Porsche posiluje postavení ve Formuli E. Jeho Taycan se stal safety carem

Porsche posiluje postavení ve Formuli E. Jeho Taycan se stal safety carem
Fotografie: Porsche
  • Novým zpomalovacím vozem Formule E se stalo Porsche Taycan Turbo S
  • Premiéru si odbyde už za dva týdny v Rijádu
  • Zbarvením upozorňuje na důležité hodnoty společnosti i série

Safety car. Nezbytná součást všech závodů napříč sériemi. Jakmile se na trati něco šustne, vedení závodu jej vysílá na trať. Jeho úkolem je zpomalit startovní pole natolik, aby měli traťoví maršálové čas na uklizení místa incidentu. Ve Formuli E doposud plnily tuto výsostnou roli vozy BMW. Jenomže po předčasném odchodu automobilky skončilo i toto privilegium. A tak se vedení porozhlédlo jinde.

Volba padla na Porsche a jeho první plně elektrický model Taycan ve variantě Turbo S. V jeho útrobách operuje jednotka o výkonu 560 kW, která dokáže auto zrychlit z 0–100 km/h za 2,8 sekundy. Maximální rychlost činí 260 km/h. Ostrá premiéra nový safety car čeká již za necelé dva týdny při úvodních závodech v saúdskoarabském Rijádu.

Nový safety car seriálu Formule E

„Naší sérii je potěšením, že právě Porsche Taycan Turbo S bude od sezóny 8 novým safety carem. Tento model je vrcholem vysoce výkonných elektrických vozů a zcela jistě rozzáří městské tratě Formule E po celém světě. Porsche pojalo úkol návrhu zpomalovacího vozu tak, aby se stalo symbolem závazku šampionátu k elektrifikované budoucnosti a jednoty všech účastníků,“ uvedl Jamie Reigle, CEO Formule E v oficiálním prohlášení.

„Jsme hrdí na to, že nám Formule E svěřila tento, pro bezpečnost jezdců, důležitý úkol. S modelem Taycan Turbo S jako oficiálním safety carem významně přispějeme k bezpečnosti na trati a zároveň podtrhneme význam série pro divizi Porsche Motorsport. Nepřehlédnutelný design ilustruje náš závazek k úspěšné budoucnosti této série. Přestože jsme soupeři na trati, šíříme toto poselství do světa společně. Navíc doufáme, že nám to umožní oslovit i mladší cílovou skupinu, která zatím není fanouškem motorsportu,“ říká Thomas Laudenbach, viceprezident Porsche Motorsport.

Zajímavostí na novém safety caru je již zmiňované zbarvení vozu. To nese oficiální barvy všech jedenácti účastnících se týmů, stejně jako barvy FIA a samotné Formule E. Zároveň má vizuálně vypíchnout společenské hodnoty, jako je rozmanitost a komunita. Číslo 22, které na sobě poveze, má vyjadřovat uznání k výkonům 22 jezdců v soutěži.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze