PRE spustilo největší nabíjecí stanici v Praze. Obslouží současně 16 aut

1
PRE spustilo největší nabíjecí stanici v Praze. Obslouží současně 16 aut
Fotografie: PRE
  • Stanice u Kongresového centra poslouží mj. k nabíjení oficiální flotily během českého předsednictví EU
  • Díky své přístupnosti ale poslouží i řidičům na Severojižní magistrále

Pražská energetika (PRE) dnes slavnostně otevřela největší dobíjecí hub v hlavním městě u Kongresového centra (KCP). Ten vznikl na parkovišti před hlavním vchodem a je schopen v jednu chvíli nabíjet až 16 elektromobilů. Čtrnácti z nich poslouží sedm sloupků 2× 22 kW AC, dva se mohou podělit o 75 kW na DC nabíječce Alpitronic, která je vybavena podle nových trendů už pouze dvěma CCS konektory, na CHAdeMO už nedošlo. Součástí DC stojanu je samozřejmě i AC přípojka 22 kW. Tento nový městský dobíjecí hub vznikl díky podpoře Ministerstva dopravy. Spolufinancován byl z Operačního programu Doprava – projektu Metropolitní síť II.

Největší nabíjecí stanice v Praze spuštěna! – reportáž

Síť nabíječek PRE tak už přesáhla počet 380 a dokáže současně nabíjet už více než 750 elektromobilů. Tento poskytovatel je zároveň i průkopníkem nabíjecích služeb, protože svou první veřejnou stanici otevřel již zkraje roku 2011 v Praze na Chodově. Do všech dobíječek v síti PREpoint je navíc dodávána stoprocentně zelená energie pocházející z obnovitelných zdrojů. Platba za dobití elektromobilu je možná čipem, případně přes QR kód a platební bránu. K dobíjení je možné využít i čipy smluvních roamingových partnerů.

Kongresové centrum Praha (KCP) prošlo transformací energetického systému, v jejímž rámci nainstalovalo chytré technologie, plánuje instalaci fotovoltaiky na střechu a pořádá tzv. udržitelné kongresy. Součástí tohoto záměru je i možnost nabít si elektromobil během akce pořádané v KCP.

Diskuze ke článku
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Osobně tohle mělo být už dávno součástí všech parkovišť, ovládaných městem. Ale jt o asi stejná marnost, jako v Ostravě, kde Garáže Ostrava vlastní město z poloviny a zatímco elektřina je na všech (závory, čidla, hlídač v budce s počítačem a rychlovarnou konvicí na kafe atd,), nabíjecí zásuvka na žádném. Opakovaně mi roky primátor Macura a spol. vysvětlují, jak to nejde. Říká se tomu nevůle.
Jinak tohle otevření v kontextu 2 dalších věcí je legrační. Že to v Praze Piráti po Krndě z ANO vedou od 5 do mínusu (páč Krnda to jela od 10 k 5), všichni víme a vidíme. Že se tam při jejich rozpočtu kradlo, krade a bude krást ještě dlouho, vidíme taky. Ale to je vedlejší.
Spíše mne zajímá, zda všechny Hříbkovy ručičky vědí, co dělají. Takže na jedné straně se chystají zrušit jednu z minima faktických podpor elektromobility v metropoli, parkování na modrých zónách zdarma, na druhé straně současně podepíší memorandum o budování UFC nabíjecích stanic v metropoli s PRE a Škoda a současně otevřou slavnostně nabíjecí HUB s PRE u Kongresového centra.
Jako jednou rukou se hladit a současně druhou si dávat facky, to se jen tak nevidí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze