Renault představil koncept EZ-FLEX. Takto chtějí zítra Francouzi doručovat zásilky

Renault představil koncept EZ-FLEX. Takto chtějí zítra Francouzi doručovat zásilky
  • Renault EZ-FLEX je lehké užitkové vozidlo na elektrický pohon
  • Koncept byl vytvořen a navržen pro udržitelnou mobilitu a efektivitu dodávek

Renault EZ-FLEX zahajuje nový, inovativní a nevídaný přístup založený na spolupráci, který umožní lépe pochopit nové výzvy pro doručování. Renault EZ-FLEX bude podroben zkouškám různými odborníky v Evropě a shromažďovat veškeré relevantní využívání dat k lepšímu pochopení potřeb spojených s každodenním doručováním v městských oblastech. Očekává se, že objem přepravovaného zboží ve světě bude do roku 2050 čtyřnásobný. Už koncem roku 2018 představil Renault v této souvislosti svou vizi budoucnosti městské dopravy v roce 2030 s elektrickým, autonomním a připojeným koncepčním vozem Renault EZ-PRO.

Renault EZ-FLEX

EZ-FLEX poskytuje optimální prostor co se týká nákladového prostoru: délka (3,86 m), šířka (1,65 m) a výška (1,88 m) jsou dostatečně malé, aby umožnily přístup na parkoviště. Jeho objem 3 m3 je výjimečný vzhledem ke vnějším rozměrům a díky kompaktní kabině, která stále nabízí celou řadu výhod skutečného LUV. Poloměr otáčení 4,5 m poskytuje vynikající manévrovatelnost v centrech měst. Vše bylo navrženo tak, aby se plnily potřeby doručovatelů: široký přístup k sedadlu řidiče, který usnadňuje nasedání a vysedání, velmi přehledný centrální přístrojový panel pro rychlý a snadný přístup k informacím o řízení, viditelnosti pro chodce i viditelnosti v městském prostředí a jednoduché a účinné ovládací prvky řízení. Rozhraní člověk-stroj je moderní a plně integrované do světa smartphonů. Nabízí služby a aplikace spojené s vozidlem a může integrovat aplikace spojené s různými činnostmi profesionálů.

Nakládání je optimalizováno pomocí ergonomické výšky nakládací hrany (760 mm nad zemí) a otevírání dveří, umožňujících snadný přístup k celé ložné ploše. Vozidlo bylo rovněž navrženo tak, aby umožnilo širokou škálu konfigurací. Tyto konfigurace zadního prostoru jsou přizpůsobitelné, aby plnily různé potřeby profesionálů, kteří budou vozidlo používat. Jako elektrické vozidlo má EZ-FLEX přístup do městských center. Nabízí dosah 150 km přizpůsobený potřebám městské dopravy.

Renault EZ-FLEX

Vozidlo je vybaveno senzory pro lepší pochopení používání a odborníci tyto údaje obohatí svou zpětnou vazbou během experimentu. Budou se sbírat různé typy dat: geolokace, počet ujetých kilometrů, dosah, využívání otevírání, rychlost, zastávky atd. Tato data budou poté přenášena prostřednictvím připojeného systému vozidla buď v reálném čase, nebo jednou denně, aby bylo možné porozumět realitě každodenního používání. Tímto experimentem zahajuje Renault nový přístup k přípravě a navrhování inovací zítřka. Tento flexibilní přístup, který je průlomem v automobilovém průmyslu, je velmi blízký praktikám používaným v jiných odvětvích, například v oblasti počítačových her.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze