Nabíjíte s oblibou u Lidlu? Tento majitel Mini Countryman si to příště rozmyslí

12
Nabíjíte s oblibou u Lidlu? Tento majitel Mini Countryman si to příště rozmyslí
Fotografie: fDrive
  • Zdlouhavé nabíjení přišlo majitele Mini na 2 590 Kč
  • Obchodní řetězec Lidl povoluje maximálně 90 minut pro jeden elektromobil
  • Ani v ČR nejsou takové případy výjimkou

Docela nepříjemný zážitek si odnesl Brit Max Wilkinson, který se rozhodl u jedné z britských poboček Lidlu nabít svůj Mini Countryman. Nedbal totiž na další majitele elektromobilů a na pobočce Lidlu v britském městě Cheltenham nechal svůj vůz nabíjet rovné dvě hodiny. Jak píše dailyrecord.co.uk, původní záměr ušetřit se Wilkinsonovi příliš nevyplatil. Ačkoliv v ten den k žádnému problému nedošlo, o týden později mu do poštovní schránky přišla pokuta ve výši 90 britských liber (2 590 Kč) za překročení doby povolené k nabíjení vozu. U Lidlu je totiž možné nabíjet elektromobil nejdéle 90 minut, po této době je parkování na tomto místě nelegální. Nabíjení rozděluje elektromobilisty na dva tábory. Jedni říkají, že když nemají kde nabíjet, vhod přijde každý nabíjecí bod bez rozdílu umístění.

Druzí však argumentují tím, že nabíjecích míst je pořád zoufale málo a kdo si dovolí stát na nabíjecí stanici u obchodního řetězce dvě hodiny, právem si zaslouží finanční postih. Sám Max Wilkinson dodal, že důvodem dlouhého nabíjení byla absence nabíječky v blízkosti místa jeho bydliště. Pokutu zaplatil a k nepříjemné zkušenosti s dlouhým nabíjením se vyjádřil i obchodní řetězec. Jeho vedení vydalo prohlášení, v němž uvádí, že jen na britském trhu od roku 2017 firma investovala 25 milionů liber do nabíjecích míst. I tak je jich ale stále málo. Navíc, běžný nákup rozhodně netrvá déle jak hodinu, natož pak dvě. Ani v ČR ale nejsou výjimkou majitelé elektromobilů, kteří se neostýchají auto nabíjet klidně stejnou dobu.

Znovu ale zdůrazňujeme, že časové omezení (v tomto případě 90 minut) na nabíječce Lidlu není pro legraci. Ti, co neberou ohled na ostatní elektromobilisty, by se měli zamyslet. S čím dál větším počtem elektromobilů se situace s nedostatkem nabíječek rozhodne nezlepší, a tak je potřeba být ke svému okolí trošku ohleduplný a zbytečně neblokovat nabíječku jen kvůli úspoře pár desítek korun.

Technické parametry MINI Cooper Countryman S E ALL4

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 299 × 1 822 × 1 559 mm, 1 735 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon + 100224 (88 + 136) koní, točivý moment: 385 Nm
Baterie7,6 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 42 km
Cena od968 500 Kč
Diskuze ke článku
Petr Láznička
Petr Láznička
Naposledy upraveno: 7. 4. 2022 12:01
Téma jako na zavolanou. Tento typ chování je bezohledný zejména vzhledem k ostatním elektromobilistům ale i k firmě Kaufland, která předpokládám hradí ČEZu část nákladů spojenou s provozem dobíječky. Já občas dobíjím zdarma u Kauflandu v Třeboni. Jezdím kolem a za 1 až 1,5 hodiny co dělám velký nákup také za 2-3 tisíce dobiju na část cesty. Již delší dobu se tam vyskytuje borec, který běžně dobíjí 10 i více hodin třeba 4 dny za sebou. Blokuje dobíjení ostatním a např. já když vidím v aplikaci, že je nabíječka obsazená, tak si nakoupím a dobiju jinde.. nevyplatí se mi tam zajíždět. Takže na tom Kaufland tratí, předpokládám že touto akcí chtěl přilákat nějaké další zákazníky. Myslím, že kvůli těmto jedincům se bude muset doba dobíjení zdarma nějak regulovat tak jako se reguluje jinde.

volná citace z webu energozrouti cz , odkaz nelze bohužel vložit:
Počet nabíječek, kde je možné nabít elektromobil roste v celé Evropě a nejinak je tomu u našich německých sousedů. Tam nová nabíjecí místa přibývají jako houby po dešti. Stále rychleji ale ubývá míst, kde je možné nabít elektromobil úplně zdarma. Tyto místa, která nejčastěji nabízely obchody svým zákazníkům jsou totiž přeplněna lidmi, kteří je zneužívají.

Jelikož ale nebylo u nabíječek nijak omezeno, že jde o zákazníka který v obchodě opravdu nakupuje začalo nabíjení zdarma využívat mnoho řidičů, kteří do obchodu vůbec nejdou.

Parkovací místa obchodníků určená pro tyto vozy jsou tak stále obsazena ale jen málokterý z řidičů se opravdu nachází v obchodě.

Normální zákazník obchodu tak v některých místech nemá šanci narazit na volnou nabíjecí stanici. I v souvislosti s tím začínají některé obchody tyto nabíječky omezovat či jejich síť dále rozšiřují o stanice, které jsou placené. Obchodníci totiž na tento trik rychle přišli a tak rozhodně nechtějí ze svého dotovat nabíjení vozů lidí, kteří u nich nenakupují.
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Dnes Ostrava-Svinov u Kofoly LIDL pán sedící v zaparkované TM3 na CCS, fakticky představitel oné party koupil jsem si opici, nemám na banány. Tak nabíjím zadarmo, aniž nakupuji. Ale nemuselo to být tak. Proč?
Protože jsem pána nechal nabíjet a s 2 dílky baterky z 16 a dojezdem 10 km zastavil u Lidlu Ostrava-Třebovice. Píchl jsem auto na CHAdeMO, zkontroloval že vše jede, displej ukazoval 14%, nabití do 80% za 23 minut. Šel jsem v klidu nakupovat. Po návratu těžké překvápko, nabíjení ukončeno, v autě jen 20%. Tak jsem to musel zapnout znovu, displej ukázal 16 minut do 80%. Naložil jsem, nákup, vrátil vozík, dojdu k autu, stav na displeji i v autě nic moc. Tak vyřídím SMS, pár telefonátů, v autě sotva půlka baterky. Vylezu ven a na displeji svítí nabití na 80% za 26 minut, dobity 3 kWh. Vzdal jsem to a s 50% baterky odjel.
Martin Juna
Martin Juna
Téma jako na zavolanou. Často dobíjím svou TM3 u Kauflandu pomocí AC zdarma. Bydlím kousek, tak není problém nechat auto dobíjet několik hodin. Tento víkend jsem koukl do apky a bylo tam volno, tak jedu nabíjet a nakupovat. U dobíječky bylo rukou a bez podpisu napsán vzkaz. "Vážení elektromobilisté nabíjejte prosím jen po dobu nákupu, ať se dostane i na ostatní". Myšleno asi to AC zdarma, jsem si vyložil. AC dobíjení jen po dobu nákupu moc ale nedává smysl. Za půl hodiny, běžného nákupu, dobijete max 30km a ještě musíte vyndat kabel z kufru, připojit, pustit atd. No nic, když jsem nakoupil, auto jsem tam nechal i po nákupu, nicméně, jako slušný elektromobilista, jsem to, po tom psaném vzkazu, v sobě dost řešil a jestli to tedy není neohleduplné. Z hlediska Kauflandu určitě ne. Běžně tam nakupuji za dva až tři tisíce, tak by jim asi mé delší dobíjení zdarma nevadilo. A co ostatní? Tady jsem si uvědomil zásadní věc, abych si v tom udělal jasno. Všechny dobíjecí stanice ČEZ i ty u Kauflandu jsou veřejné a jejich výhradním provozovatelem je společnost ČEZ, která na výstavbu stanic čerpá dotace z evropských fondů. Proto musí být ze zákona veřejné a nikdo kromě ČEZu není oprávněn omezovat dobu nabíjení. To, že je zde AC zdarma, je výsledkem nějaké dohody obou jmenovaných firem a zřejmě zde dochází k přefakturaci nákladů na AC. Myslím si tedy, že zde, po identifikaci, může nabíjet každý jak chce dlouho, samozřejmě s tím, že po nabití musí být místo neprodleně uvolněno. Příběh Lidl je něco jiného, tam je provozovatel Lidl a (ani asi nečerpal EU dotace) on si určuje podmínky dobíjení, které také respektuji. Co si o tom myslíte? Pokud se mnou nesouhlasíte, tak proč a hlavně prosím slušně :)
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Lidl v DE 60min free, Lidl CZ 40min free. V GB myslím 90min free. Myslím že ty AC by mohly mít kabel 🙂

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze