Nabíjecí stanice v Letňanech přišla o unikátní setrvačník, má jen 40 kW

4
Nabíjecí stanice v Letňanech přišla o unikátní setrvačník, má jen 40 kW
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Setrvačník Chakratec pomáhal Hyperchargeru nabíjení vyšším výkonem díky akumulaci energie
  • Nyní byl odmontován za účelem modernizace
  • Než se vrátí, bude nabíjecí stanice v Letňanech zvládat výkon maximálně 40 kW

Nedávno jsme přinášeli informaci o tom, jak funguje unikátní nabíjecí stanice v Letňanech se setrvačníkem Chakratec. Ta o tuto výpomoc, která při nabíjení vyšším výkonem pomáhala naakumulovanou energií, nyní přišla a má výkon jen 40 kW. Firma EV Solutions s.r.o. na svém profilu LinkedIn ale informuje, že to není napořád a Chakratec se do Letňan zase vrátí.

Setrvačník Chakratec byl odmontován, aby mohl po moři odcestovat do rodného Izraele, kde jej čeká modernizace. Poté se opět vrátí zpět do Evropy. Než se ale vrátí, budou si uživatelé muset vystačit s nabíjecím výkonem Hyperchargeru v Letňanech pouhých 40 kW.

Unikátní Chakratec po roce provozu. Jak dopadlo testování?

Toto řešení v podobě setrvačníku má smysl tam, kde připojení neumožňuje dostatečný výkon. V době, kdy se žádné vozidlo nenabíjí, tak setrvačník akumuluje energii, kterou využije při požadavku na vyšší výkon, než umožňuje připojení nabíjecí stanice. Zároveň toto řešení zmírňuje špičky odběru energie způsobené nabíjením vysokým výkonem.

Diskuze ke článku
Martin Manan
Martin Manan
40kW je hezka teorie, v praxi ovsem cca 23kW
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 17. 1. 2021 08:32
Udělal bych opravu alespoň v textu, kde redaktor mluví od stejnosměrném napětí AC.... správně má být DC.

youtu . be/UFtELug3XgE?t=528

Následně je ve videu informace, že se vybíjí za 15 minut a nabijí stejně rychle, ovšem v materiálech dovozce je, že se nabíjí zpět na požadovaný výkon 45 minut.
Antonín Švihnos
Antonín Švihnos
Životnost 200 tis. "nabíjecích" cyklů a nyní jde za rok k opravě do výrobní firmy? Kolik prodělala cyklů?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze