Plně elektrická Kia rozdrtila konkurenci v losím testu. Dorovnala i Porsche

4
Plně elektrická Kia rozdrtila konkurenci v losím testu. Dorovnala i Porsche
Fotografie: Kia
  • Vůz dorovnal například Porsche Taycan Turbo S
  • Velkou zásluhu na vynikajícím hodnocení měly i použité pneumatiky
  • S odlišným nastavením rekuperace se měnilo i chování vozu

Kia EV6 se zřejmě opravdu povedla. Pokud je totiž vybavena kvalitními pneumatikami, dokáže se vyhnout náhlé překážce na silnici až v nečekaně vysoké rychlosti. Ve videu, které mají na svědomí zkušební technici z youtube kanálu km77.com, se Kia EV6 podrobila tzv. losímu testu. V něm se zkoumá, do jaké rychlosti je vůz schopen bezpečně zatočit a vyhnout se případné kolizi. A výsledek? Kia může být na svůj nový elektromobil patřičně hrdá, jelikož úhybný manévr jí nedělal problém až do rychlosti 78 km/h.

To je rozhodně nadprůměr a takové Porsche Taycan dosáhlo úplně stejné hodnoty. Důležitým aspektem celého testu ale byla i úroveň rekuperace energie, která významně ovlivňovala chování auta při prudkém zatočení. Při její deaktivaci vůz měl zpočátku celkem problémy s tím, aby se udržel ve vytyčené dráze. Jakmile se ale rekuperace nastavila na skoro maximální intenzitu, najednou jako by se jednalo o naprosto jiný elektromobil. Poměrně velký podíl na vynikajícím skóre pak měly i použité pneumatiky od firmy Continental, kdy se jednalo o typ ContiPremiumContact 6 o rozměru 225/45 R20 H XL.

Technické parametry Kia EV6 GT-Line AWD

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 695 × 1 880 × 1 550 mm, 2 015 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon239 kW, 325 koní, točivý moment: 605 Nm
Baterie82,5 kWh (77,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 504 km
Cena od1 481 980 Kč
Diskuze ke článku
babatko
babatko
225/45 ? take pneu, len R17 som mal na vectre.
na ev6 boli zjavne 255/45 R20

testovali zadokolku a dobre vysledky dosiahla s rekuperaciou na trojke.

kazdy elektromobilista ale vie, ze najvacsi dojazd dosiahne s vypnutou rekuperaciou "plachtenim".
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Naposledy upraveno: 7. 12. 2021 13:24
koukám že je to pořád horší než stařičké BMW i3 s téměř motorkovými gumami ... ale ty rozdíly jsou mezi drtivou většinou všech aut tak malé, že to nedává moc smysl sledovat pokud to není nějaký vyložený propadák...
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Škoda že jazdné vlastnosti dobré ale softvér je úplne na opačnej strane. Ten ich infotainment je na smiech a do plaču zároveň. Najsmutnejšie je že to trvá docela dlho a aj také moderné autá ako toto má softvér ako z minulého storočia.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze