Na berlínské Tesly si opět počkáme, dříve než v roce 2022 nebudou

2
Na berlínské Tesly si opět počkáme, dříve než v roce 2022 nebudou
Fotografie: Tesla Motors
  • Německé úřední zákonitosti jsou nepřekročitelné
  • Tesla se o tom znovu přesvědčila
  • Z právních důvodů se její případ opět odkládá

Elon Musk už si na německého úředního šimla veřejně postěžoval. Nyní může pokračovat tam, kde posledně přestal. Telenovela „získávání konečného povolení k provozu Gigafactory Berlin“ totiž získává kvůli tamějším úřadům několik bonusových dílů navíc. Aktuálně totiž braniborské ministerstvo životního prostřední oznámilo, že online konzultace pro místní občany, kteří mohli vyjádřit své námitky, se bude z právních důvodů opakovat. Někteří občané totiž nebyli spokojeni s odpověďmi ať už Tesly, či dotyčného ministerstva. Procedura byla stanovena na období od 2. do 22. listopadu letošního roku, pak budou námitky přezkoumány, než Tesla nakonec získá závěrečné povolení.

Tesla podle insideevs.com věřila, že poslední razítka bude mít v kapse v listopadu, nejpozději v prosinci. Minimálně listopad vypadá v tuto chvíli krajně nepravděpodobně a i kdyby se v posledních dnech letošního roku výrobu přeci jen podařilo legálně rozjet, letos už se berlínské Tesly k zákazníkům nedostanou stoprocentně. Výrobce totiž ještě čeká další martyrium v podobě homologací a legislativních náležitostí.

Výrobce i přes výše napsané nepřerušil práce na dokončení továrny, ta by měla být zkraje roku 2022 připravena zaplavovat Evropu vylepšenými Modely Y. Ty by měly dostat nejen nové články typu 4680 (k tomu zřejmě dojde až později), ale i strukturální baterii a inovovaný skelet, sestavný mj. ze dvou megaodlitků, které minimalizují nutnost dalšího spojování a dále vylepší tuhost auta.

Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 284 900 Kč
Diskuze ke článku
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Možno už aj dávno oľutovali že vybrali práve Nemecko. Slovensko alebo Česko by bola možno lepšia voľba. Stačila by obalocka a dostali by aj povolenia o ktoré nežiadali. Ochrana životného prostredia je dôležitá ale tu sa to skôr zdá ako šikana. A určite to povzbudí ďalšie firmy prísť podnikať do Nemecka.
Alex Ander
Alex Ander
Ze toto neni lobby ze strany VW a spol…

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze