Novodobý Renault 4 je venku. Spojuje dva světy a věští budoucnost

Pařížský autosalon 2022
Novodobý Renault 4 je venku. Spojuje dva světy a věští budoucnost
Fotografie: Renault
  • Ikonický Renault 4 se převtělil do moderního elektromobilu nostalgických tvarů, nese označení Renault 4ever Trophy
  • Vytyčuje cestu pro budoucí plně elektrické subkompaktní SUV Renault
  • Zároveň oslavuje čtvrtstoletí humanitární pouštní rallye 4L Trophy

Málokterá automobilka má ve své historii tolik legendárních modelů jako Renault, ten však přesto nikdy neuvedl do sériové výroby žádný retromodel. To se právě nyní mění; elektrická reinterpretace neméně přelomového Renaultu 5 už je na cestě a následovat jej bude malé městské SUV, jehož možnou podobu naznačuje čerstvý koncept Renault 4ever Trophy. Ten se nepokrytě inspiroval Renaultem 4, který je v Evropě sice trochu méně známý, než „er pětka“, avšak většina ostatního světa jej zná mnohem lépe. Navíc se stal něčím na způsob sociální revoluce. Ve více než 100 zemích, kde se 30 let prodával, totiž smazával třídní i jiné rozdíly mezi lidmi. A že se mu to dařilo, o tom nejlépe svědčí osm milionů prodaných kusů.

Renault 4ever Trophy naznačuje cestu, kterou se vydají budoucí malá SUV značky Renault

Novodobá čtyřka se nám již nějakou dobu postupně odhaluje, jak je v dnešní době marketingovým zvykem. Renault však nyní odhalil celou podobu konceptu, který svou propracovaností dává tušit, že zřejmě nejde jen o samoúčelný showcar pro upoutání návštěvníků několika autosalonů. Velice střízlivé dimenze navíc dávají tušit, že města se mohou těšit na elektrického nástupce populárního Renaultu Captur. Zatímco šířka 1 950 mm a výška 1 900 mm jsou ovlivněny spektakulární terénní výbavou, délka 4 160 mm a rozvor 2 570 mm už dávají tušit, nač se můžeme těšit. Další technické údaje automobilka zatím bohužel neprozradila, kromě faktu, že elektromotor bude buzený a vůz pochopitelně využil platformu CMF-BEV. Dozvěděli jsme se rovněž, že budoucí malé elektrické SUV bude vyráběno v severní Francii, konkrétně ve vznikajícím výrobním konglomerátu ElectriCity.

Základní linie se nepokrytě hlásí ke svému legendárním pravzoru charakteristickou hranatou maskou, typickými koncovými světly či nejtypičtějšímu znakem – trapézovými zadními bočními okénky. Zbytek jsou efektní a funkční doplňky pro pouštní rallye, například průduch v kapotě, obří kola s integrovanými kompresory či rezervní kolo na karbonové střeše. Podobné věci v sériové výrobě zřejmě neuvidíme, avšak pohledem na ně se potěšíme rádi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze