Elektrické SUV Jaguar I-PACE sklízí úspěch po celém světě a i my jsme z něj byli během pětidenního testování nadšení. Vše navíc stvrzuje prestižní ocenění Auto roku 2019, které I-PACE před pár dny obdržel v Německu. Elektrická kočka se líbí i známému tenistovi Andy Murraymu, který nahradil svůj Jaguar F-PACE právě modelem I-PACE.
Jaké jsou jeho dojmy z auta a co se mu na jízdních vlastnostech elektrické kočky líbí nejvíc, to prozradil v rozhovoru pro magazín Auto Express. Hned na začátek držitel wimbledonského poháru prozradil, že ho Jaguar mile překvapil. Není to auto, od kterého se očekával úspěch, jakého I-PACE dosáhl, a oproti německým automobilkám, které mají lepší zázemí, neměl ideální startovací pozici. Podle Murrayho mu to tak trochu připomíná jeho vlastní kariéru – sám se totiž setkal s doopravdy silnými soupeři zvučných jmen a dokázal nad nimi zvítězit, i když nebyl favoritem.
„Jaguar je skvělá britská značka, která se od dob mého mládí hodně změnila. Nyní vytváří moderní auta, jako třeba ta elektrická. Také je jednou z prvních společností, které se do těchto vod pustily, a I-PACE je skvělým autem k svezení,“ řekl tenista Auto Expressu.
Rozdíl mezi předchozím automobilem Andy Murrayho a novým I-PACEm podle jeho slov spočívá hlavně ve zvuku. I-PACE s elektromotorem totiž oproti F-PACE nevydá ani hlásku (maximálně tu virtuální). Zároveň dodává, že svezení s I-PACEM je až překvapivě hladké. Chválí si také možnost naložit do auta vše, co potřebuje, a to včetně čtyřčlenné rodiny. Dostatečná mu přijde i dojezdová vzdálenost okolo 400 km. Na otázku, co si skotský rodák Murray, který momentálně žije v Oxfordu, myslí o četnosti dobíjecích stanic, tenista přiznává, že veřejných dobíjecích stanic využil pouze jednou, a kdyby se na cestu lépe připravil, nemusel by auto venku ani dobíjet. Od té doby pravidelně nabíjí svůj elektrický Jaguar doma.
Technické parametry Jaguar I-PACE 2018
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 294 kW, 400 koní, točivý moment: 696 Nm |
Baterie | 90 kWh (84,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
Cena od | 2 441 453 Kč |