Lexus se v Goodwoodu blýskl. Představil elektrického nástupce supersportu LFA

Lexus se v Goodwoodu blýskl. Představil elektrického nástupce supersportu LFA
Fotografie: Lexus
  • Tradiční svátek rychlosti se stává místem prezentace elektrických hypersportů
  • Kromě Nevery se ukázal i Lexus, který by se jí rád svými výkony vyrovnal
  • Premiéra byla zatím pouze statická, ale předběžné parametry více než slibné

O chystaném nástupci ultrarychlého Lexusu LFA už se nějakou dobu ví. Stejně jako o tom, že jej bude pohánět elektřina. Dokonce už několik týdnů známe i jeho podobu, byť zatím pouze v podobě renderovaných akčních obrázků. Nyní se však kupé s nápaditým názvem Lexus Electrified Sport Concept představilo naživo, byť zatím pouze ve formě statického modelu, navíc skrytého za sklem. A to rovnou v samém srdci Mekky všech vyznavačů horkého benzinu – na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Elektrické modely dostaly letos v Goodwoodu dokonce vlastní vyhrazený prosto, pojmenovaný Festival of Speed’s Electric Avenue

Areál na soukromých pozemcích Lorda Marche je de facto zámeckou zahradou a neskýtá dost prostoru ani okázalosti k barnumským prezentacím. Stačit muselo pár desítek metrů čtverečních na trochu oschlém trávníku, který se navíc svažoval. Jenže Lexusu to stačilo; na minimalistickém stánku v autosalonovém stylu představil nejen všechny současné i chystané elektromobily včetně nového RZ 450e, ale v jakési prosklené polokleci i klenot, který by měl zanedlouho zatápět nejelitnějším hypersportům planety. Ještě přednedávnem bychom se takovým prohlášením pousmáli, ale nekompromisní LFA jasně dokázalo, že lamače okruhových rekordů umějí stavět i jinde než u tradičních značek kalibru Ferrari či Lamborghini.

Vzhledem k tomu, že se modelu nešlo nejen dotknout, ale ani se k němu bezprostředně přiblížit, má zřejmě budoucí imagetvorný Lexus zatím nejen daleko k sériové výrobě (kterou dokonce ani výrobce nepotvrdil, přímému komentáři na dané téma se vyhnul lišáckou formulací „mnozí jej považují za nástupce LFA“), a nejspíš zatím nedostal ani definitivní název. A kromě toho, co prozradily proporce konceptu a několik nezávazných zmínek výrobce, vlastně o voze ani nic nevíme. Jen to, že jeho tvary s kabinou extrémně vzadu zjevně vznikaly ve stejné líhni, kde se narodil i tvar aktuální Toyoty Supra a významnou součástí designu jsou nejen výrazné hrátky s aerodynamickými náběry, ale i s nočním designem.

Ohledně použité techniky zatím nevíme téměř nic, kromě toho, že se sériový vůz možná dočká baterií s pevným elektrolytem. Výrobce by každopádně rád nabídl dojezd kolem 700 km a zrychlení z klidu na 100 km/h blížící se dvěma sekundám, byť shora. Zdá se tedy, že do nejvyšší elektrické ligy brzy naskočí ambiciózní japonský tým a dost možná se zcela změní mapa nejrychlejších sportovních značek.

Pokud odborníci na aerodynamiku nakonec nerozhodnou jinak, neměl by siluetu budoucího superlexusu kazit žádný mohutný záďový spojler
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze