motory, a tak je pochopitelné, že na vývoji lepších akumulátorů pracují nejen automobilky, ale i nezávislé společnosti. S údajným průlomem v dané oblasti nyní přichází podle serveru theverge.com německá firma Innolith, která oznámila, že v laboratoři vyvíjí dobíjecí baterii s energetickou hustotou 1000 Wh/kg. Současné elektromobily by s takovými akumulátory měly bez problémů ujet na jedno nabití i více než tisíc kilometrů.
Delší dojezdová vzdálenost není jedinou výhodou nové technologie z Německa. Díky tomu, že se při výrobě nepoužívají žádné drahé exotické materiály, mohou výrobci počítat s doslova radikálním snížením nákladů. Innolith používá nehořlavý anorganický elektrolyt, což znamená vyšší bezpečnost ve srovnání s dnes běžně používanými akumulátory, které používají hořlavý a organický elektrolyt.
Akumulátory Innolith Energy Battery se na trh dostanou nejprve v Německu jako součást pilotního projektu. Později bude technologie pravděpodobně licencována dalším významným výrobcům baterií a automobilů. Očekává se, že vývoj, uvedení do komerčního prodeje a popularizace potrvají 3 až 5 let. V licenčních smlouvách si firma plánuje ponechat kontrolu nad všemi dodávkami speciálních chemikálií, aby chránila své technologické postupy a výrobní tajemství.