Ani Mazdu, která se vyhýbá downsizingu jako čert kříži, neminou elektromobily. Nemá to být varianta stávajícího vozu, ale nový model. Designem má být blízko současné nabídce značky, protože šéfdesignér Ikuo Maeda nechce, aby elektromobil „vypadal digitálně”. Spíše než na futuristický vzhled se tedy můžeme těšit na atraktivní vůz, který zapadne do současného portfolia značky. Stejný názor zastává i evropský designový šéf Jo Stenuit, který si nepřeje, aby elektromobil Mazdy vypadal jako „lednice“. Částečnou představu o designu si ale můžeme udělat při pohledu na v Los Angeles právě představenou novou řadu Mazdy 3.
Mazda a Toyota na podzim loňského roku oznámily spolupráci právě na elektromobilech, ale první elektroauto Mazdy nebude ovocem tohoto spojení. Uvedl to Jeff Guyton, hlava evropské divize Mazdy, a dodal, že vývoj inkriminovaného vozu probíhal ještě dříve, než k zahájení spolupráce došlo. Dřívější informace hovoří o tom, že Mazda v příštím roce nabídne jak elektromobil s bateriemi, tak i elektromobil s Wankelovým motorem jako prodlužovačem dojezdu. Podle Britů Mazda plánuje nabídnout také plug-in hybrid, a to v roce 2021. Doposud má automobilka v nabídce jen hybridní verzi vozu Mazda 3. Ta se však v Evropě vůbec neprodává – je určena výhradně pro Japonsko.