Nový rekord na Nürburgringu. Králem se stalo Porsche Taycan Turbo S

2
Nový rekord na Nürburgringu. Králem se stalo Porsche Taycan Turbo S
Fotografie: Porsche
  • Vůz dostal speciální výkonnostní paket
  • Taycan Turbo S zajel slavný okruh v čase 7 minut a 33 sekund

Nikdy předtím nezajel sériově vyráběný elektromobil na Severní smyčce Nürburgringu rychlejší kolo: Lars Kern, vývojový jezdec Porsche, dosáhl s vozem Porsche Taycan Turbo S času 7 minut a 33 sekund. Sportovní elektromobil byl vybaven novým výkonovým kitem, systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a kromě nutného ochranného rámu a závodních sedadel byl ve zcela sériovém stavu a vážil jako standardní Taycan Turbo S. Po notářském ověření času na 20,8 km dlouhém okruhu v regionu Eifel a ověření od TÜV Rheinland, že vůz byl standardním modelem z výroby, mohl být rekordní výkon potvrzen.

Výkonnostní sada Tequipment obsahuje 21" kola v designu RS-Spyder se sportovními pneumatikami Pirelli P Zero Corsa se silniční homologací, které jsou nyní k dispozici pro model Taycan. Jejich směs je podobná jako u závodních plášťů. Dalším prvkem výkonnostního kitu je aktualizace softwaru Porsche 4D Chassis Control tak, aby fungovala v souladu se sportovními pneumatikami. Systém analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové systémy Taycanu v reálném čase. „V minulosti se do času 7:33 dostaly pouze čistokrevné supersportovní vozy,“ říká Kern. „Díky nové výkonnostní sadě jsem byl schopen zatlačit ještě tvrději a auto bylo ještě přesnější a hbitější.

Výkonnostní sada je nabízena prostřednictvím programu Porsche Tequipment. V současné době je k dispozici pouze v Německu a očekává se, že na dalších trzích bude k dispozici od konce letošního roku. Plán je takový, že upgrade bude proveden v dílnách Porsche v Zuffenhausenu, přičemž cena sady Performance (včetně dopravy, individuálního schválení, registrace) je 13 377 eur včetně DPH. Záruka výrobce na model Taycan není sadou ovlivněna. Sportovní pneumatiky jsou primárně určeny pro jízdu po závodní trati. Klienti se proto mohou kdykoliv vrátit ke standardním silničním pneumatikám a nebude nutné kvůli tomu obnovovat původní software podvozku.

„Jsme nadšeni, že rekord elektromobilů na Nürburgringu je zpět v rukou Porsche,“ říká Kevin Giek, viceprezident modelové řady Taycan. Tento čas na kolo ukazuje nejen to, jak velký potenciál se skrývá v nové výkonnostní sadě, ale znovu potvrzuje sportovní geny Porsche Taycan. Klíčovým faktorem úspěchu byl také značný výkon modelu Turbo S dosahující až 460 kW (625 k), který lze s aktivním systémem Launch Control z klidového stavu krátkodobě zvýšit až na 560 kW (761 k).

Technické parametry Porsche Taycan Turbo S

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm
Baterie93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km
Cena od5 270 000 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Jen pro srovnání efektivity. Ta je důležitá a ne desetiny sekund.

Tesla model Plaid

KONSTRUKCE sedan, 4 979 × 1 964 × 1 445 mm, 2 316 kg
POHON Elektřina, hnaná náprava: 4×4
VÝKON 750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 140 Nm
BATERIE 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
NABÍJENÍ rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SPOTŘEBA Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 840 km
CENA OD 3 789 900 Kč

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze