Model X šel na brzdu. Nepodvádí Tesla při udávání výkonu?

Model X šel na brzdu. Nepodvádí Tesla při udávání výkonu?
  • Teslagate se v žádném případě nekoná
  • Vůz vykázal větší než papírový výkon
  • Šlo přitom o slabší variantu 90D

Stalo se, že na jedné automobilové show blízko národního parku Yellowstone ve Wyomingu byla k dispozici brzda na měření výkonu. A také se stalo, že se kolem nachomýtala Tesla Model X 90D. Naštěstí se obojí potkalo ve správnou chvíli a my jsme konečně zjistili, jak je na tom Model X s reálným výkonem. Jde o slabší verzi 90D, která má mít „pouze“ 422 koní (P100D na tom je o mnoho lépe). Kolik se ale dokázalo z macatého SUV vyždímat a nelže nám Tesla?

Nebudeme vás dlouho napínat, elektrický Model X brzdu pěkně podusil a ukázal dokonce o 15 procent větší výkon než je ten udávaný. Celkově brzda na všech kolech naměřila úctyhodných 493 koní. Není tak divu, že si ve sprintu podává i mnohem dražší sportovní vozy. Model X P100D se zatím nepodařilo na brzdě zkrotit, a tak nevíme, kolik výkonu má nejsilnější specifikace. Jediné co víme je to, že ta výkonem doslova hýří. I slabší model však ukázal úctyhodnou sílu.

Tesla Model X 90D

KonstrukceMPV, 5 029 × 1 999 × 1 684 mm, 2 390 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon568 kW, 762 koní, točivý moment: 755 Nm
Baterie90 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21 kWh / 100 km, dojezd: 489 km
Cena od2 500 000 Kč

Zdroj: youtube.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze