Mercedesy v Rijádu ujely zbytku světa. Po prvních závodech v čele Venturi

Mercedesy v Rijádu ujely zbytku světa. Po prvních závodech v čele Venturi
Fotografie: Formule E
  • Páteční premiérový závod opanoval tovární tým Mercedes, vyjel si double
  • Sobotní program patřil zákaznickému týmu Mercedesu, monackému Venturi
  • Šampionát vede Edoardo Mortara jeho tým Rokit Venturi

Úvodní dvojzávod nové sezóny Formule E je minulostí. Naznačil přitom, jakým směrem by se mohla ubírat. Jak v pátečním závodě, tak i v tom sobotním měl na stupních vítězů dvojí zastoupení Mercedes. Respektive radovaly se týmy používající pohonnou jednotku této značky. Tedy tovární stáj a Venturi. Pro Venturi je to dost možná klíčová sezóna v tom ohledu, že až skončí, bude si muset hledat nového dodavatele pohonné jednotky. Jak již ukázaly předsezónní testy, právem má monacký tým nejvyšší ambice i předpoklady vyjet si letos titul. A kdo ví, kdy se mu znovu naskytne šance na zisk mistrovského titulu.

Pátek

Jako přes kopírák. Mercedes si stejně jako loni dojel zásluhou Nycka de Vriese pro přesvědčivé vítězství v premiérové ePrix sezóny. Tentokrát mu ale záda kryl parťák Stoffel Vandoorne, jenž dojel druhý. K výkonu stříbrných šípů nebylo ten večer co vytknout. Snad jen drobná chyba Vandoorna, který neprojel všemi body aktivační zóny útočného módu a musel skládat reparát. Připravil se tím nejspíš o vítězství. Jak ale bylo vidět, zas tolik jej to v cíli závodu nemrzelo. Se třemi body navíc za vítěznou kvalifikaci neztratil mnoho. Evidentně tak Mercedesu prostředí Rijádu sedí.

De Vries přitom neměl povedený vstup do nové sezóny. Hned při prvním tréninku těžce havaroval a do dalšího nenastoupil. Vlastní chybou se pak připravil o finálový kvalifikační duel, který připadl Vandoornovi. Počínaje startem závodu už se pro Mercedes vše vyvíjelo tím správným směrem. Do cíle oba piloti dojeli s pohodlným náskokem více jak 8 sekund. Povedeným výkonem je na stupně vítězů doprovodil Jake Dennis.

Nejlepší snímky úvodního závodu 8. sezóny

Až na pár „drbanců“ proběhl závod v poklidu. Mnoho volného prostoru si nedarovali Robin Frijns a Oliver Rowland. Došlo mezi nimi i ke kontaktu a za viníka byl zprvu označen Frijns, který dostal penalizaci průjezd boxy. Rowland záhy odstoupil. Dodatečně se ale vedení závodu rozhodlo penalizovat i jezdce Nissanu. Udělilo mu trest poklesu 3 míst na startu sobotního závodu. Nerovný přístup Rowland pochopitelně nesl nelibě.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 5/10
Nejlepší pilot: Nyck de Vries
Největší smolař: António Felix da Costa
Číslo závodu: 28, tolik bodů má Mercedes před pronásledovateli po prvním závodě
Nejlepší nováček: Oliver Askew, 9. místo
Za očekáváním: Porsche

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Nyck de Vries Mercedes-Benz EQ - 25
2. Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ +0.636s 21
3. Jake Dennis Avalanche Andretti +8.802s 16
4. Sam Bird Jaguar TCS Racing +14.925s 12
5. Lucas Di Grassi Rokit Venturi Racing +15.152s 10
6. Edoardo Mortara Rokit Venturi Racing +16.015s 8
7. Nick Cassidy Envision Racing +17.265s 7
8. Jean-Eric Vergne DS Techeetah +25.076s 4
9. Oliver Askew Avalanche Andretti +25.699s 2
10. Mitch Evans Jaguar TCS Racing +27.32s 1
11. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +28.781s
12. Maximilian Günther Nissan e.Dams +30.536s
13. André Lotterer TAG Heuer Porsche +31.521s
14. Alexander Sims Mahindra Racing +34.572s
15. Sérgio Sette Câmara Dragon / Penske Autosport +36.781s
16. Robin Frijns Envision Racing +39.953s
17. Sébastien Buemi Nissan e.Dams +41.334s
18. Daniel Ticktum Nio 333 Racing +49.222s
19. Oliver Turvey Nio 333 Racing +50.965s
20. Antonio Giovinazzi Dragon / Penske Autosport +1m16.527s
21. Oliver Rowland Mahindra Racing DNF
22. António Félix da Costa DS Techeetah DNF

Sobota

I polovina sobotního programu patřila Nycku de Vriesovi. V kvalifikaci drtil jednoho soupeře za druhým. Ve finále na něho zbyl Edoardo Mortara z Venturi. I když i tomu v první pasáži trati pořádně naložil a vybudoval si náskok větší jak 0,3 sekundy, rozdíl v cíli byl nakonec titěrných 5 tisícin sekundy. Bodový účet letošní sezóny tak rozšířil o další 3 body.

Samotný závod se Mercedesu příliš nevydařil. I když to zprvu vypadalo na pěkný bodový příděl, na nejlepší to tentokrát nestačilo. Kartami hodně zamíchal útočný mód soupeřů. Během něho se de Vries propadl z první na třetí pozici. Předjet jej dokázali oba jezdci Venturi. Opětovat útok obhájce pátečního prvenství nedokázal ani s výhodou 30 kW navíc během svého útočného módu. Ba co víc, nastal poté moment, kdy se de Vries propadl během jediného kola závodu ze třetí příčky až na devátou.

Strhující souboj o vedení v závodě svádělo hned několik jezdců. Jenomže veškeré snahy utnul výjezd safety caru po individuálním selhání Alexandera Simse. Na trať se dostal necelých 10 minut před koncem a traťoví maršálové nebyli při odklízení vozu zrovna hbití. Prakticky tak zpomalovací vůz dovedl celé pole až do cíle. Jako první jím projel Mortara následován Frijnsem a di Grassim.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 4/10
Nejlepší pilot: Robin Frijns
Největší smolař: Nyck de Vries
Číslo závodu: 3, počet vítězství Edoarda Mortary ve Formuli E
Nejlepší nováček: Oliver Askew, 15. místo
Za očekáváním: Jaguar

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Edoardo Mortara Rokit Venturi Racing - 25
2. Robin Frijns Envision Racing +0.451s 18
3. Lucas Di Grassi Rokit Venturi Racing +0.912s 15
4. André Lotterer TAG Heuer Porsche +1.125s 12
5. Jake Dennis Avalanche Andretti +1.646s 10
6. Jean-Eric Vergne DS Techeetah +3.166s 8
7. Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ +3.568s 7
8. Oliver Rowland Mahindra Racing +4.235s 4
9. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +4.962s 2
10. Nyck de Vries Mercedes-Benz EQ +5.294s 1
11. Mitch Evans Jaguar TCS Racing +5.872s
12. Oliver Askew Avalanche Andretti +6.732s
13. António Félix da Costa DS Techeetah +8.693s
14. Sébastien Buemi Nissan e.Dams +9.015s
15. Maximilian Günther Nissan e.Dams +9.464s
16. Sam Bird Jaguar TCS Racing +11.69s
17. Nick Cassidy Envision Racing +13.973s
18. Sérgio Sette Câmara Dragon / Penske Autosport +14.521s
19. Oliver Turvey Nio 333 Racing +15.005s
20. Daniel Ticktum Nio 333 Racing +16.744s
21. Antonio Giovinazzi Dragon / Penske Autosport +17.681s
22. Alexander Sims Mahindra Racing DNF
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze