Maserati chystá nejrychlejší elektrické gran turismo světa. Vypadá hodně k světu

Maserati chystá nejrychlejší elektrické gran turismo světa. Vypadá hodně k světu
Fotografie: Maserati
  • Další legendární značka se chystá přepnout zdroj síly svých aut
  • Maserati nemíní nechat nic náhodě a hodlá ustavit nová měřítka
  • Chce mezi pohodlná gran turisma přinést výkony hypersportů

Značka Maserati dostala pod kuratelou superkoncernu Stellantis zcela nový itinerář. A hodlá se stát doslova zeleným pionýrem mezi luxusními značkami. Již napřesrok chce uvést hned tři nové elektrické modely a jako vůbec první výrobce v tomto náročném segmentu uvést elektrické auto. A v roce 2025, tedy v poločase přechodu na elektrickou Evropu, chce mít kompletní výrobní program poháněný alternativně elektřinou, opět jako první výrobce luxusních aut. Týká se to i nové generace hypersportu MC-20, nového supersedanu Quattroporte i nástupce velkého SUV Levante. To se však bavíme o premiérách v roce 2025. V roce 2030 by pak měly skončit poslední spalovací pohony.

Již v roce 2023 sklouzne pomyslná plachta z vůbec prvního elektromobilu značky, patřícího do nového programu elektromobilů, nazvaného Folgore (italsky „blesk“). Bude jím nová generace známého dvoumístného kupé GranTurismo, které bude vedle spalovací verze nabízet i plně elektrickou se skutečně zajímavými parametry. Třímotorová pohonná jednotka by totiž měla vyvinout více než 1 200 koní, což by mělo stačit ke zrychlení z klidu na stovku pod tři sekundy a k maximálce přes 300 km/h. K těmto impresivním výkonům by měly pomoci technologie z Formule E, zejména invertory, tři nezávislé elektromotory, lehká multimateriálová konstrukce a speciální trakční baterie typu „kost“ umožňující nechat sedět posádku tak nízko, jak je zvyklá u benzinových rychlých modelů.

Výsledkem by měl být nejnižší luxusní elektromobil na trhu kompletně zkonstruovaný a vyráběný v Itálii. Vzápětí se k němu přidá i odvozený roadster GrandCabrio a také středně velké SUV Gracale, rovněž poháněné elektřinou. Všechny modely dostanou alternativně i spalovací pohon, přičemž jde zřejmě o poslední generaci benzinových motorů s legendárním trojzubcem, protože v otázce, co dál s fosilními palivy po roce 2030, je Stellantis prozatím nekompromisní.

Tvary nikoliv náhodou připomínají spalovací GranTurismo, na výběr totiž bude i verze s benzinovou nádrží
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze