Nákladní vodíkové vozy Hyundai ujely ve Švýcarsku už přes milion kilometrů

Nákladní vodíkové vozy Hyundai ujely ve Švýcarsku už přes milion kilometrů
Fotografie: Hyundai
  • Jedná se o nákladní model Hyundai XCIENT Fuel Cell
  • Více než jeden milion km se podařilo ujet za 11 měsíců
  • Koncern Hyundai Motor Group plánuje zvýšit kapacitu výroby na 500 tisíc vodíkových vozidel do roku 2030

Flotila nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell společnosti Hyundai Hydrogen Mobility ujela za pouhých 11 měsíců provozu celkem více než milion kilometrů. Nákladní vozidla na vodík během této doby snížila emise CO2 o více než 631 tun. První vozidla vyjela na švýcarské silnice loni v říjnu a flotila, tvořená nyní 46 nákladními vozidly s palivovými články na vodík, dosáhla tohoto milníku ve službách 25 švýcarských společností podnikajících v odvětvích logistiky, distribuce a zásobování supermarketů.

Hyundai sdílí tento úspěch se zákazníky, kteří zařadili do svých vozových parků první těžké nákladní vozidlo s palivovými články na světě, nabízené ve velkých počtech, a nahradili tak běžná nákladní vozidla na naftu. Zákazníci ve Švýcarsku jsou dosud s provozními vlastnostmi nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell spokojeni a jako největší benefity vyzdvihují jejich přínosy pro ekologii, krátké doby čerpání paliva a dlouhý dojezd.

Společnost Hyundai Motor Company založila v roce 2019 společný podnik Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) se švýcarskou společností H2 Energy. HHM se sídlem ve Švýcarsku poskytuje nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell provozovatelům užitkových vozidel prostřednictvím leasingu. Zákazníci platí za používání vozidla a mají zajištěny i dodávky vodíku. Výhodou pro zákazníky s flotilami užitkových vozidel je absence počátečních investic.

Hyundai XCIENT Fuel Cell

Společnost Hyundai Motor Company si ve svém plánu „Strategie 2025“ stanovila cíl ročního globálního prodeje 110 000 elektricky poháněných vozidel s palivovými články do roku 2025. Koncern Hyundai Motor Group pak plánuje zvýšit kapacitu výroby na 500 000 vozidel s pohonem na vodík do roku 2030. Hyundai hodlá uvedených cílů dosáhnout mimo jiné uvedením technologie elektrického pohonu napájeného vodíkovými palivovými články na trh užitkových vozidel.

Hyundai také oznámil plány na expanzi do segmentu tahačů. Jejich testy a uvedení na trh se uskuteční nejprve v Severní Americe. Uvedením nákladních vozidel s vodíkovým pohonem na dva globálně nejvýznamnější trhy užitkových vozidel chce jít Hyundai příkladem. Evropská unie oznámila zelený plán obnovy jako součást své nové vodíkové strategie. Plán počítá s výrazným zvýšením zelené výroby vodíku v Evropě nebo vodíku získávaného prostřednictvím obnovitelných zdrojů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze