Nejnovější SUV značky Škoda Auto se jmenuje Kushaq, jeho premiéra se blíží

Nejnovější SUV značky Škoda Auto se jmenuje Kushaq, jeho premiéra se blíží
Fotografie: skoda-storyboard.com
  • Jméno, začínající na „K“ a končící na „Q“ je pokračováním názvosloví SUV značky Škoda Auto – Kodiaq, Karoq a Kamiq
  • Název „Kushak“ pochází ze staroindického jazyka sanskrt a označuje krále nebo vládce
  • Světová premiéra prvního sériového modelu na bázi platformy MQB A0 IN, vyvinuté speciálně pro indický trh, se uskuteční v březnu 2021

První sériový model v rámci projektu INDIA 2.0, za který je Škoda Auto na indickém subkontinentu zodpovědná, se jmenuje Kushaq. Jméno tohoto kompaktního SUV pochází z několik tisíciletí starého indického jazyka sanskrt. V této ještě dnes užívané „řeči bohů“, označuje „Kushak“ krále nebo vládce. Psaná forma, začínající písmenem „K“ a končící písmenem „Q“, je pokračováním zavedeného názvosloví používaného pro vozy značky Škoda Auto kategorie SUV, modely Kodiaq, Karoq a Kamiq. Světová premiéra nového modelu Škoda Kushaq proběhne v březnu 2021.


S novým modelem Kushaq zahajuje značka Škoda Auto na indickém subkontinentu novou éru. Česká automobilka je tam v rámci projektu INDIA 2.0 zodpovědná za všechny aktivity koncernu Volkswagen. Projekt INDIA 2.0 zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů značek Škoda Auto a Volkswagen, kterou zahajuje právě model Kushaq. Všechny nové modely vychází z modulární platformy MQB A0 IN, kterou vyvinula Škoda Auto speciálně pro potřeby indického trhu.

Ambiciózní cíle na indickém trhu dokazuje i zvolené jméno Kushaq. To vychází z jazyka sanskrt, které dle indické mytologie vytvořil bůh Brahma. Sanskrt je dodnes zachovaný jako tradiční jazyk náboženství, umění a vědy a je jedním z 22 úředních jazyků Indie. V tiskové zprávě značka konkrétně uvádí: „Nové SUV v sobě spojuje přednosti typické pro vozy značky Škoda Auto, jako je výrazný design, maximální komfort, bezpečnost a v neposlední řadě vynikající poměr ceny a užitné hodnoty s důrazem na přání náročných indických zákazníků.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze