Před pár dny jsme publikovali článek o Tesle Modelu X, která v teplotách okolo nuly protestuje, respektive zlobí otevírání oken či sklápění zrcátek. Článek byl doplněný i o video, takže o nepodložených informacích nemůže být řeč. Každopádně tyto problémy nejsou tak neřešitelné, jak se na první pohled může zdát.
Bezrámová přední okénka má mimo Tesly Modelu X například BMW i3. Tuto konstrukci u svých aut používá také Volkswagen Arteon nebo Audi A5. V případě velkých mrazů vám podobnou neplechu mohou udělat i výše zmíněné modely. Elektromobily však mají jednu výhodu – ať už BMW i3 nebo Teslu si vždycky můžete nechat vyhřát a těmto nepříjemnostem tak předejít. Můžete namítnout, že kolikrát spěcháte, ale to nemění nic na tom, abyste pár minut před jízdou vzali chytré hodinky či telefon a aktivovali topení. Totéž můžete udělat i u Arteona či Audi A5, ovšem záleží na výbavě.
Vše se provádí přes chytrá zařízení a aplikaci automobilek. Tu má nejen BMW a Tesla, ale disponují jí i plug-in hybridní auta od Mercedesu i Audi. Ve finále se jedná o návykovou věc, kdy sednete do auta, které je vyhřáté. Věřte, že i pár minut zvedne teplotu interiéru natolik, abyste podobným problémům předešli. Ve větších mrazech máme ostatně dost často problém otevřít jakýkoli automobil. Ne nadarmo se říká, že před počasím se nikdo neschová.
Technické parametry Tesla Model X 75D
Konstrukce | MPV, 5 029 × 1 999 × 1 684 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 245 kW, 328 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 75 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 12 kW, konektory: Supercharger, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21 kWh / 100 km, dojezd: 380 km |
Cena od | 2 500 000 Kč |