Monako ePrix: Vandoorne ukončil roční půst a jde do vedení. Evans blízko hattricku

Monako ePrix: Vandoorne ukončil roční půst a jde do vedení. Evans blízko hattricku
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Belgický pilot ve službách Mercedesu si dojel v Monako ePrix pro vítězství
  • Jeho zásluhou je Mercedes v čele bodovací soutěže týmů a nově i jezdců
  • Monako opět nabídlo divácky velmi atraktivní závod
  • Další pokračování seriálu proběhne za 14 dní dvojzávodem v Berlíně

Pilot Mercedesu Stoffel Vandoorne ukončil roční čekání na vítězství ve Formuli E a prvenstvím v ePrix Monaka se posunul i do čela celého šampionátu. Do závodu Belgičan vyrazil ze čtvrté pozice, přičemž jemu i týmu se zpočátku dařilo lépe hospodařit s energií než jezdcům před ním, kterými byli Mitch Evans, Pascal Wehrlein a Jean–Éric Vergne. Zejména vítěz kvalifikace i předešlých dvou závodů Evans z Jaguaru musel být při volbě tempa obezřetný. Ještě před polovinou vyměřeného času závodu Australan ztrácel oproti zbytku pole 4 % energie, což v Monaku činí jedno ujeté kolo navíc.


Vandoornův postup do vedení v závodu měl ale více faktorů. Tím zřejmě nejdůležitějším se ukázalo být dobré načasování při aktivacích útočného módu. Viditelně frustrovaný Evans nebyl schopen pošetřit část energie a o pozici jej nejdříve připravil Vergne a posléze i Wehrlein, kterému netrvalo dlouho a dostal se do vedení. V tu chvíli mělo Porsche nejslavnější městský závod rozjetý perfektně. Krátce na to však přišly technické peripetie v zatáčce Mirabeau a konec nadějí na druhé vítězství ve Formuli E.

Nic nenasvědčovalo tomu, že by tento incident narušil běh závodu. Spousta jezdců tomu uvěřila natolik, že si dojela pro útočný mód. Jenomže Wehrlein zastavil svůj monopost na výjezdu z tunelu a vedení závodu bylo nuceno vyhlásit plnou žlutou fázi, kdy musí jezdci zpomalit na 50 km/h. To nahrálo do karet Vandoornovi, který si extra energii pošetřil na později.

O další narušení průběhu závodu se nedlouho poté a necelou čtvrthodinu před koncem postarala dvojice André Lotterer–Oliver Rowland. Boj o pátou příčku nedopadl dobře ani pro jednoho, když oba kolidovali v nájezdu do první zatáčky Sainte Devote. Na trať byl vyslán zpomalovací vůz. Nastalá situace pomohla Evansovi sjet náskok na Vandoorna, který v tu dobu vedl s náskokem 3,5 sekundy. Evans je navíc znám svými pozdním využíváním útočného módu. V tomto případě mu ale nebyl nic platný. Nejprve se při jeho aktivaci propadl na čtvrté místo a i když se dokázal dostat zpět na druhou pozici, Vandoorne byl daleko a nad jeho síly. Třetí příčku nakonec těsně uhájil Vergne před dotírajícím Robinem Frijnsem a svým kolegou z DS Techeetah Antoniem Félixem da Costou.


Možnost poprat se o nejvyšší pozice stejně jako Vergne ztratil i Lucas di Grassi. Pro jezdce domácího týmu Venturi tak zbylo až šesté místo v cíli závodu. Jeho stájový kolega Edoardo Mortara předvedl neuvěřitelnou stíhací jízdu, kdy se proháčkoval ze 16. místa na startu až do nejlepší desítky. Krátce před cílem ale pro mechanický problém musel odstavit svůj vůz. Podobně impresivní výkon předvedl i Nick Cassidy, který se dokázal posunout o 11 pozic výše. Skokanem závodu se přesto stal někdo jiný. Největší progres z 22. místa na startu na konečné 8. místo v cíli zaznamenal Sébastien Buemi z Nissanu.

Sestřih závodu

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 10/10
Nejlepší pilot: Mitch Evans
Největší smolař: Pascal Wehrlein
Číslo závodu: 1, rok Stoffel Vandoorne čekal na další vítězství ve Formuli E
Nejlepší nováček: Daniel Ticktum, 12. místo
Za očekáváním: Mahindra Racing

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ - 25
2. Mitch Evans Jaguar TCS Racing +1,285 s 21
3. Jean-Éric Vergne DS Techeetah +3,293 s 15
4. Robin Frijns Envision Racing +3,467 s 13
5. António Félix da Costa DS Techeetah +3,952 s 10
6. Lucas di Grassi Rokit Venturi Racing +8,133 s 8
7. Nick Cassidy Envision Racing +15,273 s 6
8. Sébastien Buemi Nissan e.Dams +17,773 s 4
9. Jake Dennis Avalanche Andretti +17,820 s 2
10. Nyck de Vries Mercedes-Benz EQ +18,283 s 1
11. Alexander Sims Mahindra Racing +19,350 s
12. Dan Ticktum NIO 333 Racing +19,756 s
13. Sérgio Sette Camara Dragon / Penske Autosport +22,894 s
14. Antonio Giovinazzi Dragon / Penske Autosport +22,987 s
15. Oliver Turvey NIO 333 Racing +23,198 s
16. Oliver Askew Avalanche Andretti +23,432 s
17. Maxmilian Günther Nissan e.Dams +39,668 s
18. Edoardo Mortara Rokit Venturi Racing DNF
19. Oliver Rowland Mahindra Racing DNF
20. André Lotterer TAG Heuer Porsche DNF
21. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche DNF
22. Sam Bird Jaguar TCS Racing DNF

Šestý závod aktuálně probíhající sezóny nepřinesl změnu v bodovací soutěži týmů. I nadále vede Mercedes. Naopak nadále se propadá Venturi, kterému aktuálně patří až pátá pozice. Na jeho úkor se tak výše posunuly týmy DS Techeetah, Jaguar a Envision. Situace mezi jezdci je daleko dramatičtější, přičemž začíná se profilovat čtveřice nejsilnějších jezdců, která si začíná budovat vcelku slibný náskok před ostatními. Vede již zmiňovaný Vandoorne před Vergnem, Evansem a Frijnsem. Mezi Vandoornem a Frijnsem je rozdíl pouhých 10 bodů. Pátý Mortara na lídra ztrácí už 32 bodů.

Další pokračování je naplánováno za 14 dní, kdy se pojede dvojzávod na berlínském letišti Tempelhof.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze