Projekt elektrických dodávek pro německou poštu letos skončí

4
Projekt elektrických dodávek pro německou poštu letos skončí
  • Momentálně činí ztráta projektu 2,5 miliardy korun
  • Do konce roku ztráta ještě vzroste
  • V provozu je okolo 11 000 elektrických dodávek

Možná si vzpomínáte na to, jak německá pošta ve spolupráci s Fordem stavěla elektrická dodávky StreetScooter WORK XL. Projekt byl spuštěn koncem roku 2018 a výrobní kapacita byla 3 500 kusů ročně. Záměrně zmiňuji, že byla, protože tento projekt bude ukončen, a to se ztrátou 100 milionů eur (2,5 miliardy korun), jak píše carscoops.com.

Nejdříve se celá věc měla tak, že se vedení snažilo firmu prodat. Později se snažilo najít partnera, který by krach projektu zastavil, ale ani to se nepovedlo. Projekt bude ukončen ke konci letošního roku, což povede k ještě větší ztrátě. Jak velká nakonec bude, to se můžeme pouze domnívat. Momentálně je v provozu 11 000 elektrických dodávek, které sloužily primárně pro německou poštu.

Ford vyráběl dodávky s několika variantami elektromotorů a Li-Ion baterií. Hodnoty nejvyššího výkonu a točivého momentu dosahují až 122 koní, respektive 276 Nm. S baterií o kapacitě 76 kWh nabídne WORK XL dojezd až 200 kilometrů. Ve srovnání s modely, poháněnými vznětovým motorem, ušetří každá z těchto elektrických dodávek ročně až 1 900 litrů paliva a pět tun emisí CO2.

Diskuze ke článku
Jaromír Vegr
Jaromír Vegr
je znám důvod krachu?
Sch
To je ztráta skoro 250000 Kč na jedno vyrobené auto. To je dost. Myslím, ze předběhli dobu moc a trh nestihl uzrát.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze