Mitsubishi Outlander PHEV
test

Mitsubishi Outlander PHEV

Poslední trénink před elektromobilem
4

Mitsubishi Outlander se vyrábí od roku 2001 a dnes před námi stojí již třetí generace tohoto japonského SUV. Minulý rok vůz navíc prodělal facelift, který dost výrazně poupravil celkový vzhled. Samozřejmě jsme testovali variantu PHEV, což znamená „plug-in hybrid electric vehicle“. Výrobce deklaruje ujetí až 52 kilometrů pouze na elektrickou energii a průměrnou spotřebu 1,8 litru. V březnu 2016 se Outlander PHEV stal světově druhým nejlépe prodávaným plug-in hybridem hned za Chevroletem Volt. Nejlépe se samozřejmě prodává v Japonsku. V Evropě prodeje táhne hlavně Velká Británie s Nizozemskem. Pojďme se podívat, jak se Japonec osvědčí v našich krajích.

Mitsubishi Outlander se vyrábí od roku 2001 a dnes před námi stojí již třetí generace tohoto japonského SUV. Minulý rok vůz navíc prodělal facelift, který dost výrazně poupravil celkový vzhled. Samozřejmě jsme testovali variantu PHEV, což znamená „plug-in hybrid electric vehicle“. Výrobce deklaruje ujetí až 52 kilometrů pouze na elektrickou energii a průměrnou spotřebu 1,8 litru. V březnu 2016 se Outlander PHEV stal světově druhým nejlépe prodávaným plug-in hybridem hned za Chevroletem Volt. Nejlépe se samozřejmě prodává v Japonsku. V Evropě prodeje táhne hlavně Velká Británie s Nizozemskem. Pojďme se podívat, jak se Japonec osvědčí v našich krajích.

Design a karoserie: americká prémiovka z Japonska

Japonský design není pro každého. Netradiční tvary karoserie jasně ukazují, že tento model nebyl stvořen pro Evropu. Nedávno provedený facelift ale modelu velmi pomohl. Design vozu byl natolik pozměněn, až má člověk pocit, že se jedná o další generaci. U Mitsubishi lze vidět touhu designérů uspět za oceánem. Bohatě chromovaná maska chladiče v kombinaci s lesklou černou „piano black“ nápadně připomíná americká SUV a nutno říct, že ve zpětném zrcátku budí respekt. Celkově se příď vozu vydařila a jakmile chromovaný „čumák“ někde vykoukne, okamžitě vzbudí vlnu pozornosti, která mě až překvapila. Do Japonce jsem totiž přesedal z BMW X5, se kterým jsme se byli podívat v Hummer Centru. Při každé reakci okolí mi v hlavě znělo: „Vždyť je to jen Mitsubishi.“ Outlander ale často kolem sbíral kladné ohlasy mnohem víc než prémiovka z Německa za téměř dvojnásobek ceny.

Japonská automobilka se pak dále rozhodla odlišit hybridní Outlander od toho s klasickým pohonem. Zatímco model pouze se spalovacím motorem je orientovaný do terénu, varianta PHEV má evokovat pocit luxusu vozidel prémiových tříd, což se dle mého subjektivního názoru daří. Změny jsou poměrně rozsáhlé, týkají se mimo jiné odlišně tvarovaných nárazníků nebo již zmíněné masky chladiče vyvedené do lesklé černé barvy. Na verzi se spalovacím motorem nenajdete ani anténu tvaru žraločí ploutve nebo krásná LED světla, která za šera vypadají jako žhnoucí uhlíky. Koncová světla jsou ale na zádi jediným zajímavým prvkem. Celkově nám v redakci přišlo, že se zadní část vozu tolik nepovedla.

Mitsubishi Outlander PHEV – test

Celkově mi karoserie připadá více jako kombi na vyšším podvozku. Co se ale týče velikosti, jde o slušný kousek auta, a jak dokazují rozměry, SUV typu Hyundai ix35 si tady ani neškrtnou. Celková délka činí 4 695 mm a výška 1 710 mm, což je určitě na Japonce nadprůměrný vzrůst. Jediným malinkým kamínkem úrazu je šířka 1 800 mm, přičemž nejde ani tak o prostornost v interiéru, nýbrž o jízdní vlastnosti. O těch ale až později.

Vzhledu rozhodně pomohla krásná černá osmnáctipalcová kola z lehkých slitin o rozměru pneumatik 225/55 R18. Ne že bych byl zastáncem tuningu, klidně bych ale pneumatiky snesl ještě o palec větší. To by se ale pravděpodobně negativně projevilo na komfortu.

Technika a výbava: Je tam vůbec motor?

Mitsubishi Outlander má pro mě jedno z nejzajímavějších řešení pohonu vůbec. Mezi hlavní součásti hnacího ústrojí patří přední a zadní elektromotor, generátor energie, baterie a spalovací motor. Díky třem motorům máte k dispozici trvalý pohon 4×4 bez použití podélné spojovací hnací hřídele (kardanu), chybí navíc i převodovka. Absence hřídele i převodovky znamená nižší mechanické ztráty. Jak tedy celý systém funguje?

Technické parametry Mitsubishi Outlander PHEV (2013)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 695 × 1 800 × 1 710 mm, 1 920 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon149 (89 + 60) kW, 203 (121 + 82) koní, točivý moment: 195 Nm / 4 500 ot/min
Baterie12 kWh
Nabíjeníkonektory: CHAdeMO, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,4 kWh / 100 km, dojezd: 772 + 52 km
Cena od1 252 850 Kč

Vůz se v závislosti na okolních podmínkách pohybuje v podstatě třemi způsoby. Když máte nabité baterie, vůz primárně využívá elektrickou energii a do práce zapojí elektromotor vpředu a vzadu. Kola jsou poháněna elektromotorem přes redukční převody a diferenciál. V takovém případě máte k dispozici výkon 82 koní, každý z elektromotorů totiž přidá ruku k dílu svými 41 koni.

Když ale elektřina dojde, systém nastartuje benzinový agregát, který začne pomocí generátoru vyrábět energii. Generátor funguje také jako startér pro spalovací motor. Otáčky spalovacího motoru se pohybují většinu doby od 1 100 do 1 700 otáček za minutu podle požadovaného výkonu. Jde o podobný princip, na jakém funguje například systém REx v BMW. Takzvaný sériový hybridní mód umí z obou elektromotorů, které mají za zády generátor a nejsou omezeny baterií, dohromady vygenerovat výkon až 164 koní.

Mitsubishi má však v záloze ještě jednu „fintu“. Spalovací motor umí přední kola pohánět přímo přes spojku kola a elektromotory dodávají výkon na přední i zadní kola současně. V jedné chvíli vás tak můžou pohánět až tři motory najednou. Mitsubishi tento způsob nazývá paralelní hybridní mód a celkový výkon soustavy činí slušných 203 koní, přičemž 121 koní zvládne spalovací motor a dalších 82 přidá dvojice elektromotorů. Při jízdě si výběr pohonu samozřejmě vybírá sám počítač a vy nad výběrem pohonu nemáte kontrolu. V praxi to pak vytváří zajímavý pocit spalovacího motoru, který pracuje někde hluboko v útrobách automobilu a pomalu ztrácí svůj úděl.

Lithium-iontová baterie v japonském SUV disponuje celkovou kapacitou 12 kWh v osmdesáti článcích. Jednotka řízení Li–Ion článků CMU (Cell Monitoring Unit) měří napětí každého článku zvlášť a umí nabíjet jednotlivé články nezávisle. Při jízdě se přednostně používá energie z baterií, na palubní desce však najdete dvě tlačítka s nápisy „SAVE“ a „CHRG“, která dokáží energii v baterii uchovat nebo ji dokonce navýšit. Tyto režimy se hodí například v případě, když víte, že vás čeká popojíždění po městě. Tam dává elektrický pohon daleko větší smysl než na dálnici.

Outlander začíná na ceně 1 252 850 Kč, což se může zdát jako drzost. Je to totiž v podstatě dvojnásobek základní verze s benzinovým motorem. Když se ale do ceníků ponoříte hlouběji, zjistíte, že se dá cena velice dobře obhájit.

Základní verze a PHEV jsou od sebe na míle vzdálené, a to nemluvím jen o výbavě. Celá karoserie má větší tuhost, bylo upraveno pérování i tlumiče a snížilo se těžiště. Pro ještě pohodlnější jízdu je do plug-in hybridní varianty montováno přední sklo s protihlukovou úpravou a celkově se zapracovalo na eliminaci především aerodynamického hluku a hluku od kol. Odlišný vzhled má na svědomí již zmíněný aerodynamický paket a kola se speciálním designem. Základní výbavu snad ani nemůžu nazvat základní: nemusíte si připlácet za 11 bezpečnostních asistentů, 360stupňovou kameru „bird view“ a ani za bezklíčový přístup. Vůz je v podstatě od základu, jak by řekli autobazaroví prodejci, v „plné palbě“ a vyšší cena najednou dává opravdu smysl.

Interiér: trochu nám to skřípe

Při prvním usednutí za volant jsem měl „déja vu“ z cest po Spojených státech amerických. Z Mitsubishi jsem měl silný pocit, že míří na americké trhy. Nejde o to, že držáky nápojů jsou i v kufru, ale o celkový design interiéru. Americký styl má pozitivní i negativní stránky. Dobrou zprávou jsou rozměrné sedačky, které kombinují kůži a alcantaru. I když ne elektricky, rychle si je nastavíte do příjemné polohy. Poskytují dobré boční vedení a ani po delších cestách vás nebudou vaše záda proklínat.

Negativní stránkou jsou použité materiály a do jisté míry i zpracování. Při prvním použití stěračů a blinkrů jsem měl pocit, že mi snad páčka zůstane v ruce. Lehce měkčené plasty se střídají s nepříjemně tvrdými, vzhled ale oživí pěkné šedé linky.

Pro čtyřčlennou posádku je tu ale místa dostatek a výlet do Chorvatska tenhle pracant určitě bez problému zvládne a vy s ním. Na „bagáž“ vám Outlander nechá 451 litrů a když necháte děti doma, složíte zadní sedačky a bude to až 1 590 litrů. Dobrou zprávou je, že po sklopení sedaček se vám naskytne zcela rovná plocha – dobrodruzi by tu jistě i přečkali noc. Pod podlahou samozřejmě pak najdete nějaké to místečko pro nabíjecí kabel a povinnou výbavu.

Vzhledově na tom interiér není vůbec zle, s německou konkurencí, která má design vnitřního prostoru propracovaný do posledního detailu, se ale srovnávat nemůže. Určitě vás potěší dostatek odkládacích schránek, jak se ostatně na SUV sluší. Lesklou černou vkusně doplňují hliníkové doplňky jako pádla pod volantem, která vypadají opravdu jako kov. Volič jízdních režimů může na první pohled působit poněkud zmatečně, vcelku rychle si ale zvyknete. Co by se na vůz s cenou přes milion korun ale opravdu neslušelo, jsou ovladače vlevo od volantu pro ovládání palubního počítače, ESP a bezpečnostních systémů, které vypadají, že se do vozů montují již od roku 1990. Celý multimediální systém navíc stylově nesedí do palubní desky a vypadá to, že jde o aftermarketový produkt, který byl do vozu namontován až po koupi. To ostatně mají japonské vozy tak nějak ve zvyku, podobný přístup má k infotainmentu třeba i Honda.

Sedmipalcový dotykový displej můžeme označit jako duální, což znamená, že umí souběžně zobrazit informace o navigaci a například audiosystému. Dotykový displej reaguje relativně slušně, bohužel ale nepatří k nejrychlejším. Jinak ale multimediální jednotka disponuje spoustou zajímavých informací o elektrickém pohonu. Skvělou vychytávkou je informace o tom, kolik vám ubylo z kasičky za dobíjení baterie, kdy částku umí vůz po zadání ceny za kWh sám dopočítat a vést si takovou malou účetní knihu. Samozřejmostí je plánování nabíjení a ušetření tak nějaké té korunky za levnější noční sazbu.

Grafika neurazí, 4K rozlišení ale nečekejte.

Klasické budíky zůstaly, otáčkoměr však vystřídal jakýsi „siloměr“ ukazující využití výkonu, který najdete například i ve Volkswagenu Golf GTE. Ručička se pohybuje od Charge (což překvapivě značí rekuperaci) přes Eco až po Power. Uprostřed zaujmul své místo 4,2palcový barevný displej ukazující veškeré informace palubního počítače, ale hlavně informaci o tom, jaký pohon využíváte. Víte přesně, jestli funguje pouze elektromotor nebo benzinový čtyřválec a jestli funguje jako pohon kol nebo pouze generátor. Grafika neurazí, 4K rozlišení ale nečekejte.

Chytré systémy a funkce: plně nabito

Jak již bylo zmíněno, Outlander je doslova našlapán výbavou. Nejvíc se mi líbila skvělá 360stupňová kamera, která svou práci plní důstojně i ve srovnání s takovými velikány jako Range Rover. Mitsubishi také hraje na bezpečnost. Jen pro ukázku, níže najdete malý výčet toho, co dostanete v základní výbavě:

  • ASC ... systém aktivní regulace stability
  • TCL ... systém elektronické regulace trakce
  • BOS ... bezpečnostní systém přednostního brzdění
  • EBA ... nouzový brzdový asistent
  • ESS ... systém signalizace nouzového brzdění
  • HSA ... asistent rozjezdu do kopce
  • AVAS ... systém akustické simulace jedoucího vozidla do 35 km/h
  • LDW ... systém monitorování a podpory udržování jízdního pruhu
  • FCM ... systém předcházení a zmírňování následků čelního nárazu
  • UMS ... ultrazvukový systém zabraňující nechtěnému zrychlení
  • ACC ... adaptivní tempomat a nastavitelný omezovač rychlosti

K tomu samozřejmě v zásobě asistentů nechybí ABS, EBD, senzor kontroly tlaku v pneumatikách a spoustu dalšího. Bohužel jsem ze všech systémů nebyl úplně na větvi, spíš jsem byl rád, že jsem neskončil ve stromě. Například systém podpory udržování v jízdním pruhu neprovádí korekce volantem a nepodporuje ani vibrace do volantu. Jste odkázáni pouze na zvukový varovný signál, který navíc přichází až zhruba vteřinu po opuštění jízdního pruhu. To v případě blízkých svodidel může být už pozdě. Adaptivní tempomat tu a tam hlavně na užších cestách začne bezdůvodně brzdit, což není ani příjemné ani bezpečné. S bezpečnostními asistenty se tak poprala konkurence o něco lépe.

Naopak příjemnou záležitostí je doprovodná mobilní aplikace. Tu lze stáhnout pro Android i iOS a nabízí vyčerpávající výčet funkcí. Můžete si v pohodlí domova zkontrolovat, jestli jste nezapomněli otevřené dveře a kapotu nebo třeba rozsvícená světla. Není problém si vůz před jízdou vychladit nebo naopak vyhřát. Samozřejmostí je asistence při nabíjení pomocí časovače nabíjení nebo zjištění aktuálního stavu nabití. Jak jsme vás ale dřív informovali, Mitsubishi bohužel mělo problém se zabezpečením aplikace.

Jízdní vlastnosti: pospíchej pomalu

Mitsubishi se podařilo změnit klasické SUV na prémiové díky lepšímu vzhledu a bohatší výbavě. Moc změn ale neproběhlo u podvozku. Díky bateriím se sice těžiště snížilo o 3 centimetry, ale těžiště není všechno. Menší rozchod kol a nastavení podvozku nevyzařují takové sebevědomí jako zbytek vozu. Určitě za to může i hmotnost 1 920 kilogramů, což je o celých 235 kilogramů víc než u nejtěžší verze s dieselovým motorem, ale zase o 310 méně než u hybridního BMW X5. Při ostřejší jízdě je podvozek skákavý a tu a tam se ozve i nepříjemná rána. Právě jízdní vlastnosti vidím – ve srovnání s dospěláky u prémiových značek – jako největší slabinu Outlanderu. Srovnání našeho Japonce s premianty byl ale nebylo fér – ti totiž stojí klidně o víc jak milion víc, a to nutno mít celou dobu na paměti.

Dynamiku bych popsal jako dostačující a dál věc nekomentoval. I když se 203 koní zdá dost, na vůz s hmotností 1 920 kilogramů stačí tak tak. Zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu za 11 vteřin a maximální rychlost 170 km/h naznačují, že toto plug-in hybridní SUV nejspíš nebude mít svůj domov na Severní smyčce. Nejde ale o žádnou tragédii a jakmile se s vozem sžijete, nemusíte mít strach tu a tam někoho předjet. Po dobu testu jsem měl těžší pravou nohu jen párkrát kvůli testování dynamiky, vůz vás totiž neustále motivuje k poklidné a úsporné jízdě, jak se na hybrid sluší a patří.

Stejně jako v Nissanu Leaf je na voliči jízdních režimů nejen poloha D, ale i B, která značí ještě úspornější jízdu a silnou rekuperaci. Sílu rekuperace můžete také korigovat pádly pod volantem, s čímž jsme se setkali již u Mercedesu-Benz třídy B a dle mého jde o skvělou vychytávku. Když nešlapete Outlanderu na krk a užíváte si výbavy a klidné jízdy, odvděčí se vám skvělou spotřebou a pohodovou tichou atmosférou na palubě.

Dojezd a spotřeba: hledá se konkurence

Dvoutunové SUV a spotřeba 1,8 litru na sto kilometrů? Podle Mitsubishi ano a podle nás ne tak úplně. U hybridů se spotřeba počítá velmi složitě, protože hodně závisí na tom, který pohon právě využíváte. Outlander disponuje 12kWh baterií, která dokáže již slušný kousek práce převzít na svá 80článková bedra. Deklarovaný dojezd pouze na elektrickou energii činí 52 kilometrů. A k našemu překvapení se opravdu dá dojet na jedno nabití až 50 kilometrů, což je mezi hybridy špičková hodnota, možná jedna z úplně nejlepších – konkurenční hybridní SUV od německé konkurence dojedou čistě na elektřinu zhruba polovinu. Většině populace pak 50 kilometrů na popojíždění po městě nebo kratší dojíždění do práce stačí. Klasická situace satelitního měšťana bydlícího pár kilometrů za Prahou je přesně cíl, na který Japonec míří: dojedete do centra, cestou zpět nakoupíte a večer domů stále přijíždíte na elektřinu. Přes noc nabijete výhodnějším tarifem a druhý den opět to samé.

Když vám elektrická šťáva dojde, samozřejmě musí přispět ta benzinová. Dvoulitrový čtyřválec může cucat pohonné hmoty z 45litrové nádrže, což je oproti 80litrové v hybridním BMW X5 40e opravdu malinko. Kdyby se spotřeba držela okolo 2 litrů na sto kilometrů, určitě by stačila, avšak to se ne vždy podaří. Řídící jednotka zapíná motor jen když je opravdu potřeba, tedy při vybité baterii nebo v rychlostech přesahujících 120 km/h. Při úplně vybité baterii si spalovací motor ve městě řekne o 6,5 litru. Na dálnici při 110 km/h jsme naměřili 7,7 litru a při poctivé dálniční jízdě lehce přesahující 130 km/h velký odpor karoserie vyšrouboval spotřebu až na 11,4 l/100 kilometrů. Jestli se zrovna chcete vychloubat kamarádům elektrickým pohonem a máte vybito, nabízí se ještě jedna možnost: generátor totiž za pomoci spalovacího motoru umí během 40 minut dobít baterii na 80 procent. Znamená to ale zhruba o 2 až 3 litry větší spotřebu.

Za týden testování, které zahrnovalo testy dynamiky i terénních předpokladů, se spotřeba ustálila na krásných 5,3 litrech, což je mimochodem přesně papírová spotřeba pro Japonsko. Když budete využívat všech eko-módů a budete doma poctivě dobíjet a při jízdě rekuperovat, nebude problém dlouhodobě konkurovat teoretické spotřebě 1,8 litru.

Těžko říci, jestli se vám plug-in hybrid varianta ve srovnání s dieselovou klasikou finančně vrátí. Plug-in hybridní Outlander je ale v podstatě jiným vozem. Skvělá výbava a exkluzivní prvky jakoby ukazovaly, že nechtějí mít se základní specifikací nic společného. Záleží také, jak moc budete dobíjet a za kolik. 12kWh baterii dobijete s tarifem 3,7 Kč/kWh za zhruba 45 korun. Při dojezdu 50 kilometrů vás tedy vychází každý kilometr na něco málo pod jednu korunu. Pokud budete dobíjet například v obchodních centrech z veřejných dobíjecích stanic, můžete se dostat nákladově ještě výrazně níže.

Dieselový Outlander vás na kilometr bude stát určitě víc, má výkon pouze 132 kW a některé prvky výbavy jako 360stupňovou kameru do něj nedostanete, ani kdybyste se u dealera upsali ďáblu. Chrochtavá varianta ale stojí o 153 tisíc korun méně. Jestli se vám investice do plug-in hybridu vyplatí, bude záležet jak na míře nabíjení, tak na jízdním stylu. Jestliže byste jezdili s dieselem za 6,5 litru na sto kilometrů, vyšel by vás každý kilometr na dvě koruny. Kdybyste elektrickou variantu nabíjeli pouze doma za 3,7 Kč/kWh, tak by se vám investice vrátila po najetí dlouhých 150 tisících kilometrech. Při využívání elektrických nabíjecích stanic zdarma nebo s malým paušálem se investice vyplatí podle nájezdu kilometrů přibližně za 75 tisíc kilometrů.

Mitsubishi můžete nabít prostřednictvím rychlonabíjecího standardu typu CHAdeMO nebo přes Mennekes. Rychlonabíjení trvá klasických 30 minut do 80 % kapacity. Doma, z klasické zásuvky, máte plně nabito za 5 hodin a v případě Mennekesu si ještě dvě hodinky ušetříte. Klasický kabel do zásuvky i Mennekes mají svůj pokojíček pod podlahou kufru.

Pěkným detailem je podsvícený prostor nabíjení. Když přijedete pozdě domů, nemusíte se naslepo trefovat konektorem do zásuvky. Uvítal bych naopak jakoukoli indikaci nabití baterie. Když potřebujete vědět stav nabití, musíte začít brouzdat v mobilní aplikaci nebo si jít auto nastartovat.

Galerie

Hodnocení: jasné ANO s malými ne

Jakoby to Mitsubishi s plug-in hybridním SUV v našich krajích jen tak zkusilo. Hlavní odbytiště zjevně bude pěkný kousek od nás a z vozu je to trošku cítit. Hlavním kladem je sofistikovaný systém pohonu, který mě ani po týdnu nepřestával překvapovat. Potěší také mezi hybridy výjimečně dlouhý dojezd jen na elektřinu. Uvnitř vozu je dostatek prostoru a komfortu a vůz umí být velmi úsporný.

Pro evropského zákazníka by ale mohl být problém interiér, kterému se věnovalo méně lásky, než jsme zvyklí, horší podvozek a nedokonalé asistenční systémy. Na voze najdete pár maličkostí, které vám dokážou lézt na nervy. Elektrické víko kufru si dává tak trochu na čas a vůz vás neustále kárá otravnými zvuky, kdykoli se mu něco nelíbí. Vy přitom často ani nevíte, co jste udělali špatně. Když se ale skamarádíte, stane se skvělým pomocníkem. Při rodinných výletech bude pro všechny dostatek místa a při těch pracovních zase dokáže být velmi reprezentativní.

Škoda že se kvůli bateriím do vozu nevešla sedmá řada sedadel. S cenou 1 252 850 korun se řadí přesně na pomezí klasických a luxusních SUV. Skoro bych ani neřekl, že je to za takový kus auta přepálená částka, a jestli si tento střelec se třemi diamanty ve znaku nenajde zákazníky u nás, v cizině určitě. Zajímalo by mě, jestli se Jeremy Clarkson Outlanderem PHEV projel, než ho prohlásil za nejhorší auto současnosti. Právě PHEV mi přijde z řady Outlanderů tím nejzajímavějším a i oproti jiným hybridním SUV si vede dobře, obzvláště uvážíme-li nižší cenu. Automobilka získala dostatečné zkušenosti s vývojem elektrického pohonu a vypadá to, že již v další generaci vyrobí Outlander i v čistě elektrické verzi. Mitsubishi navíc nabízí na vůz plných 5 let záruky.

Konkurence: Kam s tebou?

Jak již v testu několikrát padlo, Outlander brousí hranu luxusních SUV. Zespodu na něj může dorážet hybridní Toyota RAV4 se skvělou cenou 739 900 Kč vč. DPH, je však menší, hůře vybavená a navíc má v základu pouze pohon předních kol. Podobně na tom je Lexus NX300h, který začíná na 1 029 000 a hybridní soustava pohání také pouze přední kola. Při volbě 4×4 a dobré výbavy se můžete dostat klidně na 1,5 milionu.

Jestli vám na penězích tolik nezáleží, můžete také sáhnout po BMW X5 40e za 1 862 900 korun. Dostanete silnější vůz s lepším zpracováním i renomé, dojezd na elektrickou energii je ale krapet menší. O něco levnější, ale zase menší je Mercedes-Benz GLC 350e, který ujede na jedno nabití 34 kilometrů a Ingolstadt si jej cení na 1 419 330 Kč. Další alternativou je počkat si, s čím se vytasí naše Škoda. Do dvou let bychom se měli dočkat plug-in hybridního SUV Kodiaq a cena by s Outlanderem měla být srovnatelná. Naopak pokud nechcete spalovací motor ve svém SUV ani vidět, natož cítit, chcete se spolehnout plně na elektřinu, jste tak trochu geek a nemáte hluboko do kapsy, můžete pošilhávat po Tesle Model X. Její cena ale začíná na zhruba dvou milionech korun.

Mitsubishi
Outlander PHEV
BMW
X5 40e
Lexus
NH300h
Mercedes-Benz
GLC 350e
Výkon spalovacího motoru 121 koní 245 koní 197 koní 211 koní
Zdvihový objem 1 998 cm3 1 997 cm3 2 494 cm3 1 991 cm3
Počet válců 4 4 4 4
Výkon elektromotoru 82 koní 115 koní 68 koní 116 koní
Dojezd na baterii 50 km 30 km neuvádí se 34 km
Kapacita baterie 12 kWh 9,2 kWh 1,96 kWh 6,2 kWh
Cena 1 252 850 Kč 1 862 900 Kč 1 079 000 Kč 1 419 330 Kč
mitsubishi-outlander-phev-2013
Klady
  • dojezd na elektřinu
  • sofistikovaný pohon
  • spotřeba
  • bohatá výbava
Zápory
  • zpracování interiéru
  • nejistý podvozek
  • malá nádrž
Diskuze ke článku
Michal
Myslím si že pan Wagenknecht by měl dělat každé recenze a testy automobilů. Je dostatečně hlasitý, a nezakoktává se jako pan Svatoš - ten je hrůza. Martine jen tak dál!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze