Tesla Model X proti Jaguaru I-PACE a Audi e-tron
test

Tesla Model X proti Jaguaru I-PACE a Audi e-tron

Kdo je králem spotřeby?
18
  • Na jedné trase jsme projeli Teslu Model X, Jaguar I-PACE i Audi e-tron
  • Trasa zahrnovala jak dálnici, tak i okresní silnice a město
  • Celkový rozdíl ve spotřebě mezi Audi a Jaguarem byl minimální, Tesla na tom byla daleko lépe

Když společnosti Jaguar a později Audi představily své elektrické SUV, hned se začala řešit spotřeba jednotlivých modelů. A nejlepší test, který můžete udělat, je vzít auta, která vás zajímají, sehnat si do každého z nich řidiče, vytvořit si trasu a vyrazit. A přesně to jsme udělali!

Tesla Model X proti Jaguaru I-Pace a Audi e-tron. Kdo je králem spotřeby?

Postavili jsme vedle sebe Teslu Model X, Audi e-tron a Jaguar I-PACE. Naplánovali jsem trasu a vyrazili jsme. Samozřejmě, že o dokonalý test spotřeby nejde už jen z toho důvodu, že musíte počítat s tím, že každý máme jiný řidičský styl. Lehce se pod výsledek může podepsat i zkušenost s daným elektromobilem. Řidiči Tesly a Audi e-tron používají auta prakticky každý den, zatímco řidič Jaguaru I-PACE do něho sedl úplně poprvé. Tak jako tak, cílem nebylo dostat spotřebu na co nejnižší hranici, ale ukázat reálnou spotřebu, se kterou budete s daným vozem jezdit. A jaký je výsledek?

Na to, jakou trasu jsme projeli, se můžete podívat níže. Jednalo se o dálnici, rychlostní komunikaci, ale také městský provoz v Praze. Jaká byla spotřeba na jednotlivých úsecích můžete vidět přehledně v tabulce níže. Cesta na Okoř (první sloupec) vedla především po dálnici, až posledních pár kilometrů se jelo po okresních silnicích. Cesta z Okoře do Letňan (druhý sloupec) vedla primárně po okresních silnicích a poslední etapa mířila přes zacpanou Prahu. Po celou dobu jsme měli nastavené klimatizace na automatický režim (konkrétně 22 °C). Podmínkou bylo jezdit vždy maximální povolenou rychlostí, takže o zdržování provozu zde rozhodně nebyla řeč. Tesla si ve spotřebě vedla nejlépe. Audi e-tron mělo výhodu v tom, že dokáže nejvíce energie narekuperovat zpět do baterie, ale jak se můžete podívat níže v tabulce, tak na konci trasy byl rozdíl mezi Jaguarem a Audi prakticky zanedbatelný.

Spotřeba kapacita baterie Okoř OC Letňany Vestec Celková spotřeba
Jaguar I-PACE 90 kWh 24,2 kWh 19,2 kWh 19,5 kWh 21,5 kWh
Audi e-tron 95 kWh 22,5 kWh 18,9 kWh 21,5 kWh 21,6 kWh
Tesla Model X 100 kWh 19,4 kWh 17,2 kWh 18,8 kWh 18,4 kWh

Celková spotřeba Jaguaru I-PACE a Audi e-tron se prakticky nelišila. Naopak Tesla na tom byla se spotřebou přeci jen lépe. Našim cílem bylo ukázat, jak se spotřeba pohybuje v reálném provozu. Pokud se budete snažit, tak minimálně s Jaguarem I-PACE dokážete jezdit i úsporněji, jde o to, jak se s autem seznámíte, ale také o to, jaký jste řidič. Ve finále, když se podíváme na rozdíly ve spotřebě a převedeme je na finance, tak si osobně myslím, že jde o zanedbatelné částky, ať už budete nabíjet prakticky kdekoli. O to více, když budeme brát v úvahu pořizovací ceny. Pokud vás zajímají jednotlivé vozy, tak jejich videotesty najdete níže.

Tesla Model X 90D (test)

Audi e-tron (test)

Jaguar I-PACE: Tesla killer?! (test)

Diskuze ke článku
rejpal
“ Ve finále, když se podíváme na rozdíly ve spotřebě a převedeme je na finance, tak si osobně myslím, že jde o zanedbatelné částky”

Ve financich je to zanedbatelne, u dojezdu kdyz vezmeme v uvahu vyuzitelnou kapacitu baterek uz nikoli.
Tesla by pri teto spotrebe ujela z plne baterky 505km zatimco e-Tron pouhych 339km.
Rozdil 166km, tedy fakt, ze Tesla ujede jeden a pul nasobek toho co e-Tron, kdyz se navic jedna o nejdiskutovanejsi parametr elektromobilu je zatracene nezanedbatelny!
Lubo Mír
Lubo Mír
Moc pěkný test. Děkuji
Ven
Cena vozu hraje také obrovskou roli ,co dostáváš za své chechtaky! A v neposlední řadě to auto vždy někam dojede a pak je třeba ho nabít a to kde,čím,a za jak dlouho.to je důležitý údaj.a také za kolik ;))
Jakub
Jako test zajímavý. Tohle mohlo být parádní porovnání celkově aut, ne jen spotřeby. Jsou to přímí konkurenti, ještě k tomu přihodit EQC. Prostřídat řidiče, říci klady/zápory, pocity atd. Auta jsou přeci jen víc o emocích. Byť dneska už ani ta elektronika není jen o surových číslech.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze