Poměří Cupra e-Racer síly s benzinovými závoďáky?

Poměří Cupra e-Racer síly s benzinovými závoďáky?
  • Cupra e-Racer je prvním 100% elektrickým závodním cestovním vozem na světě
  • Seriál E TCR rozšíří motoristický sport o zcela nové zážitky
  • Vůz má za sebou úspěšnou světovou premiéru na mezinárodním autosalonu v Ženevě

V Ženevě a vlastně i před samotným ženevským autosalonem jsme se zmiňovali o Cupře e-Racer, elektrickém závodním speciálu. V současnosti se zvažuje účast závodního vozu e-Racer v některých podnicích TCR během sezony 2018 s cílem vyhodnotit jeho potenciál v porovnání se závodními vozy TCR s pohonem na benzin. Konečným cílem je dosáhnout nejlepšího možného detailního nastavení pravidel pro E TCR, které se stane v roce 2019 samostatným mistrovstvím.

Cupra e-Racer je prvním cestovním vozem, který splňuje požadavky pro účast v závodech nového mistrovství E TCR. Elektromotory jsou uloženy nad zadní nápravou a poskytují výkon až 500 kW (680 koní), což je o 242 kW (330 koní) více než u verze Cupra TCR s pohonem na benzin. Elektrický závodní vůz je vybaven také systémem rekuperace kinetické energie. V porovnání s konvenčně poháněným závodním vozem Cupra TCR dosahuje vynikající jízdní dynamiky se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,2 sekundy, a to navzdory hmotnosti vyšší o 400 kilogramů.

Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT zodpovědný za výzkum a vývoj řekl: „Podporujeme E TCR, protože jsme přesvědčeni o tom, že budoucnost motoristického sportu spočívá v elektrickém pohonu. Stejně jako SEAT Leon Cup Racer položil technické základy pro mistrovství TCR, razíme nyní cestu pro nové zážitky“. Dr. Rabe z toho důvodu vyzývá ostatní výrobce automobilů, aby se k SEATu v tomto dobrodružství připojili.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze