Povinné ručení spojené s elektrickou koloběžkou? Brzy realita

2
Povinné ručení spojené s elektrickou koloběžkou? Brzy realita
Fotografie: SEAT
  • Nová směrnice vejde v účinnost nejpozději do dvou let
  • Nápad na povinné ručení pro silnější elektrické stroje odstartovala smrt mladé Italky
  • Rozhodujícím faktorem pro platbu povinného ručení bude hmotnost a rychlost stroje

V EU budou brzy platit nová pravidla, která se týkají vlastnictví silnějšího elektrického skútru a koloběžky. Evropský parlament se totiž dohodl s členskými státy EU na nových pravidlech odpovědnosti za vlastnictví takového dopravního prostředku. Pravidla nyní budou platit pro rychlejší a těžší elektrické skútry, segwaye a koloběžky. Případná újma na zdraví a majetku, kterou způsobí řidič takového dopravního prostředku, tak bude v plné výši kompenzována, jak píše gearcoupon.com. Za vše může smrt Italky, která nedávno zahynula právě kvůli nepozornosti řidiče elektrického skútru.

Současně bude platit pravidlo, že povinné ručení se bude vztahovat na všechny modely schopné jet rychlostí více než 25 km/h. To je dobrá zpráva pro většinu majitelů slabších segwayů a elektrokoloběžek. V tomto případě je však potřeba dát pozor na jednu zvláštní výjimku. Tou je fakt, že povinné ručení se bude vztahovat i na tyto stroje, pokud jejich hmotnost přesáhne 25 kg.

Pokud tak někdo bude vlastnit slabší stroj, avšak s pohotovostní hmotností přesahující tento limit, povinnost platby povinného ručení se mu i tak nevyhne. Je však třeba říci, že se jedná o směrnici, která stanoví nezbytné minimum pro členské státy. Může se tak stát, že některé členské státy EU mohou tuto povinnost udělit například výhradně vlastníkům elektrokol nebo podobných zařízení.

Diskuze ke článku
Vladimír Molík
Vladimír Molík
I některým běžcům by měla být povinnost uložit povinné ručení, protože při běhu překračují rychlost 25km/h! A tím ohrožují ostatní chodce a účastníky silničního provozu náhlým vběhnutím do jejich dráhy!
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Len a len schvaľujem. Bola to otázka času kedy nejaké hovädo niekto zabije a začne sa to riešiť. Tú kolobežku môžu riadiť aj deti a tie silnejšie sú už zbrane. Otázka hlane ako sa k tomu postavia členské štáty. Sám vlastním mašinu čo vie frcat pedesiat a keď sa dá chodníkom sa vyhýbam ale hlavne sa snažím jazdiť zodpovedne. Doteraz som proste jazdil mimo zákon a budem radšej keď to bude legislatívne ošetrené. A ja budem normálny účastník cestnej premávky. Len sa obávam že ak aplikácia bude stáť čo i len euro na Slovensku a v Čechách to bude trvať večne.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze