Mercedes-AMG GT 63 S E Peformance. Když 730 koní nestačí

Mercedes-AMG GT 63 S E Peformance. Když 730 koní nestačí
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Vrcholná verze Mercedesu-AMG GT dostala posilu v podobě elektromotoru
  • Nyní zrychlí z klidu na stovku pod tři sekundy a část cesty dokáže jet čistě elektricky
  • To vše při nižší spotřebě

Uprostřed elektromobilů se u stánku Mercedesu našel i klenot se zážehovým osmiválcem. A proč o něm píšeme? Protože jde o vůbec první vysokovýkonný hybrid AMG. K vrcholné verzi motoru 4.0 V8 biturbo o výkonu 537 kW (730 k) přidal sílu elektromotoru a výsledkem je krátkodobý výkon 620 kW (843 k) a především strhujících až 1 470 Nm. Sice jde o plug-in hybrid, ovšem dlouhé elektrické jízdy nejsou jeho hlavní doménou, i když 12 km s vypnutým zážehovým pohonem nejvyšší rychlostí 130 km/h také zvládne. Tady jde hlavně o ještě ostřejší rozjezdy, proto je trakční baterie o kapacitě 6,1 kWh, umístěná vzadu, cíleně koncipována pro co nejrychlejší nabíjení a vybíjení. Výsledkem je sice trochu nižší maximálka proti čistě benzinové verzi GT Black Series (316 proti 325 km/h), významný impuls ovšem dostalo zrychlení 0–100 km/h. To se zlepšilo z 3,2 na 2,9 s a učinilo GT 63 S E Performance prvním sériovým Mercedesem se zrychlením na stovku pod tři sekundy.

Poslední fáze se spalovacími motory bude hodně atraktivní. Díky elektřině

Elektromotor, uložený spolu s převodovkou, s níž je spojen, u zadní nápravy, totiž pohání přímo zadní kola, což dává pocit ještě bezprostřednější reakce na sešlápnutí plynu. Je vybaven dvoustupňovou samočinnou převodovkou, aby dokázal asistovat ve značném rozsahu rychlostí. Ta odřadí nejpozději ve 140 km/h a v případě potřeby umí poslat sílu přes spojovací hřídel i na přední kola. Sekundárním efektem je také snížení spotřeby proti čistě benzinovému modelu. Elektromotor vyvíjí 150 kW (204 k) a 320 Nm, napájen je lehkou baterií (89 kg) s 560 články, přímo obtékanými nevodivou chladicí kapalinou. To zajišťuje schopnost trvale vysoké zatížitelnosti. Baterie dokáže po dobu 10 sekund nabídnout až 150 kW, trvale pak 70 kW. Kromě rekuperace je baterii možné naplnit i palubní nabíječkou o výkonu 3,7 kW.

O důstojné výkony se samozřejmě postará i samotný spalovací motor, vybavený dvojicí velkých turbodmychadel twin scroll a devítistupňovou automatickou převodovku. To vše pomáhá krotit keramická brzdová soustava s předními kotouči 420 × 40 milimetrů, spolu s rekuperací elektromotorem, která zároveň slouží jako odlehčovací brzda ve dlouhých klesáních.

Interiér přidává jen nezbytné minimum luxusu do čistě supersportovní techniky
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze