Nico Rosberg za volantem své Nevery: trakce je prostě neuvěřitelná!

1
Nico Rosberg za volantem své Nevery: trakce je prostě neuvěřitelná!
Fotografie: Rimac
  • Téměř půlhodinové video představuje ex-šampiona Formule 1 za volantem
  • Profesionálně natočený a sestříhaný materiál zaujme něčím úplně jiným než divokou akcí

Nico Rosberg jako vůbec první soukromý majitel Rimacu Nevera natočil video, v němž polyká první kilometry ve své nové černočerné hračce. Místo spolujezdce zaujal osobně Mate Rimac a oba pánové si zjevně mají co říct. Přirozeně anglicky, protože rodným jazykům obou aktérů by rozuměl málokdo. A dozvídáme se první reakce bývalého mistra světa ve Formuli 1 na vlastnosti elektrického hypersportu, které jsou buď zjevně autentické, nebo minimálně skvěle nahrané. Nutno dodat, že z úst méně ostříleného pilota by takový příval superlativů působil nevěrohodně, ovšem Nico zjevně do větru nemluví. Jenže místo efektních prostřihů, kouře od protáčejících se pneumatik vidíme něco úplně jiného. Neméně atraktivního, navíc autentičtějšího. Rozhovor dvou přátel.

V něm se dozvíme řadu zajímavostí o samotné Neveře, které jsme dosud neměli šanci jinak zjistit. Třeba, že zadní spoiler se automaticky vysouvá nejen při driftování, ale i při brzdění, aby pomohl vozu zpomalovat, a to už od 80 km/h, kdy to ještě nemá valný smysl, ale působí to po čertech efektně. Případně, že řídicí software automaticky přelévá zátěž s brzděním mezi rekuperaci a konvenční brzdy, a to podle zahřátí baterie či kotoučů. Prostě zrovna brzdí víc systém, který je méně zahřátý, a to i v nejostřejším režimu Track. Dozvíte se také, které Ferrari mají oba pánové v modrém nejraději a o kolik je horší než Nevera, kromě toho i proč.

To vše v naprosté pohodě; Mate Rimac se zjevně ještě nestačil obalit profesionálním, chladným odstupem vysokého manažera západního střihu a oči mu při rozhovoru o jeho vlastním výtvoru i jiných hypersportech pořád blýskají upřímně. Nico už sice dává najevo, že jej vysoký mezinárodní byznys, který mu dává dobře vydělat, už o část upřímnosti a bezprostřednosti připravil, ovšem jeho nadšení vlastnostmi chorvatského zázraku je zjevně upřímné. A údiv nad tím, že stále neslyší hvízdat pneumatiky, autentický...

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Jj. Tohle se petroheadum nebude moc dobre cist. Prece, kdyz u toho neburaci spalovaci motor a nemuzou vrtet fofrklackem, tak to nemuze byt zabava…

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze